• vill mer

Lustdämpande

Hesjan..
    Jag har lite funderingar angående lustdämpande medel.
    Jag bor med min sambo sedan några år som jag älskar väldigt mycket så förslag om att vi ska gå isär eller ha ett öppet förhållande är helt onödiga.
    Problemet jag har är att hon inte längre är intresserad av sex, över huvud taget. Som det är nu så om jag har tur så har vi sex var tredje - fjärde månad och jag är en väldigt sexuell person som skulle om det var möjligt ha sex varje dag, men det ska jag väl inte begära. Grejen är att jag vill ha tag på något sex lust dämpande medel/ tablett för att få ner sexlusten för jag mår VÄLDIGT dåligt utan sex och känner mej frustrerad och märker att humöret blir värre och så vidare..
    Finns det någon vänlig mäniska  som vet någonting om ämnet, och har några konkreta förslag om hur jag ska göra..
    Mvh/ Desperat 

• Svar på tråden Lustdämpande
  • Med Lem

jag antar att du har pratat explicit och tydligt med henne?

det finns lustdämpande mediciner men biverkningarna är många och allvarliga, så försök inte ens.

prata igen. var tydlig. mycket tydlig.

saker att ha med i samtalet:

varför vill hon inte?

hur frustrerande det är för dig.

om hon älskar dig kan man tycka att hon borde försöka bli mer intresserad.

några tänkbara orsaker till hennes ointresse:

du har legat på för mycket (kan räcka med en kort period) så att hon aldrig hann bli upphetsad på egen hand. åså tappade hon intresset.

hon har för låga nivåer av testosteron och en del andra hormoner.

hon kanske inte längre är så förtjust i dig? kanske finns nån annan hon jämför dig med utan att det är nån otrohet.

hon kanske redan har gått vidare och samlar mod att berätta..

ni kanske behöver prata igenom hur initiativen tas och hur ni bekräftar varandra utan sexuella inslag

jag kan lista tonvis med skäl.

prata öppet och utan att väja för dom värsta frågorna och svaren.

• Anonym (jseb)

De flesta SSRI preparat är lustnedsättande. Men frågan är om du vill leva så här? Du skriver att du älskar henne men frågan är om hon älskar dig? Hon verkar inte tända sexuellt på dig - eller, vad är anledningen till att hon inte vill ha sex med dig?  Vet ni inte så kan du fråga dig själv om du verkligen älskar någon som inte vill älska med dig?

• Anonym (hoho)
    Med Lem skrev 2012-11-19 10:35:21 följande:
    det finns lustdämpande mediciner men biverkningarna är många och allvarliga, så försök inte ens.

varför vill hon inte?

du har legat på för mycket (kan räcka med en kort period) så att hon aldrig hann bli upphetsad på egen hand. åså tappade hon intresset.
    hon kanske inte längre är så förtjust i dig? kanske finns nån annan hon jämför dig med utan att det är nån otrohet.
    ni kanske behöver prata igenom hur initiativen tas och hur ni bekräftar varandra utan sexuella inslag

Gillar ditt nick...det var riktigt bra!!!
  • Med Lem
    Anonym (hoho) skrev 2012-11-19 12:50:28 följande:
    Gillar ditt nick...det var riktigt bra!!!

Noga valt!
  • Anonym (vad?)
    Med Lem skrev 2012-11-19 10:35:21 följande:

varför vill hon inte?

Vad har de lustdämpande medicinerna för allvarliga biverkningar? När jag var hos läkaren pga att jag vill ha något lustdämpande så fick jag höra att många mediciner har biverkningar, men inga allvarliga och endast biverkningar som går över efter några veckor/månaders användning. Nu testade jag dock aldrig någon sådan medicin utan för mig har antidepressiva fungerat väldigt bra! Min lust har helt klart minskat, men den är inte helt försvunnen så jag är helnöjd!  

Så till dig ts, ta en sväng till läkaren, du kommer inte att ångra dig! Mitt liv är helt klart mycket bättre idag!   
  • Anonym (vad?)
    Anonym (jseb) skrev 2012-11-19 12:25:59 följande:
    De flesta SSRI preparat är lustnedsättande. Men frågan är om du vill leva så här? Du skriver att du älskar henne men frågan är om hon älskar dig? Hon verkar inte tända sexuellt på dig - eller, vad är anledningen till att hon inte vill ha sex med dig?  Vet ni inte så kan du fråga dig själv om du verkligen älskar någon som inte vill älska med dig?

Jag äter SSRI och jag är helnöjd med det! Fungerar inte lustnedsättande för alla, men det finns många olika SSRI-preparat att välja mellan så man kan behöva prova sig fram ett tag. Annars finns det andra mediciner som är lustnedsättande.
  • Anonym (nyfiken)
    vill mer skrev 2012-11-18 16:07:17 följande:
    Hesjan..
    Jag har lite funderingar angående lustdämpande medel.
    Jag bor med min sambo sedan några år som jag älskar väldigt mycket så förslag om att vi ska gå isär eller ha ett öppet förhållande är helt onödiga.
    Problemet jag har är att hon inte längre är intresserad av sex, över huvud taget. Som det är nu så om jag har tur så har vi sex var tredje - fjärde månad och jag är en väldigt sexuell person som skulle om det var möjligt ha sex varje dag, men det ska jag väl inte begära. Grejen är att jag vill ha tag på något sex lust dämpande medel/ tablett för att få ner sexlusten för jag mår VÄLDIGT dåligt utan sex och känner mej frustrerad och märker att humöret blir värre och så vidare..
    Finns det någon vänlig mäniska  som vet någonting om ämnet, och har några konkreta förslag om hur jag ska göra..
    Mvh/ Desperat 
    Hur har det gått? Har du provat något preparat än och i så fall märkt effekt?
  • Anonym (Jane)
    Anonym (vad?) skrev 2012-11-20 13:10:50 följande:

Jag äter SSRI och jag är helnöjd med det! Fungerar inte lustnedsättande för alla, men det finns många olika SSRI-preparat att välja mellan så man kan behöva prova sig fram ett tag. Annars finns det andra mediciner som är lustnedsättande.
    Som sagt....det fungerar inte för alla. 

Jag fick ett SSRI preparat utskrivet av en läkare för exakt samma anledning som TS beskriver här. Exakt på pricken samma situation för mig. Men det fungerade inte alls. Kände ingen lustdämpande effekt alls.

Tyvärr. För många av oss män är sexdriften ett helvete. Livet vore så mycket enklare och rikare utan den. 
  • Cheeses
    Anonym (Jane) skrev 2013-01-30 10:45:25 följande:
    Som sagt....det fungerar inte för alla. 

Jag fick ett SSRI preparat utskrivet av en läkare för exakt samma anledning som TS beskriver här. Exakt på pricken samma situation för mig. Men det fungerade inte alls. Kände ingen lustdämpande effekt alls.

Tyvärr. För många av oss män är sexdriften ett helvete. Livet vore så mycket enklare och rikare utan den. 

Finns även andra mediciner än just SSRI-preparat som fungerar lustnedsättande. Ge inte upp! Det gäller att prova sig fram, lycka till!
Svar på tråden Lustdämpande