• Anonym

Blödning 4 dagar innan bim... någon som haft liknande?

ska ha min mens 20...21/11, Men igår 4 dagar innan kom blödning och jag blev så klart orolig.

Kan man få blödning innan mens trots att man kanske då är gravid???
    Jag hoppas innerligt att jag är gravid .

• Svar på tråden Blödning 4 dagar innan bim... någon som haft liknande?
  • Anonym

När vi började försöka fick jag en blödning innan mens flera månader i rad, typ 3-7 dagar innan det började blöda på riktigt. Men det var en mkt liten som knappt krävde skydd. Så skedde även den månad jag blev gravid, med den skillnaden att mensen aldrig kom igång igen efter det :)

• Anonym

Vet att jag fick så med mitt färsta barn, då bev de som mensen.. Den kom en gång i månaden i 4 månader. Så när jag gjorde test och de visade plus och sen  kom till barnmorskan så sa hon att jag va i v16-17.

Därför jag blir lite fundersam om de kan va nåt liknande nu i och med att jag aldrig fått mensen tidigare så många dagar innan bim. 

• Anonym

Hm så du säger. Hur kollade BM det, fick du göra vul eller något? Tänk om jag vore i helt annan vecka än jag tror, det skulle ju förklara magen iaf haha.

• idape

Hej!

Hur gick det för dig? Jag har nämnligen likdant. Fick en blödning igår, men hoppas vara gravid. Dock har min blödning försvunnit i dag. Men det är 4 dagar innan jag skulle haft mens. Hoppas du kan svara och att det gick bra för dig! Kram 

• Anonym
    Anonym skrev 2012-11-19 15:21:48 följande:
    Hm så du säger. Hur kollade BM det, fick du göra vul eller något? Tänk om jag vore i helt annan vecka än jag tror, det skulle ju förklara magen iaf haha.

De räckte med att hon kände på magen och kände att  livmodern va så pass högt upp...
    Men frågan är hur man förklarar min mage denna gången
    idape skrev 2012-11-21 08:17:17 följande:
    Hej!

Hur gick det för dig? Jag har nämnligen likdant. Fick en blödning igår, men hoppas vara gravid. Dock har min blödning försvunnit i dag. Men det är 4 dagar innan jag skulle haft mens. Hoppas du kan svara och att det gick bra för dig! Kram 
    Det har inte hänt mer.... jag har haft ont och nästan fått som... ja,hur ska jag förklarar de... sammandragningar, de liknar den känslan iallafall.
    Jag ska göra ett test i morgon el på lördag morgon. 

Märkligt att du har likadant.   .. har du kollat dig?

• idape

Så här är det, jag fick missfall i v 8 för 3½ v sedan men tror nu jag redan är gravid igen. Fick nu denna blödningen som efter det varit som en brun flytning, så det kan vara en genombrottsblödning. Förra gången jag var gravid hade jag brunt i ett par dagar vid tiden jag skulle haft mens. Men har hört det kan komma några dagar innan.
    Har även fått lite känningar i brösten som förra gången. Men nu kan ju detta bara vara en spotting såklart. Kan inte testa mig eftersom testet fortfarande är positivt sedan missfallet, mycket svagt nu dock, men det kan ju även betyda att jag är gravid på nytt. Undrade bara hur det gick för dig om du visade dig vara gravid eller hur är det nu? 

• Anonym

Nej, de blev inte mer blödning och jag gjorde ett test i fredags men de visade neg.
    Men jag har haft värk i nedre delen av magen sen dess.... så jag vet inte alls vad de kan va.

Men om de nu skulle va att de va min mens som va tidig, då ska jag väl ändå gå efter den dagen då jag ska räkna ut min nästa ÄL ?????   

• idape

Ja, det var knepigt. Vet inte alls hur det räknas där. Men ja, då ska du nog gå efter denna tidiga mens för att räkna ut nästa ägglossning. Men allra bäst ha sex där runt hela tiden. he he Räcker ju med varannan dag.

• Anonym

Ja, de får nog bli så
    Har köpt ett glidmedel som ska påverka spermierna att nå fram lättare.
    Så de blir prio ett att testa de.  

• idape

Jaså, finns det såna glidmedel! Det går nog bra ska du se!

Svar på tråden Blödning 4 dagar innan bim... någon som haft liknande?