• hungryheart

Pergotime + ovitrelle, egen ägglossning.

Jag har egen ägglossning, regelbunden menscykel, normala hormonprover, i en titthålsop fick jag konstaterat att livmoder, äggstockar och äggledare ser bra ut... osv.. makens spermaprov perfekt..
    Trots det har jag aldrig blivit gravid.. I fem år som oskyddad...

Nu innan vi får IVF så ville läkaren testa med pergotime.
    Så jag åt dem dag 5-9. Sen dag 13, i fredags var det ultraljud. Det visade att jag hade tre äggblåsor, två stycken i högra (19 och 10) och en i vänstra (23). Jag fick en ovitrelle spruta. Läkaren konstaterade att den på 10 inte skulle räknas då.

Så i fredags och lördags när vi hade sex hade jag jätte ont i nedre delen av magen vid äggstockarna.
    Kan det vara pga ägglossningen?!

Hoppas det tar sig nu.. Att det bara var pergotime som behövdes. Så orolig att det ska vara något annat fel som inte kan rättas till.

Min slemhinna var förresten 9 mm. Han sa att det var bra. Undrar ändå lite, vad har ni haft? Vad ligger det normala på?

• Svar på tråden Pergotime + ovitrelle, egen ägglossning.
  • Torparen10

Hej!

Jag är i liknande situation som dig...jag har egen ÄL, alla prover var jätte bra som läkaren tog, jag har gjort spolning av äggledarna och allt såg bra ut. Började äta dubbelkur pergotime för fem dagar sen och tog idag de sista tabletterna. På dag 11 är det meningen att jag ska till läkaren för VUL och Ovitrelle spruta (tar man den hos läkaren eller själv hemma?) Nu är det bara så att min läkare är ledig på fredag, dag 11 och han har inte hört av sig om att vi ska byta dag. Börjar blir orolig.. ska vi bara köra på ändå? Ja det måste vi ju..

Jag tror absolut det var ägglossningskänningar du hade. Jag får det nästan varje månad utan hormoner så nu får vi se hur det blir med..

Om jag får ny tid för VUL så kan jag uppdatera hur slemhinna och äggblåsor såg ut.

Åt du enkel kur eller dubbel?

Kram, hoppas det snart visar sig ett plus för dig! 

• hungryheart

Vad spännande. Då får vi följas åt! :)

Angående ovitrelle sprutan så frågade läkaren om jag ville att de skulle ta den på mig där eller om han skulle ge mig recept så jag kunde hämta ut den själv på apoteket å sen ta den. Men eftersom det är första ggn ville jag ta den där.

Oj, har han inte hört av sig?! Men kan inte du försöka få tag i honom?

Till oss sa dom att vi absolut inte fick ha oskyddat sex innan de gjort ultraljud. Eftersom det kan finnas risk att man kanske producerat massor av äggblåsor och då kanske får femlingar typ.. Och det kanske inte kroppen klarar.

Jag äter enkelkur, en tablett per dag. :) Du då?

Kram, och tack detsamma :)

• Torparen10
    hungryheart skrev 2012-11-18 22:51:35 följande:
    Vad spännande. Då får vi följas åt! :)
    Angående ovitrelle sprutan så frågade läkaren om jag ville att de skulle ta den på mig där eller om han skulle ge mig recept så jag kunde hämta ut den själv på apoteket å sen ta den. Men eftersom det är första ggn ville jag ta den där.

Oj, har han inte hört av sig?! Men kan inte du försöka få tag i honom?
    Till oss sa dom att vi absolut inte fick ha oskyddat sex innan de gjort ultraljud. Eftersom det kan finnas risk att man kanske producerat massor av äggblåsor och då kanske får femlingar typ.. Och det kanske inte kroppen klarar.

Jag äter enkelkur, en tablett per dag. :) Du då?

Kram, och tack detsamma :)
    Hej!

Ja det är ju risken för många äggblåsor som är lite skrämmande, men jag har inte fått tag i min läkare!! Jag åt dubbelkur. Men nånstans så säger en liten röst att jag inte behöver oroa mig för trillingar eller fler. Men vem vet?

Jag fick Ovitrelle på recept (fick inga alternativ) och har inte plockat ut den ännu. Jag tror inte jag ska ta den själv hemma.

Usch allt blir liksom så svårt när läkaren bara faller bort... 

Jag ska prova återigen imorgon så får vi se om jag kan nå honom. Det blir andra försöket. 
  • hungryheart

Har du fått tag i honom än? Det är ju en månad som går till spillo om ni inte får tag i honom och sen tvingas ha sexförbud pga att ni inte kan ta risker för flerbörd... Jätte jobbigt ju :-/ Hoppas du får tag i honom.

Hej!

Ja det är ju risken för många äggblåsor som är lite skrämmande, men jag har inte fått tag i min läkare!! Jag åt dubbelkur. Men nånstans så säger en liten röst att jag inte behöver oroa mig för trillingar eller fler. Men vem vet?

Jag fick Ovitrelle på recept (fick inga alternativ) och har inte plockat ut den ännu. Jag tror inte jag ska ta den själv hemma.

Jag ska prova återigen imorgon så får vi se om jag kan nå honom. Det blir andra försöket.

• hungryheart

Oj jag råkade visst skicka iväg ditt inlägg också, haha.
    Jag hade klistrat in det i svarsrutan så jag samtidigt kunde se vad du skrivit , när jag svarade

• Torparen10
    hungryheart skrev 2012-11-20 15:55:40 följande:
    Har du fått tag i honom än? Det är ju en månad som går till spillo om ni inte får tag i honom och sen tvingas ha sexförbud pga att ni inte kan ta risker för flerbörd... Jätte jobbigt ju :-/ Hoppas du får tag i honom.

Hej!

haha. Jag hann faktiskt inte ringa idag, så mkt på jobbet. Men imorgon ska jag sätta mobilen på larm så att jag kommer ihåg...
  • Torparen10

Hur mår/mådde du av pergon? Jag kan säga att jag idag har haft huvudvärken från helvetet samt JÄTTE mycket yrsel. Var nästan läskigt att köra bil..

• hungryheart

Ja du får göra det Oj jaha! Jag kände faktiskt ingenting av pergon. Enda ggn jag kände något var när jag tagit ovitrelle sprutan, dagen efter hade jag skit ont i äggstockarna och var super trött..

• Torparen10

Både jag och sambon har försökt att ringa till kliniken precis HELA DAGEN! Tutade bara jätte konstigt, precis som att deras telefonlinje var klippt...

Nu är jag så trött på detta, otur!!

Funderar på att bara göra ett spontanbesök imorgon och kräva ett UL. Vad kan det spela för roll att det är en dag tidigare än vi sa. Läkaren är ju ledig dag 11.. 

Vad tror du? Tror du han kan se äggblåsor på dag 10? Undrar hur vi ska göra med ovitrellen.. 

• Torparen10

Hur mår du och hur känns det? Du fick ovitrellen i fredags så då hade du kanske ägglossning på lör/sön? Du sa att du kände av ÄL, gör du inte det i normala fall?

Svar på tråden Pergotime + ovitrelle, egen ägglossning.