Tacka ja till intervju - sen då?
Tänkte fråga er erfarna arbetare om hur detta med att tacka ja till intervjuer funkar ...Jag fick nämligen ett mail för ca 1 vecka sen om att jag valts ut som en av de mest intressanta kandidaterna till ett arbete (som jag sökt dårå) och att jag erbjöds komma på anställningsintervju. Det stod i mailet att jag skulle läsa igenom villkoren för arbetet, vilket jag gjorde, och sen tacka ja till intervjun om jag fortfarande var intresserad.
Jag försökte ringa till den som skickat mig mailet - men h*n var ej tillgänglig. Jag testade då att maila tillbaka, till hennes egen adress som det ursprungliga mailet skickades ifrån. Nästa dag testade jag att ringa IGEN, men då fick jag inte svar alls utan kom till personens röstbrevlåda, där jag kunde spela in ett meddelande - så jag gjorde det.
Personen har inte hört av sig tillbaka än ...
Borde inte personen ta kontakt med mig efter detta om jag både mailat tillbaka och spelat in ett meddelande där jag visat intresse och lämnat kontaktuppgifter ?

Eller är det meningen att man ska hunta som fan och ringa 100 ggr tills man får tala med personen ?
Eller är det helt enkelt så att dom skickar ett sådant mail till kanske 5 pers - men har i åtanke att bara intervjua 2 st ? De kanske vill se vilka som tackar ja - och sedan väljer ut de 2 mest intressanta att intervjua ?
Vad tror ni ?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-19 17:41
UPPDATERING!!!!!!
Fick nyss ett MAIL (igen..snark..) där jag får frågan om jag vill komma på intervju IMORGON kl 13 ...
Seriöst alltså, ska det vara såhär eller kör dom med mig ? :p
Att få ett mail DAGEN INNAN intervjun är där man blir tillfrågad att komma ... Ska det vara så ?