• Sweetyy

Trött på förhållandet ! Han är alltid hemma!!

Ska göra detta inlägg kort. Försöka iaf.

Jag har varit tillsammans med min kille i 6 år, vi bor ihop sedan 4 år.

Jag är så fruktansvärt trött på att vara med honom just nu.
    Han har tidigare lagt in övervakningsprogram i mina dator p.g.a att han ville se om han kunde lita på mig, det har han gjort 4 gånger, men nu säger han att han inte orkar göra det längre, att han tror sig kunna lita på mig.

När jag går ut med vänner och fester så sitter han hemma vid sin dator, så har det alltid varit genom åren, han gillar inte ut och dansa festa... han träffar aldrig vänner...
    Han bara jobbar eller sitter hemma framför datorn lr Tvn..

Har sagt åt honom "Kan inte du någon gång ut och hitta på ngt?" 
    Då har han bara svarat "Nej vadå, jag tar det lugnt här hemma " 

Men ja, trivs han så visst, men jag tycker det är jobbigt att det alltid ska vara jag som åker ut hittar på något med mina vänner och han sitter alltid hemma då.
    Alltid varit så genom alla år, och nu börjar det faktiskt bli  "jobbigt" att det alltid är jag som drar och gör något.

Sedan kan han ringa och fråga "Var är du ? När tänkte du komma hem?" 

När han inte når mig för jag råkar ha ljudet av så ringer han till min brossa ALLTID.

När jag väl är hemma och frågar "Jaha, vad har du gjort för kul då ?"
    Så säger han ofta"Städat lite, och spelat dataspel"

Han har alltid hämtat mig mitt i natten när jag varit ute i stan festnätter, även om jag har sagt att jag kan ta bussen hem, att det är lugnt, men han har envisats med att hämta mig även om kl så har varit 04 på natten.

Jag känner ibland som nu när jag sitter vid datorn att jag får tänka på vad jag skriver för att han KANSKE loggar min dator och kan läsa allt sedan, han är ett datanörd kan typ allt.

Är även rädd, vet inte varför, att han övervakar min mob från hans dator, så pass har det blivit, och jag vet inte hur jag ska bli av med denna känslan!? Riktigt jobbigt är det..
    Känns som jag inte har eget privatliv för han har full koll på mig.

Han styr och ställer över mig också väldigt mycket... kan vara från klädsel till hur jag skär upp gurkan... Han vill helst att jag ska gå osminkad för att "då sparar vi tid"
    och högklackat tycker han e så onödigt "du ska gå i skor du kan gå med" 
    Typ sådana kommentar kan han säga.. "Hur har du tänkt nu? Så kan du inte göra, du ska göra såhär" 

Jag får inte lov att tvätta våra kläder här hemma "då kan allt bli missfärgat" osv osv
    Så tvätten har han alltid skött när vi haft tvättid.

Eller när jag har handlat något så får jag inte hålla kassen för "jag kan tappa bort den" 

Det känns som om det inte är förrens NU jag märker hur mkt han rättar mig eller säger dumma kommentarer till mig.

Han är för övrigt en trevlig och skötsam kille, bäst på sitt jobb och givmild.

Vad ska jag göra ? ... Känner mig lite ledsen inombords, och jag blir inte direkt yngre..

• Svar på tråden Trött på förhållandet ! Han är alltid hemma!!
  • Anonym

Det känns som du vill ta dig ur förhållandet,men inte vågar...

Jag tror inte att han kommer ändra sig till det bättre

Gå på magkänslan Ts   

• Anonym

Flytta isär ett tag och ta en paus för att reda ut vad du känner

• Themis

Det låter helt ärligt ganska förfärligt, har du ingen egen vilja alls? Han verkar vilja få dig att bli en totalstyrd hjälplös bebis.

Första försök av en man att försöka kontrollera vem jag träffar eller surfar eller chattar med så hade jag bett honom köra upp huvet i mumindalen där det hör hemma och hoppa jämfota ut ur mitt liv.

Så skaffa en ryggrad är mitt tips, för den där lär du knappast ha särskilt mycket roligt med i livet.

Om Trött var en pensionär skulle jag slå den, /Themis trötta chef
  • Nyfiken gul

det där är inte kärlek , det där är hjärntvätt och total kontroll. Ett sjukligt och faktiskt ett riktigt farligt beteende. 

ta dig därifrån så fort du bara kan. Du förtjänar något bättre.

Förlåt frågan men exakt vad gör att du älskar den här killen? Han verkar ju totalt megamesig och snortråkig .

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Ankankamon

Typ det enda av det där jag skulle acceptera är hämtningen.
    Jag skulle ha fånglott på honom redan vid övervakningsprogrammen och sagt att han måste skoja.

Du kan hitta någon bättre, plus att jag tror att vara ensam skulle vara bättre.

• mion
    Anonym skrev 2012-11-18 21:31:08 följande:
    Det känns som du vill ta dig ur förhållandet,men inte vågar...

Jag tror inte att han kommer ändra sig till det bättre

Gå på magkänslan Ts   
    precis..  jag skulle rekommendera dig att lämna o bo själv  guuud va skönt kommer du tycka jag lovar =)
  • Anonym

och din egen vilja i det här är vart någonstans? 

vad hände med att sätta ner foten och säga att det här accepterar inte jag, stick o brinn?

skaffa dig lite stake och be honom fara åt helvete och packa o flytta ut, för det blir inte bättre än så här .

antingen säger du ifrån och flyttar - eller så får du fortsätta att ha det så här, valet är ditt. svårare än så är det inte. 

• Anonym

Men flytta ut och skaffa dig ett eget liv, vad är problemet?

• xXx
    Anonym skrev 2012-11-18 21:46:43 följande:
    antingen säger du ifrån och flyttar - eller så får du fortsätta att ha det så här, valet är ditt. svårare än så är det inte. 
    Nej det är jättelätt att välja och göra precis som man vill. När man sitter bakom en datorskärm. Jävla pisshuvud.

Det är högst troligt inte så lätt när ts har levt med honom i 6 år. Ts har formats precis som hennes kille vill. Men nu börjar hon uppleva att det börjar bli olidligt.

Ts, ditt liv kommer nog bli värre och värre om du stannar kvar med honom. Känner du fortfarande att du vill leva med honom? 
  • Anwen

Att han alltid är hemma och inte hittar på nånting själv ser jag som ett icke-problem i det stora hela (min man är också alltid hemma, inga vänner att umgås med), mig gör det inte så mycket, jag får flänga som jag vill.

Däremot är det där med övervakningsprogram och kontrollerandet INTE okej nånstans!! Du verkar ju inte känna dig trygg och bekväm i erat förhållande, och så ska det såklart inte vara. Eftersom det dessutom upprepas med kontrollerandet, så säger även jag att du bör ge upp detta och lämna, för chansen att det kommer bli bra är minimal, om alls.

• Themis
    xXx skrev 2012-11-18 21:54:06 följande:
    Nej det är jättelätt att välja och göra precis som man vill. När man sitter bakom en datorskärm. Jävla pisshuvud.

Det är högst troligt inte så lätt när ts har levt med honom i 6 år. Ts har formats precis som hennes kille vill. Men nu börjar hon uppleva att det börjar bli olidligt.

Ts, ditt liv kommer nog bli värre och värre om du stannar kvar med honom. Känner du fortfarande att du vill leva med honom? 
    Men vadå "börjar bli olidligt"?

Har hon inga vänner och ingen familj då som kan reagera på att killen beter sig helt skumt?

Hade jag haft en dotter som betedde sig så osjälvständigt med sin kille att hon inte fick bära en påse, han alltid hackade och rättade henne, ringde hennes brorsa och skulle kolla saker i tid och otid mm så hade jag kidnappat och avprogrammerat henne.
    Om Trött var en pensionär skulle jag slå den, /Themis trötta chef
  • Anonym

om du tycker det här är övermäktigt att fixa till på egen hand så är mitt råd att skaffa en allierad i en vän, familjemedlem, kollega på jobbet eller liknande och berätta ärligt hur du har det och att du behöver stöttning och peppning för att göra något åt situationen, antingen i form av att du flyttar ut eller att du sätter ner foten och börjar värdesätta ditt eget liv. 

be om hjälp helt enkelt, för ska du göra det här på egen hand så tror jag tyvärr att det inte kommer att hända nånting alls och du får fortsätta leva så här. 

• xXx
    Themis skrev 2012-11-18 22:01:00 följande:
    Men vadå "börjar bli olidligt"?
    Sweetyy skrev 2012-11-18 21:26:33 följande:
    Jag är så fruktansvärt trött på att vara med honom just nu. 

Ts hade inte hört av sig om det inte hade blivit väldigt jobbigt, eller olidligt.
Svar på tråden Trött på förhållandet ! Han är alltid hemma!!