Trött på förhållandet ! Han är alltid hemma!!
Ska göra detta inlägg kort. Försöka iaf.
Jag har varit tillsammans med min kille i 6 år, vi bor ihop sedan 4 år.
Jag är så fruktansvärt trött på att vara med honom just nu.
Han har tidigare lagt in övervakningsprogram i mina dator p.g.a att han ville se om han kunde lita på mig, det har han gjort 4 gånger, men nu säger han att han inte orkar göra det längre, att han tror sig kunna lita på mig.
När jag går ut med vänner och fester så sitter han hemma vid sin dator, så har det alltid varit genom åren, han gillar inte ut och dansa festa... han träffar aldrig vänner...
Han bara jobbar eller sitter hemma framför datorn lr Tvn..
Har sagt åt honom "Kan inte du någon gång ut och hitta på ngt?"
Då har han bara svarat "Nej vadå, jag tar det lugnt här hemma "
Men ja, trivs han så visst, men jag tycker det är jobbigt att det alltid ska vara jag som åker ut hittar på något med mina vänner och han sitter alltid hemma då.
Alltid varit så genom alla år, och nu börjar det faktiskt bli "jobbigt" att det alltid är jag som drar och gör något.
Sedan kan han ringa och fråga "Var är du ? När tänkte du komma hem?"
När han inte når mig för jag råkar ha ljudet av så ringer han till min brossa ALLTID.
När jag väl är hemma och frågar "Jaha, vad har du gjort för kul då ?"
Så säger han ofta"Städat lite, och spelat dataspel"
Han har alltid hämtat mig mitt i natten när jag varit ute i stan festnätter, även om jag har sagt att jag kan ta bussen hem, att det är lugnt, men han har envisats med att hämta mig även om kl så har varit 04 på natten.
Jag känner ibland som nu när jag sitter vid datorn att jag får tänka på vad jag skriver för att han KANSKE loggar min dator och kan läsa allt sedan, han är ett datanörd kan typ allt.
Är även rädd, vet inte varför, att han övervakar min mob från hans dator, så pass har det blivit, och jag vet inte hur jag ska bli av med denna känslan!? Riktigt jobbigt är det..
Känns som jag inte har eget privatliv för han har full koll på mig.
Han styr och ställer över mig också väldigt mycket... kan vara från klädsel till hur jag skär upp gurkan... Han vill helst att jag ska gå osminkad för att "då sparar vi tid"
och högklackat tycker han e så onödigt "du ska gå i skor du kan gå med"
Typ sådana kommentar kan han säga.. "Hur har du tänkt nu? Så kan du inte göra, du ska göra såhär"
Jag får inte lov att tvätta våra kläder här hemma "då kan allt bli missfärgat" osv osv
Så tvätten har han alltid skött när vi haft tvättid.
Eller när jag har handlat något så får jag inte hålla kassen för "jag kan tappa bort den"
Det känns som om det inte är förrens NU jag märker hur mkt han rättar mig eller säger dumma kommentarer till mig.
Han är för övrigt en trevlig och skötsam kille, bäst på sitt jobb och givmild.
Vad ska jag göra ? ... Känner mig lite ledsen inombords, och jag blir inte direkt yngre..