Gör dagis fel?
Hej en fråga. Jag har inte fått träffa barnen på länge (jag har gemensam vårdnad med mamman) och då jag ville bara åka till barnens dagis och hämta de så de kan få vara med mig och jag med dem så ringde jag och kollade med dagiset om barnen befann sig där.Dialogen
Jag:Hej, är mina barn där?
Fröken: Ja, de är här.
Jag: Får jag prata med dem?
Fröken: De äter mellanmål.
Jag: Ok, jag får väl ringa senare.
Nu till själva problemet: Förskolan ringde till mamman och meddelade att jag hade ringt. Vad jag ska tolka detta som? Jag menar jag är ju förälder också? Räcker inte det med att jag ringt? Varför ska de ringa mamman och liksom "skvallra" det är så jag känner just nu som om de skvallrat.
Jag menar... Jag är ingen pundare, fyllo, umgås inte med dåliga människor och jag är inte på något sätt som kan vara farligt mot barnen. Jag är nykterist, jag tycker högtider är dumt t o m, med detta menar jag då att jag hatar att se folk supa ner sig på nyår, julafton osv.. Deras liv/hälsa tänker jag. Så har jag alltid varit ända sen jag var 13 år gammal och jag är nu 27. Så sen den ålder har jag inte druckit sprit, jag har väl kan man säga väldiga principer.
Jag röker inte heller. Så varför då i helvete måste dagis ringa mamman och därmed i princip förhindra mig att träffa barnen, har hon vänt de mot mig? Jag var på barnens dagis en gång och då såg att dagis hade skrivit mammans efternamn där barnen hänger sina kläder. Barnen har mitt efternamn och mammans efternamn som mellannamn. Har de rätt att göra så? Jag känner mig kränkt. Vad kan jag göra?