Kan det vara PCO? Gått upp 40 (!!) kg på 1,5 år. Behöver råd inför läkarbesök!
Som rubriken säger, har jag gått upp 40 kg sedan i juni förra året.
Då träffade jag min nuvarande kille, som tränar flera ggr i veckan och äter så nyttigt man kan, så det beror inte på att vi "samboätit" eller gottat oss i skräpmat eller ätit sent om kvällarna. Inte heller rör jag mindre på mig, så att jag bara svällt upp som fan, har liksom ingen riktig förklaring eftersom jag lever sundare nu.
Innan jag träffade honom vägde jag 79 kg till mina 175 cm, festade hur mycket som helst, två-tre dagar i veckan och jag och min kompis räknade ut att vi drack ungefär 100 öl på en månad. Dricker nu ca EN kväll varannan månad nu och då blir det 5-6 öl (under hälften mot vad en vanlig krogkväll gick på). Det är alltså inte kalorier från alkohol som bidragit till vikten. Vi åt också bakismat i form av pizza, godis osv men ändå var jag så smal som jag kunde bli. Rörde mig aldrig, förutom ner till krogen. Mådde trots detta allmänt bra i kroppen och hade mens som jag skulle.
Sen jag träffade min kille i juni har jag haft oregelbunden mens, (har aldrig haft sån stor koll men nu är det verkligen 2-3 månader emellan) och sist jag hade mens nu var för 9 veckor sen. I juli slutade det med att mensen som dragit över kom, och det var då extremt mycket och svart blod så misstänker därför missfall.
Eftersom det aldrig kommer igång någon gång och blir regelbundet, har jag dessutom molvärk till och från utan vidare resultat...
Ska till kvinnokliniken på torsdag men jag behöver veta vad jag kan komma med för argument för att bli ordentligt undersökt. Och det är klart att man får oregelbunden mens när man väger som en halv ko känns det som, men viktuppgången kom som sagt från ingenstans och det är inget jag kunnat påverka. För hur jag än har rört mig så går jag fan inte ner ett kg ens.
Från 79 till 119 kg, det skulle göra vem som helst sjukt deprimerad. Är faktiskt helt förkrossad eftersom jag inte gjort något för att bidra till denna oerhörda ökning och dessutom lever hur sunt som helst. Visst kan jag väl nästan kräva ett ultraljud på äggstockarna?
Tacksam för alla svar och ifall om ni kan svara på om jag är inne på rätt spår!