• Anonym (Bekymrad kille)

Kär, kan det ta ett tag innan man blir kär?

Men jag har precis tagit mig ut ur ett långt och jobbigt förhållande, och har en 5 månaders dotter med exet... 
    Har nu börjat träffa en underbar tjej, som jag redan har blivit kär i, jag berättade det för henne och hon berätta att hon inte känner så för mig ännu och sen fortsatte hon att förklara att hon tycker om mig enormt mycket och vill vara med mig... Vi har träffat 3 gånger under några timmar och nu senast spenderat en helg tillsammans...

Kan det vara så för vissa personer att det tar lite tid för dem att bli kär? 

Då jag undrar är att kompisar jag pratat med och så har alla sagt att det är något som händer direkt...
    Och för mig så händer det nästan direkt... så när hon berätta att hon inte är kär i mig ännu, så naturligtvis blev jag både rädd och ledsen för att jag verkligen vill vara med henne...  
  • Svar på tråden Kär, kan det ta ett tag innan man blir kär?
  • grind
    Anonym (Bekymrad kille) skrev 2012-11-19 04:41:03 följande:
    Men jag har precis tagit mig ut ur ett långt och jobbigt förhållande, och har en 5 månaders dotter med exet... 
    Har nu börjat träffa en underbar tjej, som jag redan har blivit kär i, jag berättade det för henne och hon berätta att hon inte känner så för mig ännu och sen fortsatte hon att förklara att hon tycker om mig enormt mycket och vill vara med mig... Vi har träffat 3 gånger under några timmar och nu senast spenderat en helg tillsammans...

Kan det vara så för vissa personer att det tar lite tid för dem att bli kär? 

Då jag undrar är att kompisar jag pratat med och så har alla sagt att det är något som händer direkt...
    Och för mig så händer det nästan direkt... så när hon berätta att hon inte är kär i mig ännu, så naturligtvis blev jag både rädd och ledsen för att jag verkligen vill vara med henne...  
    Personligen skulle jag inte vilja ha en kvinna som inte blir blixtförälskad.

Finns 2 alternativ.

1) Du är inte helt hennes typ. Du kan komma att bli hennes man men om hon hittar "den rätte" kommer hon att lämna dig.
    2) Hon är känslokall och blir därmed inte särskilt förälskad. Vem vill ha en känslokall kvinna?

grind skrev 2012-11-19 04:45:27 följande:
    Personligen skulle jag inte vilja ha en kvinna som inte blir blixtförälskad.

Finns 2 alternativ.

1) Du är inte helt hennes typ. Du kan komma att bli hennes man men om hon hittar "den rätte" kommer hon att lämna dig.
    2) Hon är känslokall och blir därmed inte särskilt förälskad. Vem vill ha en känslokall kvinna?

Jag förstår exakt vad du menar och hur du tänker... Efter första gångne vi träffades så berätta hon att hon behöver lära känna en person mer innan det klickar för henne, och sen spendera vi helgen tillsammans och nu, i hennes egna ord "Jag tycker om dig enormt mycket och vill vara med dig<3" ..
    Problemet är ju ifall det tar längre tid för vissa för att bli kära, hon brukar ringa upp mig utan anledning, bara för att få höra min röst och hon säger att hon saknar mig samt, i hennes ord igen "Du är för underbar för mig" . Jag var ganska säker på att hon var kär i mig, efter allt det, jag menar... hon säger även att hon önskar jag vore där och så... och vi smsar med varandra till och från hela dagarna. 
  • grind
    Anonym (Bekymrad kille) skrev 2012-11-19 04:59:50 följande:
    Jag förstår exakt vad du menar och hur du tänker... Efter första gångne vi träffades så berätta hon att hon behöver lära känna en person mer innan det klickar för henne, och sen spendera vi helgen tillsammans och nu, i hennes egna ord "Jag tycker om dig enormt mycket och vill vara med dig<3" ..
    Problemet är ju ifall det tar längre tid för vissa för att bli kära, hon brukar ringa upp mig utan anledning, bara för att få höra min röst och hon säger att hon saknar mig samt, i hennes ord igen "Du är för underbar för mig" . Jag var ganska säker på att hon var kär i mig, efter allt det, jag menar... hon säger även att hon önskar jag vore där och så... och vi smsar med varandra till och från hela dagarna. 
    Förhoppningsvis är hon kär i dig men av någon anledning inte vågar visa det fullt ut.

Det verkar som att hon skule vara kär i mig, med allt hon säger... 
    Eller är jag helt ute och cyklar här?

Men kanske inte själv vågar erkänna det för sig själv utav någon anledning, kanske skulle försöka prata med henne om det... 

• EllieW86

Tjejer är helt enkelt ganska dryga när dom ska spela spel och hålla på. Därför umgås jag mest med killar, man slipper det där tuggandet om hur man ska bete sig för att inte en kille ska tycka si och så..

Men i mina öron låter det som att hon faktiskt blivit lite avskräckt av att du förklarat din förälskelse så snabbt. En tjej vill gärna vara den som blir "jagad", men måste även få chans att gå runt och fundera på om killen kommer höra av sig igen eller inte och därmed bli intresserad igen. Det är ju egentligen som en parningslek alltihopa ;)

Man vill alltid ha det man inte kan få, och om du blir lite mera osynlig ett tag så kommer hon antingen komma underfund med hur bra du verkar vara och hur mycket hon tycker om dig, eller så utnyttjar hon dig bara för lite uppmärksamhet men känner inte samma sak själv. Enda sättet att ta reda på det är att ge henne utrymme så hon får möjlighet att komma underfund med vilket.

Jag har haft ett antal diskussioner med tjejer angående detta och vem som ska höra av sig osv, och det unisona svaret är att de uppskattar att inte ha en klängig kille utan en som snarare är lite mystisk som man inte vet riktigt vart man har förrän man är kär själv. En tjej vill alltså inte veta vart hon har killen, såvida hon inte först visar att hon är blixtförälskad själv, men nu var ju inte fallet så. :)

• EllieW86
    Anonym (Bekymrad kille) skrev 2012-11-19 05:12:59 följande:
    Det verkar som att hon skule vara kär i mig, med allt hon säger... 
    Eller är jag helt ute och cyklar här?

Men kanske inte själv vågar erkänna det för sig själv utav någon anledning, kanske skulle försöka prata med henne om det... 
    Nejnej, inte prata djupa känslor när ni knappt har umgåtts! Då gräver du din egen grav och skrämmer bort henne Tungan ute sånt kommer längre fram i relationen.. annars verkar du lite småskum.

Okej jag förstår... verkar vara en massa "spel" hit och dit... 
    Jag har inte varit singel sen jag var 16 år... så har ingen aning om hur saker och ting går till etc, är helt bakom flötet... vet bara att jag verkligen tycker om henne och vill att hon ska känna samma sak och nte bara "Jag tycker om dig enormkt mycket" 

• EllieW86
    Anonym (Bekymrad kille) skrev 2012-11-19 05:30:29 följande:
    Okej jag förstår... verkar vara en massa "spel" hit och dit... 
    Jag har inte varit singel sen jag var 16 år... så har ingen aning om hur saker och ting går till etc, är helt bakom flötet... vet bara att jag verkligen tycker om henne och vill att hon ska känna samma sak och nte bara "Jag tycker om dig enormkt mycket" 
    Jo, det förstår jag.. men varför inte bara ge det lite tid? Det är svårt att tvinga på någon annan samma slags känslor, medvetet eller omedvetet för det får bara motsatt effekt. Kan det vara så att du blir lite för till dig för att du äntligen har chans att starta om på nytt med en annan, bättre tjej?

Om hon tänker på dig lika mycket, vill vara med dig lika mycket etc. så kommer det komma fram om du backar ett steg. Annars är hon ju inte värd att lägga energi på, för då leker hon bara med dig för egen vinning.

Du har verkligen rätt! Väldigt snällt av dig att du svara och är uppriktig och snäll!
    Hade faktiskt förväntat mig lite mer av dem "tuffa" internet surfarna som bara kastar iväg kommentarer osv.

• EllieW86

Äsch då Glad ja, folk har ju en tendens att vara lite fräcka på det här stället.. hoppas det löser sig för dig!

Det hoppas jag med och ska ta ditt råd och ta ett stag tillbaks och se hur hon reagerar och så:P

• EllieW86

Gör så, är hon normalt funtad och vill ha dig så kommer hon bli intresserad :) uppdatera gärna i tråden, skulle vara kul att höra hur det går.

• Nyfiken gul

hu .. alltså visst kan man bli drabba av passion, blixtförälskelse, åtrå sådär pang-bom och på det sättet känna att det är en person man vill vara med resten av livet

men kär efter några timmar? nja skulle inte tro det

om en kille sa till mig att han var kär efter två dejter (typ) skulle jag faktiskt bli uppriktigt rädd.

kärlek är ju det jag känner med min make fortfarande efter 10 år tillsammans....  

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (långsam)

Jag är precis som den tjejen du träffar!

Visste direkt när jag träffade min kille att han var min typ och att jag tyckte han verkade vara en bra kille, men han visade för tydligt att han var intresserad av mig vilket skrämde mig lite. Just för att jag är en person som är ganska jordnära, jag blir inte blixtförälskad utan för mig tar det lite tid.. Och då var jag jätterädd att jag skulle "lura" honom, att han skulle tro att jag kände lika mycket som han gjorde och att jag sedan inte skulle kunna  leva upp till detta.

Så mitt tips är att ge henne space och pressa absolut inte henne.
    För mig blev det så att vi fortsatte att träffas och efter ett tag insåg jag att jag ville satsa på honom. Sedan allt eftersom blev jag mer och mer kär, och nu 3 1/2 år senare är han mitt allt! :) Han är verkligen the one för mig, mannen jag vill skaffa barn med och allt. Så man behöver verkigen inte bli blixtförälskad för att det ska leda till något bra :)

Ha tålamod! Jag kan verkligen inte förstå hur man kan bli kär efter att endast ha träffats tre gånger.. :P  

Svar på tråden Kär, kan det ta ett tag innan man blir kär?