• Anonym (Rådvill)

Dejtat en kille i 2 mån, osäker på vad han vill!!

Jag har som sagt dejtat en kille i 2 mån nu, vi har båda barn men träffas så ofta vi kan dvs ca 2ggr i veckan. Men han är jätteförsiktig och orolig känslomässigt då han blivit sårad och kastat sig in i förhållanden tidigare. Nu är han istället överförsiktig och säger knappt vad han tycker om mig. Däremot söker han mycket bekräftelse på vad jag tycker om honom och nu på senare tid har han antytt att jag dejtar andra parallellt fast jag inte gör det. Han däremot loggar in på dejtingsajten vi träffades på ofta så han kan ju dejta flera.
    Nu till min fråga; när är det ok att ställa någon form av krav på honom? Jag vill ju bara ha honom och vi har båda pratat om att vi vill ta det lugnt men för den sakens skull vill jag inte att han dejtar andra. Kan jag säga detta? Vad har ni för erfarenheter och råd? Känner att jag inte mår riktigt bra i den här ovissa situationen.

• Svar på tråden Dejtat en kille i 2 mån, osäker på vad han vill!!
  • Anonym (Rådvill)

Ingen???

• Anonym
    Anonym (Rådvill) skrev 2012-11-19 09:36:43 följande:
    Jag har som sagt dejtat en kille i 2 mån nu, vi har båda barn men träffas så ofta vi kan dvs ca 2ggr i veckan. Men han är jätteförsiktig och orolig känslomässigt då han blivit sårad och kastat sig in i förhållanden tidigare. Nu är han istället överförsiktig och säger knappt vad han tycker om mig. Däremot söker han mycket bekräftelse på vad jag tycker om honom och nu på senare tid har han antytt att jag dejtar andra parallellt fast jag inte gör det. Han däremot loggar in på dejtingsajten vi träffades på ofta så han kan ju dejta flera.
    Nu till min fråga; när är det ok att ställa någon form av krav på honom? Jag vill ju bara ha honom och vi har båda pratat om att vi vill ta det lugnt men för den sakens skull vill jag inte att han dejtar andra. Kan jag säga detta? Vad har ni för erfarenheter och råd? Känner att jag inte mår riktigt bra i den här ovissa situationen.

Klart att du kan säga det? Tex nästa gång han säger nåt om att du dejtar andra?
  • Anonym (osäker)

Om han ännu håller på och loggar in på dejtingsajten har han inte bestämt sig för bara dig utan håller dörrarna öppna för andra än så länge också.

• Anonym (jag)

Mår du inte bra av situationen ringer varningsklockorna. Då måste du försöka prata med honom. Att han fortfarande loggar in på dejtingsidor tar jag som ett tecken på att han är oseriös(inte vet vad han vill och vill ha en plan b ifall det inte skulle funka mellan er. Han har kanske ett väldigt stort bekräftelsebehov? Hur som helst är det inte alls okej. Tycker du ska kräva att han ska avregga sig från dejtingsidorna om ni ska fortsätta ses. Fast å andra sidan är det ju svårt att ha koll på det, finns ju hur många som helst som han kan vara registrerad på.. Har själv råkat ut för ett liknande scenario för två år sen, och jag kan säga att jag skulle aldrig tolerera nåt sånt idag.

• grodan00

Mm..
    Jag skulle göra följande och svara på dessa frågor.

1. fråga om ett datum ca 1-2 veckor framåt om ni kan träffas då, tex, en konsert, bio premiär osv.
    (viktigt med att boka ett datum)

2. lyssna hur han pratar om er när ni är tillsammans med vänner i telefon. tex, nä vi ska på bio, eller nä, jag och ditt namn ska göra följande, vi ska sätta oss och äta nu.( är det i jag form eller vi form)

3. Hur presenterar han dig som, detta är ditt namn, vän, flickvän, osv

4. pratar han om dig till andra?

jag skulle inte acceptera att killen jag dejtar är på nätsidor.. Varför ska han vara där? när han har dig? behöver han då någon annan?

• Anonym (love amore)

tala med killen, visa att du vill träffa honom,  förhållanden som är under ett halvår är känsliga,Om du känner

någonting mer, så är det dags att ta upp det nu, övergången från förälskelse ,kk, date, till något mer.

Vill  du träffa andra pararellt eller att han träffar dig, och en annan 2 gånger i veckan ,?om inte , ta upp saken
    Träffa ingen annan just nu pararellt,

Har ni varsin sida på en sajt håll den inaktiv.Sök inte andra.  Mannen är bränd sedan tidigare relationer

gör vad du känner.. 

Han är fortfarande osäker och kanske har velat flirta med andra men ändå inget gjort ,inte ens skrivit till någon
    eller skrivit och inget mer.

Fortsätt att ses, gör vad ni känner, låt det bli en relation ,,låt känslorna bestämma,men ta upp ämnet om att
    låta sidorna vara in aktiva, han har kanske ingen annan utan är bara lite nyfiken.  Ni är i övergången till en
    relation, visa ömhet, prata,,, gör saker ihop 

• Anonym (Rådvill)

Jag smsade honom igår kväll angående vad jag kände. Jag skrev att jag trivdes med att vi tog det lugnt och inte stressade fram något (för det gör jag, jag är inte typen som vill kasta mig in i nåt och umgås 24/7 även om jag kunnat) men att jag kände att eftersom han frågade så ofta om jag dejtade andra så ville jag klargöra att jag inte gjorde det. Sen skrev jag i slutklämmen att jag inte direkt skulle bli jätteglad om han dejtade andra parallellt. Fick inget som helst svar och vi brukar smsa hela kvällarna. Så jag antar att jag inte hör nåt mer från honom, känner mig jätteledsen nu

• Anonym

Tycker det är lite som mottot "man känner andra genom sig själv". Eftersom han hela tiden tänker att du dejtar så kanske det beror på att han själv gör det. Och det har du ju fått bevis på via dejtingsidorna eftersom han loggar in där. Han verkar inte vara något kap så tror du gör bäst i att gå vidare. 

• Anonym (Rådvill)
    Anonym skrev 2012-11-20 10:40:24 följande:
    Tycker det är lite som mottot "man känner andra genom sig själv". Eftersom han hela tiden tänker att du dejtar så kanske det beror på att han själv gör det. Och det har du ju fått bevis på via dejtingsidorna eftersom han loggar in där. Han verkar inte vara något kap så tror du gör bäst i att gå vidare. 
    Jo jag tänkte lite på det själv efter senaste dejten då han gick ganska hårt på att jag dejtade andra. Men jag är verkligen ledsen nu, han var speciell. Synd att han visade sig vara ett svin.
  • Anonym (Malin)
    Anonym (Rådvill) skrev 2012-11-20 11:38:54 följande:
    Jo jag tänkte lite på det själv efter senaste dejten då han gick ganska hårt på att jag dejtade andra. Men jag är verkligen ledsen nu, han var speciell. Synd att han visade sig vara ett svin.
    Ta inte ut något i förskott. Kan finnas flera anledningar till att han inte svarat. Men kräv att få ett ärligt svar om han hör av sig igen. Säg det att om han vill vara med dig så får han bara vara med dig och ingen annan. Sen kan du inte göra mer än att lita på det han säger. Annars kommer din oro äta upp dig. Man kan tyvärr aldrig vara säker på något, men man måste försöka lita på personen. Speciellt såhär tidigt i ett förhållande..annars är det nog kört om man redan går och oroar sig. Du har två val som jag ser det. Lämna honom och slippa oron, eller vara med honom och lita på honom.
Svar på tråden Dejtat en kille i 2 mån, osäker på vad han vill!!