Bästa fotoskrivaren??
Jag har tänkt köpa en skrivare så jag kan skriva ut mina egna foton utan att behöva skicka in dom på framkallning. Vilka skrivare kan ni rekommendera? Ville helst inte att den ska vara för dyr.
Tacksam för svar!
Jag har tänkt köpa en skrivare så jag kan skriva ut mina egna foton utan att behöva skicka in dom på framkallning. Vilka skrivare kan ni rekommendera? Ville helst inte att den ska vara för dyr.
Tacksam för svar!
Nån?
Finns det ingen här som har koll på sånt?
Varför vill du skriva ut dem själv? För det mesta blir det mycket dyrare per bild och jag är tveksam till om bilderna håller lika bra som de som man får om man beställer dem.
Jag skriver ut bilder som jag behöver ha direkt av någon anledning i övrigt skickar jag in. Ofta där det är billigast, t ex 100 bilder för portokostnad hos Fujidirekt som jag tycker är helt OK. Har jag höga krav, och då gäller det oftast förstoringar beställer jag från Crimson.
Är det för foton i standard storlek kan kanske nåt sånt här ändå vara nåt:
http://www.cyberphoto.se/info.php?article=CP900
Jag skriver ut alla mina foton själv och det har jag gjort sedan jag köpte min första digitalkamera för sju år sedan. Jag har haft olika Canonskrivare, just nu har jag en Pixma4600 och jag är nöjd både med kvalitén och programvaran.
Jag köper Canons fotopapper i A4 som jag sedan själv skär ned till 10x15, och på varje 10x15 blad så brukar jag skriva ut två bilder.
Jag har faktiskt räknat på detta, och visst blir det lite dyrare att skriva ut alla bilder själv, men inte mycket. Om man dessutom räknar med tiden man sparar på att skriva ut själv så går det nog ganska jämt ut. Det handlar helt enkelt om vad man själv är ute efter.