• mrMolgan

Fel att skaffa KK i kärlekslös relation?

Hej,
    jag lever i ett kärlekslöst förhållande och skulle det inte vara för att vi har ett barn tillsammans skulle vi bryta med varandra. Min fru är inte intresserad av sex och undviker att visa några känslor för mig vilket påverkar min självkänsla. Jag vet dock att jag är en bra för att inte säga fantastisk man.

Jag är med på att hålla ihop äktenskapet några år till för barets bästa. Mina behov av närhet är inte tillnärmelsevis uppfyllda och trots att hon inte vill ha mig förväntar sig hon att jag är trogen.

Helst vill jag ha tillbaks kvinnan jag älskar (min fru) men hon har redan bestämt sig... som situationen är nu är mitt alternativ att skaffa en KK.

Vad ska jag göra? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-19 12:27
    Han har bestämt sig att skiljas (men först om 2 år) dvs. gått in i ett känslolöst tillstånd som hustru. Han är dock den bästa mamman.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-19 19:54
    Min fru är en hon och jag är en han. Hon har bestämt sig för att skiljas om två år. Jag köper detta för barnets skull. Är det fel i detta läge att skaffa en KK?

• Svar på tråden Fel att skaffa KK i kärlekslös relation?
  • jonte02

Hon har redan bestämt sig? Ok. Att ni skall separera eller att ni inte skall ha sex mer?

• Anonym

Jag har alltid varit av den åsikten att det inte finns något som säger att det bästa för barnet är om föräldrarna försöker fortsätta vara tillsammans. Tvärtom är barn smartare än många ger dem kredit för och vet om något inte står rätt till mellan mamma och pappa. En separerad och lycklig förälder innebär också i många fall ett lyckligt barn. Så, mitt råd är att omprioritera, om ni är missnöjda i eran relation är nog det bäst för alla att söka lyckan på annat håll.

• Madida

Vadå? Hon har bestämt sig för att skiljas, men först om två år? Varför? Vill ni inte vara tillsammans med varandra så avsluta det nu. Det där med "för barnens skull" är bara bullshit!
    Ett barn mår bra av föräldrar som mår bra. Oavsett om föräldrarna bor tillsammans eller var för sig. 

Har inte jag rätt så har vi båda fel ;)
  • Madida

Och för att svara på din fråga. Om ni ändå bestämmer er för att fortsätta bo ihop ett tag men vet om att ni inte har nån kärleksrelation så är det väl bara att ta upp med din fru att du behöver närhet och isf skulle vilja skaffa det på annat håll under tiden. Känner hon inget för dig så lär det ju inte vara några problem

• Anonym
    Madida skrev 2012-11-19 12:48:27 följande:
    Vadå? Hon har bestämt sig för att skiljas, men först om två år? Varför? Vill ni inte vara tillsammans med varandra så avsluta det nu. Det där med "för barnens skull" är bara bullshit!
    Ett barn mår bra av föräldrar som mår bra. Oavsett om föräldrarna bor tillsammans eller var för sig. 

Man behöver väl inte må  dåligt, om man nu har bestämt sig att skilja sig senare ? Stor respekt till dom som sätter barnett i första hand
  • Madida
    Anonym skrev 2012-11-19 13:10:17 följande:
    Man behöver väl inte må  dåligt, om man nu har bestämt sig att skilja sig senare ? Stor respekt till dom som sätter barnett i första hand

TS verkar ju inte direkt må som en kung.

Och jag anser inte att man sätter barnen först för att man stannar i en kärlekslös relation. Ingen blir lyckligare av det.

Men uppenbarligen tycker vi helt olika
  • Anonym
    Madida skrev 2012-11-19 13:28:17 följande:

TS verkar ju inte direkt må som en kung.
    Och jag anser inte att man sätter barnen först för att man stannar i en kärlekslös relation. Ingen blir lyckligare av det.
    Men uppenbarligen tycker vi helt olika
    Jo barnen, dom blir iaf inte gladare om föräldrarna separerar.
  • jonte02

Mår inte föräldrarna bra mår inte barnen så bra som det kunde mått om föräldrarna mådde bra. 

• Anonym
    jonte02 skrev 2012-11-19 13:35:04 följande:
    Mår inte föräldrarna bra mår inte barnen så bra som det kunde mått om föräldrarna mådde bra. 

Så varje ggn man har en svacka i sexlivet, så separerar man ett tag ? Finns nog inget uttryck som är så missbrukat, av tragiskt vuxna
  • Madida
    Anonym skrev 2012-11-19 13:31:09 följande:
    Jo barnen, dom blir iaf inte gladare om föräldrarna separerar.

Hur kan du vara så säker på det?

Min tro är att barnen mår som bäst när föräldrarna mår bra. Och mår föräldrarna bäst på varsitt håll så tror jag helt klart att det är det bästa.

Barn är smarta, dom känner när något är fel där hemma. När föräldrarna inte mår bra.
Svar på tråden Fel att skaffa KK i kärlekslös relation?