• 1005H

Nu får det vara nog! LCHF & Periodisk fasta börjar NU!

Ja, nu finns det inga ursäkter kvar. 26 kilo SKA bort, startar  på 96 och ska vara på 70 någon gång under nästa år, helst augusti.

Jag behöver pepp och ha någonstans att få visa resultat för att hålla motivationen, så detta får bli mitt sätt. Är det någon mer som känner samma sak? Häng på så skriver vi våra resultat en gång i veckan och peppar varandra och ger tips!

Nu kör jag, och förhoppningsvis du också!! :) 

• Svar på tråden Nu får det vara nog! LCHF & Periodisk fasta börjar NU!
  • Millan91

Har kört LCHF sedan 12 oktober, ska också ned många kilon..

Har hittills tappat 10 kg.

Lycka till :D 

• majja83

Hej jag hänger gärna med här :) Men jag behöver hjälp med pepning å tips på mat nu står vågen på 101,8 och vill ner till 75 kg, men till vill ha små delmål så man känner att man klarar av de,

jag fyller 30 i mars å då skulle jag vilja vara fin å  "smal", Har ni bra tips på hur man får bort barnmagen? de är den som stör mig mest

så mitt första mål är att komma under 100 innan jul.      

Lycka till alla!! 

• 1005H
    majja83 skrev 2012-11-24 10:20:39 följande:
    Hej jag hänger gärna med här :) Men jag behöver hjälp med pepning å tips på mat nu står vågen på 101,8 och vill ner till 75 kg, men till vill ha små delmål så man känner att man klarar av de,

jag fyller 30 i mars å då skulle jag vilja vara fin å  "smal", Har ni bra tips på hur man får bort barnmagen? de är den som stör mig mest

så mitt första mål är att komma under 100 innan jul.      

Lycka till alla!! 

Vad kul! Det låter som ett bra mål! Hur går det med maten? Vad äter du?

För mig har veckan gått bra, fuskade lite på kalas i helgen men inte så mycket. Körde inte lika hårt på den periodiska fastan under helgen heller. Men nu är det måndag igen så nu kör jag stenhårt! -2kg såhär första veckan, känns okej! :) 
  • majja83
    1005H skrev 2012-11-26 12:52:56 följande:
    Vad kul! Det låter som ett bra mål! Hur går det med maten? Vad äter du?

För mig har veckan gått bra, fuskade lite på kalas i helgen men inte så mycket. Körde inte lika hårt på den periodiska fastan under helgen heller. Men nu är det måndag igen så nu kör jag stenhårt! -2kg såhär första veckan, känns okej! :) 

Jag försöker att inte äta pasta,potatis å ljust bröd, har inte kommit in i de så än men äter mindre potioner och sen har jag slutat med dricka har ju varit fast med cola så nu är den vek så driker bara bubbelvatten, sen slutat med socker i kaffe + fikabröd å försöker låta bli godis. min stora last är choklad.. 

Nu har inte jag vägt mig men denna vecka ska försöka införskaffa mig en våg men så länge väger jag mig hos mina föräldrar när jag är dit. men ska även börja mäta midjan,

Va äter ni förnågot? har ni nå bra tips på mat som ni gillar?      
  • majja83

Är super glad idag var bara tvungen att kolla på måttbandet i dag å där jag är som tjockast så har jag tappat 3 cm BARA på 1 Vecka :) men vågen vet ja inte va den visar de ska ja kolla i morn.

Hur går de för er?   

• Athema

Hej, jag hänger på här :)
    Började med LCHF ordentligt i måndags. Ska bli kul att se om det blivit något vikt- och mått resultat på måndag ! 

• Athema
    majja83 skrev 2012-11-27 20:21:58 följande:

Jag försöker att inte äta pasta,potatis å ljust bröd, har inte kommit in i de så än men äter mindre potioner och sen har jag slutat med dricka har ju varit fast med cola så nu är den vek så driker bara bubbelvatten, sen slutat med socker i kaffe + fikabröd å försöker låta bli godis. min stora last är choklad.. 

Nu har inte jag vägt mig men denna vecka ska försöka införskaffa mig en våg men så länge väger jag mig hos mina föräldrar när jag är dit. men ska även börja mäta midjan,

Va äter ni förnågot? har ni nå bra tips på mat som ni gillar?      
    Jag brukar göra upp en matlista och försöka att följa den 
    Såhär såg den senaste jag gjorde ut. Hittills har jag bara ätit från listan men har skiftat mellandagarna beroende på vad jag är sugen på :) Ibland har jag inte ätit rester till lunch uitan gjort en omelett eller liknande istället :) "bröd" är ett recept på lchf formfranska som går att rosta.

• majja83
    Athema skrev 2012-12-01 16:41:22 följande:
    Jag brukar göra upp en matlista och försöka att följa den 
    Såhär såg den senaste jag gjorde ut. Hittills har jag bara ätit från listan men har skiftat mellandagarna beroende på vad jag är sugen på :) Ibland har jag inte ätit rester till lunch uitan gjort en omelett eller liknande istället :) "bröd" är ett recept på lchf formfranska som går att rosta.

Gud va duktig du är på att göra mat lista :)  jag känner att jag inte kommer att klara att köra detta, Tycker de är svårt att hålla detta, då min sambo inte peppar mig så blir de att vi äter den maten han tycker om men jag äter väldigt små portioner men äter en väldigt bra frukost å så mellan mål. Men jag hänger gärna kvar här i tråden å peppat er å så om de är okej så väger/ mäter mig så för då har man lite å sträva att man vill ha ett nytt resultat att visa upp :)
  • P i a

Angående barnmagen så ska tydligen plankan vara sjukt effektiv! Men den är ju så dryg så jag har inte testat själv. Än. Kanske är dags att testa! Har 102kg att bära på (167cm) och det är inte kul! Äter Lchf och har börjat köra 30-45min crosstrainer varannan dag. Så jag hoppas det släpper snart! :)

majja83 skrev 2012-11-24 10:20:39 följande:
    Hej jag hänger gärna med här :) Men jag behöver hjälp med pepning å tips på mat nu står vågen på 101,8 och vill ner till 75 kg, men till vill ha små delmål så man känner att man klarar av de, jag fyller 30 i mars å då skulle jag vilja vara fin å  "smal", Har ni bra tips på hur man får bort barnmagen? de är den som stör mig mest så mitt första mål är att komma under 100 innan jul.       Lycka till alla!!       

• majja83
    P i a skrev 2012-12-04 09:44:27 följande:
    Angående barnmagen så ska tydligen plankan vara sjukt effektiv! Men den är ju så dryg så jag har inte testat själv. Än. Kanske är dags att testa! Har 102kg att bära på (167cm) och det är inte kul! Äter Lchf och har börjat köra 30-45min crosstrainer varannan dag. Så jag hoppas det släpper snart! :)
    Aha men den gillar jag så den ska ja börja med igen då :) 
  • SunGirl

Hej, jag vill hoppa in här! Har kört länge på lowcarb men nu börjat ställa om till mer LCHF. Ska bli spännande! Hoppas på fina resultat till mars nästa åt!

• 1005H

Hej igen alla!

Sorry för dålig uppdatering men har haft sjuka barn att ta hand om så har haft fullt upp. De första två veckorna gick iallafall superbra, från 96 till 91, men nu är jag på 94 :/ "syndade" en dag men sen vet jag inte vad som hänt, känns som jag samlar på mig massor av vätska och funderar om mensen är på gång...vi får se. Jag kämpar på i alla fall! :) 

• SunGirl

Gaaah.. att jag inte kan sluta med mjölkprodukter i kaffet Skrikandes Dricker ni kaffe på morgonen? Tror ni att det gör så mycket om man har 0,3 dl laktosfri mjölk i (kolhydrater 3g/100g, energi 30kcal/100g) eller tror ni det lilla rubbar fastan? Tänker att det blir så fjuttigt med energi och det intas under en längre tid.

Hur mycket kolhydrater äter ni om dagen? Jag försöker hålla ner till max 5g/dag, brukar lägga in allt i ShapeUp-appen (nu i början iallafall) för att hålla lite koll på energimängden och fördelningen av protein, fett och kolisar.

Är så trött idag så jag avbokade dagens träning.... Men ska se till att köra något program hemma, bättre än ingenting. Inte så kul att gå ut och gå nu i detta snörusket, kommer bara bli förkyld då.

• P i a
    SunGirl skrev 2012-12-07 12:10:29 följande:
    Gaaah.. att jag inte kan sluta med mjölkprodukter i kaffet Dricker ni kaffe på morgonen? Tror ni att det gör så mycket om man har 0,3 dl laktosfri mjölk i (kolhydrater 3g/100g, energi 30kcal/100g) eller tror ni det lilla rubbar fastan? Tänker att det blir så fjuttigt med energi och det intas under en längre tid. Hur mycket kolhydrater äter ni om dagen? Jag försöker hålla ner till max 5g/dag, brukar lägga in allt i ShapeUp-appen (nu i början iallafall) för att hålla lite koll på energimängden och fördelningen av protein, fett och kolisar. Är så trött idag så jag avbokade dagens träning.... Men ska se till att köra något program hemma, bättre än ingenting. Inte så kul att gå ut och gå nu i detta snörusket, kommer bara bli förkyld då.

Jag dricker kaffe eller te men med en klick kokosfett. Kör du periodisk fasta eller vilken fasta menar du? Har läst att all energi rubbar pf, att man ska dricka rent kaffe, te, vatten osv. Kolhydratfritt. Har du testat MBC? Om du inte kan drick kaffe rent. Smakar som latte :) jag kör så jag köper hem varor med Max 5g kh/100g, orkar inte räkna mer än så :p äter mig mätt när jag är hungrig. Brukar bli två mål om dagen och ett mellanmål. Men min kh kommer mest från grönsakerna vid middagen så jag ligger nog på 10g som mest om kg ska gissa. Har du mycket attgå ner? Förlåt för jobbigt inlägg, sitter vid ipaden!:)
  • SunGirl
    P i a skrev 2012-12-07 22:50:13 följande:
    Jag dricker kaffe eller te men med en klick kokosfett. Kör du periodisk fasta eller vilken fasta menar du? Har läst att all energi rubbar pf, att man ska dricka rent kaffe, te, vatten osv. Kolhydratfritt. Har du testat MBC? Om du inte kan drick kaffe rent. Smakar som latte :) jag kör så jag köper hem varor med Max 5g kh/100g, orkar inte räkna mer än så :p äter mig mätt när jag är hungrig. Brukar bli två mål om dagen och ett mellanmål. Men min kh kommer mest från grönsakerna vid middagen så jag ligger nog på 10g som mest om kg ska gissa. Har du mycket attgå ner? Förlåt för jobbigt inlägg, sitter vid ipaden!:)

Ja, jag har ju tänkt på att ha kokosfett i, men det innehåller ju än mer energi än den lilla mjölkskvätten och borde ju rubba fastan också? Jag har läst om MBC men inte testat, kanske gör det längre fram

Jag är i en experimenteringsfas just nu, så jag räknar också den totala mängden energi jag får i mig. Men igår gick inte bra, slutade med att jag åt både lite choklad och chips, + 0,9 kg på vågen. Känns inte så farligt, tror jag kan stå emot kvällens helggodis eftersom jag fick så sjukt ont i magen!

Jag vet inte riktigt hur mycket jag vill gå ner, har tränat ganska mycket nu en period så ser nog smalare ut än vad vågen visar, men 5 kg skulle vara trevligt att bli av med.
  • P i a

Ja, det är säkerligen mer energi, men inga kh. :) MBC är ju ännu mer fett, inget jag tar dagligen utan när jag typ har glömt handla.. :p hur går det att räkna energin? Spännande! Jag får också otroligt ont i magen vid större avsteg. Två chips går bra, två nävar mindre bra! Okej, vad tränar du? Jag har runt 30kg som jag vill bli av med. Känns ouppnåeligt. Men tänker jag i 5kgs intervaller känns det mer möjligt. Hade foglossning vid graviditeten som nyligen rätat till sig. Äntligen kan jag gå utan smärta dagen efter! Så jag kör 30-45min pw varannan dag. Till en början. Har inte rört mig nå myckt alls sen nov -11 pga fogarna så det är så skönt att äntligen få köra igång!

Svar på tråden Nu får det vara nog! LCHF & Periodisk fasta börjar NU!