Anonym (halsfluss??) skrev 2012-11-19 14:44:53 följande:
Jag fick klåda i underlivet av en kur kåvepenin mot halsfluss. Det tog åtskilliga besök hos gyn med diverse tester innan jag till slut gick till STDmottagningen (på eget initiativ) där de hittade problemet. En stark penicillinkur senare och kliet var borta :) . Då hade jag haft problem i nästan ett år, speciellt kring mens.
Jag åt pencillin mot UVI för ett tag sedan, dock hade jag periodvis problem med klådan innan dess. Men den har kommit tillbaka efteråt. När du säger "hittade problemet", vad menar du då? Att det va just kåvepeninen som gav dig klådan?
Runt mens är min klåda så stark att jag knappt står ut.. Får nog ta och söka för detta igen och se om de kan få bukt med det.
Anonym skrev 2012-11-19 14:53:08 följande:
Apoteket har bra krämer som är speciellt framtagna för underlivet, annars har jag använt de salvor som man har till barn typ Idomin o liknande.
Jag får lätt svamp eller klåda i vissa faser av mensen, oftast veckan innan mens. Det är hormonellt och jävligt jobbigt. Min gyn odlade på svamp. Vet inte om det syns med bara ett pH - test (men jag är ju ingen gyn) Eftersom jag hade det regelbundet så fick jag äta tabletter ett antal månader (låter värre än vad det var, jag tog en tablett ung vid den tidpunkt som besvären brukade börja)
Om det inte går över så skulle jag gå till en ny gyn och kräva en ny undersökning
Ska testa något kräm och se hur det blir, annars får det bli ett återbesök, fast denna gången hos min privata gyn.