• prinsessanadia

Konstant mensvärk efter insättande av spiral

Satte in en hormonspiral (Mirena) för ca 6 veckor sedan och sen dess har jag i princip haft mensvärk. Vissa dagar är det bättre och vissa dagar sämre. Det kommer och går. Kan ha ont en stund och sedan försvinner det, för att sedan komma tillbaka efter en stund. De hade väldigt svårt att sätta in den. Vanliga barnmorskan klarade det inte så jag fick en remiss till sjukhus och där fick de efter mycket om och men (och en del våld) in den. 

Någon annan som har haft samma problem? Vet ju att man kan ha som mensvärk en stund efter, men tyckte de sa att det bara skulle hålla i sig någon vecka eller liknande. 

• Svar på tråden Konstant mensvärk efter insättande av spiral
  • Winterfell

Jag hade det problemet och det gick aldrig över så jag fick ta ut den. Det blev bra i samma sekund som den kom ut.

• prinsessanadia
    Winterfell skrev 2012-11-19 18:12:29 följande:
    Jag hade det problemet och det gick aldrig över så jag fick ta ut den. Det blev bra i samma sekund som den kom ut.
    Ok, tack för svaret! Vet inte riktigt hur länge man bör vänta på att det ska gå över. Jag har inte så många andra p-alternativ så det är ju tråkigt om detta inte funkar.
  • Jodyanna

usch hade samma i 1½år tillslut gav jag upp!
    Hade kopparspiral och fy fan vad ont jag hade! 

• prinsessanadia
    Jodyanna skrev 2012-11-19 19:48:41 följande:
    usch hade samma i 1½år tillslut gav jag upp!
    Hade kopparspiral och fy fan vad ont jag hade! 
    Att du stod ut i 1,5 år! Antar att man hela tiden går och väntar på att det ska bli bättre!?
  • Jodyanna

Ja jag fick åka till akuten massa gånger, dom sa att man vänjer sig och att det går över. Men de gick aldrig över så tog ut den tillslut.
    Hade till och med värk i arslet kändes det som 

• prinsessanadia
    Jodyanna skrev 2012-11-19 19:51:40 följande:
    Ja jag fick åka till akuten massa gånger, dom sa att man vänjer sig och att det går över. Men de gick aldrig över så tog ut den tillslut.
    Hade till och med värk i arslet kändes det som 
    Oj, så illa är det inte för mig. Vissa dagar känns det som väldigt kraftig mensvärk och andra dagar mer en molande värk. Men inget jag har lust att gå omkring med. Det gjorde så satans ont att sätta in den så vill ju gärna inte ge upp än.
  • hangonasec
    prinsessanadia skrev 2012-11-19 20:03:38 följande:
    Oj, så illa är det inte för mig. Vissa dagar känns det som väldigt kraftig mensvärk och andra dagar mer en molande värk. Men inget jag har lust att gå omkring med. Det gjorde så satans ont att sätta in den så vill ju gärna inte ge upp än.

Samma här, höll ut i ett halvår men tillslut blev det för mycket. En semester blev helt förstörd pga en sån smärta att jag inte kunde gå. Tog ut den och dagen efter var allt som bortblåst, så skönt!
  • The Fugly

Jag höll också ut i 6 månader innan jag gav upp. Konstant mensvärk och blödningar halva månaden. Ick :/

• Leeroy

Jag hade med kopparspiral och den klämde, gjorde min man illa och gav mig mensvärk. 4 veckor sen pallar jag inte mer. Och jag skulle ALDRIG i hela mitt liv sätta in en spiral igen. Att ta ut den gick ganska smärtfritt faktiskt. Men det var det sämsta jag någonsin testat.

Svar på tråden Konstant mensvärk efter insättande av spiral