• Anonym (lukten)

Hur luktar canabis?

Har kännt en annorlunda sötaktig lukt hemma hos en bekant. Minns den framför allt från när jag var yngre.

Har många gånger tänkt om det är hasch eller marijana lukt jag känt?? 

Var till Christiania (danmark) och på Roskildefestivalen i somras och där fick jag verkligen känna på lukten av Marijana. En stark, frän lukt. Tycker inte den stämmer riktigt med att man har hört att cannabis alltid luktar så sött.

Hur luktar det??? Eller luktar olika sorter olika???

• Svar på tråden Hur luktar canabis?
  • Anonym (Sag)

Vet inte om det kan lukta olika (det kan det förmodligen) men vad jag minns luktar det sött och örtigt/gräsigt.

• Anonym

Jaha, anta att det ÄR KNARKABIS du kände, vad gör det exakt?

• Kråkakråka

Bränn några teblad, t ex genom att lägga dem på varm platta på spisen. Ungefär så luktar "gräs".

• Anonym (lukten)
    Anonym skrev 2012-11-19 18:17:02 följande:
    Jaha, anta att det ÄR KNARKABIS du kände, vad gör det exakt?

Vadå vad det gör? Jag är väl mest nyfiken och vill veta. Lite intressant ifråga också om personen jag misstänker rökt på ganska mycket (som hen har i så fall).
  • Anonym
    Anonym (lukten) skrev 2012-11-19 19:45:00 följande:

Vadå vad det gör? Jag är väl mest nyfiken och vill veta. Lite intressant ifråga också om personen jag misstänker rökt på ganska mycket (som hen har i så fall).

Är det inte bättre att fråga personen i fråga?
  • Anonym

Men varför tar du inte och börjar med rätt fot?
    Är du en sansad person så kan du bara fråga så får du svar, är du nån skev moralist så förstår jag att du inte frågar, moralister förtjänar aldrig sådan förtroende då det i regel missköts.

• Lilje

Kan tänkas han gillar bränna salvia.  Jag gör det ibland när jag vill rensa ut lite, har ingen aning vad grannen tänker om det.  Skrattande

• Lilje

Vilken skillnad gör det för dig om han/hon röker på?  Vill du prova själv, så fråga bara.  ;)
  • Petrol

Söt tung lite stickig doft.

Men den skingrar sig rätt fort och sätter sig inte riktigt i textilier eller liknande, så om han inte röker väldigt mycket och aldrig öppnar ett fönster så är det troligare att det är någon rökelse eller liknande du känner.

• Anonym (lukten)
    Anonym skrev 2012-11-19 19:54:06 följande:
    Men varför tar du inte och börjar med rätt fot?
    Är du en sansad person så kan du bara fråga så får du svar, är du nån skev moralist så förstår jag att du inte frågar, moralister förtjänar aldrig sådan förtroende då det i regel missköts.

Jag vill inte ha den diskussionen med den personen. Dessutom tror jag att oavsett var det var för lukt jag kände är det inte säkert att jag får ett ärligt svar. Personen ifråga kan ju själv välja att lämna ett förtroende. 

Är desutom mest bara generellt intresserad av hur det faktiskt luktar.

Om jag anser att det är rätt eller fel att röka på lämnar jag osagt i denna tråd.
  • Anonym
    Anonym (lukten) skrev 2012-11-19 20:00:37 följande:

Jag vill inte ha den diskussionen med den personen. Dessutom tror jag att oavsett var det var för lukt jag kände är det inte säkert att jag får ett ärligt svar. Personen ifråga kan ju själv välja att lämna ett förtroende. 

Är desutom mest bara generellt intresserad av hur det faktiskt luktar.

Om jag anser att det är rätt eller fel att röka på lämnar jag osagt i denna tråd.
    Åk till chris, köp dig olika sorter och provrök, det skiljer sig i hur dom luktar beroende på strain.

• Baby Firefly

Röker man gräs så luktar det rätt sött och jordigt, röker man hasch så blandar man det för det mesta med tobak och då luktar det mest cigg.

• Anonym (lukten)
    Anonym skrev 2012-11-19 20:02:03 följande:
    Åk till chris, köp dig olika sorter och provrök, det skiljer sig i hur dom luktar beroende på strain.

vad är strain?

Har varit på Chris och det jag kände där var en stark frän lukt, jag skulle inte beskriva den som direkt söt.

• Anonym (korv)

Jag tycker det luktar typ brända örter och lite korv Tungan ute typ brända blad ... luktar typ "mustigt".
    Första gången jag kände lukten av det så tyckte jag det luktade godare än jag föreställt mig. 

• Anonym
    Anonym (lukten) skrev 2012-11-19 20:11:27 följande:

vad är strain?

Har varit på Chris och det jag kände där var en stark frän lukt, jag skulle inte beskriva den som direkt söt.

Marijuana är inte bara en planta, det finns hundratals om inte tusentals olika variationer, där skiljer sig egenskaper lite och doft utseende.

Hhmm det du kände var allt på en gång, kan liknas med att gå genom en festival upplevelsen är att man går genom matos, inte direkt så att man kan efterhand säga att nu vet man vad grillat luktar.

Vill man få reda på vad dom olika strains luktar får man ta bort dom från omgivningen där den doften blandar sig med alla andra.

• Anonym
    Anonym (korv) skrev 2012-11-19 20:13:52 följande:
    Jag tycker det luktar typ brända örter och lite korv Tungan ute typ brända blad ... luktar typ "mustigt".
    Första gången jag kände lukten av det så tyckte jag det luktade godare än jag föreställt mig. 
    Mmm det luktar underbart, det är helt underbart när man kommer från chris och lägger upp sina grejer, hela rummet doftar och man vill inte ens röka, bara att känna doften är tillfredsställande 

Svar på tråden Hur luktar canabis?