Sover inte på dagis - helvete hemma
Vår tjej på 2,5 år har gått några månader på dagis. Allt frid men dock tyvärr inte sömnen på dagiset.
Vi några tillfällen har jag varit med på dagis och i rummet de ska sova är det så lyhört så de andra barnen hörs som är vakna och tjoar och går på. De andra barnen somnade faktiskt förutom dottern.När hemma med henne så får jag gå och lägga mig bredvid henne för att hon ska få ro och somna.
Nu när inte mamma finns till så ser det ut att inte funka. Blir så trött!!!!
Kan tillägga att hon går på en syskonavdelning med en hel del större barn.
När vi då kommer hem från dagis så är hon helt ur spel och som ett exempel idag. Somnar i bilen 17.00 och om vi väcker henne så blir det ett helvete för det och hon skriker sig fördärvad och vi får inte stopp på henne. Så lika bra att hon får sova tills hon vaknar. Hon vaknar upp 1.5 timma senare och skriker även då. Slutar med att hon är vaken till 23-24 tiden på kvällarna. Sedan får vi väcka liv i henne på morgonen 08.00 och samma visa då med skrik och gråt först vid vaknande. Aldrig någon morgon som går smärtfritt pga att vi ska väcka henne.
Säg mig kan jag kräva att de skall verkligen försöka med att hon ska sova. Ska ta ett prat med dem känner jag.
Ge mig råd. Är rätt rejält förtvivlad.