• Anonym (Tänk efter lite)

Parfym på 9-åringar, hur fasen tänker ni föräldrar?!

Flera pojkar i min 8-åriga dotters klass (hon går i trean, fyller snart 9) använder parfym. Inga lättsamma saker heller utan man/gubbparfym och detta så gott som varje dag.

Hur fan tänker man som förälder om man tillåter sådant? 

• Svar på tråden Parfym på 9-åringar, hur fasen tänker ni föräldrar?!
  • Tow2Mater

Ha ha, vad är "man/gubbparfym"? En del billiga deodoranter luktar 'billig parfym', makens pojke i 4-an gillade sånt ett tag, det var tydligen standard i klassen.

• Lilly Jk

Tyvärr kan jag inte svara på hur de tänker.
    Minns själv med fasa hur grabbarna brukade stinka Axe i den åldern.

Varför gör man så?
    Barn behöver väl ändå inte "luktagott" förrn de börjar bli sådär pubertetssvettiga :p

Blobben BF 4/3-2013
    Tow2Mater skrev 2012-11-19 19:36:46 följande:
    Ha ha, vad är "man/gubbparfym"? En del billiga deodoranter luktar 'billig parfym', makens pojke i 4-an gillade sånt ett tag, det var tydligen standard i klassen.
    Nej det är alltså en känd mansparfym men jag ville inte namnge den. Fast skitsamma, jag är ju anonym ändå. Farenheit. Inte deo alltså.

Behöver 9-åringar verkligen deo? 
  • PinkSugar

Haha jag började också med parfym i den åldern. Vad skulle vara så farligt med det?

• Tow2Mater
    Anonym (Tänk efter lite) skrev 2012-11-19 19:39:37 följande:

Behöver 9-åringar verkligen deo? 
    Behöver o behöver.... behöver de ... mobiltelefoner?
    De vill väl ha det de ser andra använda, de vill "luka gott", mm. Ar det bara grabbarna som använder parfym då, man kan ju tycka flickorna skulle vilja gora det också?
  • Ankankamon

Vad är det som är farligt med parfym? Mer än om ngn i klassen eller på skolan har anlag för migrän

• Baby Firefly

Åh denna jävla farenheit! Minns den själv från när jag gick i skolan. Det luktar verkligen satan men en sak är säker, lukten tilltalar små pojkspolingar och verkar komma att göra det i all framtid. Men vem tusan hade bra smak i den åldern?

• Anonym (Fyyy)

Det händer faktiskt förvånadsvärt ofta att barnen på förskolan jag jobbar har parfym på sig. Det känns lite som att man försöker dölja andra mindre angenäma odörer, vilket iofs är diskutabelt. Der spelar ingen roll hur många ggr vi påtalar olämpligheten med parfym på fsk pga allergier o överkänslighet.

Barnen går i trean, inte sexan eller högstadiet. Små barn, inga ungdomar. Vad som "är så farligt"? Jag tycker det är lite sjukt att barn håller på med smink, parfym osv i den åldern. 

• Ankankamon
    Anonym (Tänk efter lite) skrev 2012-11-19 19:59:43 följande:
    Barnen går i trean, inte sexan eller högstadiet. Små barn, inga ungdomar. Vad som "är så farligt"? Jag tycker det är lite sjukt att barn håller på med smink, parfym osv i den åldern. 
    Men vem har sagt något om smink?

Tow2Mater skrev 2012-11-19 19:48:35 följande:
    Behöver o behöver.... behöver de ... mobiltelefoner?
    De vill väl ha det de ser andra använda, de vill "luka gott", mm. Ar det bara grabbarna som använder parfym då, man kan ju tycka flickorna skulle vilja gora det också?
    En mobiltelefon ser jag en funktion i till skillnad från parfym. Om vi nu tänker att mobilen används till att ringa med /ringas till och inte som leksak.
  • Queenie70

Jag har ingen 9 åring men en 4 åring som ibland hoppar omkring och ropar " jag med jag med jag med" när han ser mig ta luktegott på mig. Då brukar han få en liteb dusch, inget jag reflekterat mer över än när han ber att få nagellack. Men det där med att andra kan ha allergier är ju definitivt nåt att reflektera över.

Svar på tråden Parfym på 9-åringar, hur fasen tänker ni föräldrar?!