• scrapparlotta

    Bubblig/knottrig tatuering som KLIAR....

    Jag gjorde en ganska stor tatuering för snart tre veckor sen, blir tre veckor på torsdag. Jag har tatueringar sen innan, två stycken och färgen jag gjorde nu var grå/svart....som skuggor. 

    Den började läka så fint och efter några dagar kom sårskorpor och på vissa ställen flagnade riktigt huden, som om man bränt sig i solen och huden flagnar. Och det var inga problem annars. Men för ca en vecka sen så är halva tatueringen riktigt bubblig...och det kliar ibland så jag tror jag blir helt galen! Varför gör den det? Det är ju inte hela tatueringen heller, bara halva ungefär. Jag har gjort den på underarmen och det är från handleden och en bit upp som det är på detta sätt. Jag smörjar mig med helosan, och det har jag gjort hela tiden i massor....

    Varför blir det så här, det borde väl inte vara en alregisk reaktion då jag har samma färg sen innan....eller? 

  • Svar på tråden Bubblig/knottrig tatuering som KLIAR....
  • scrapparlotta
    Ripper500 skrev 2012-11-19 21:55:33 följande:
    Hudutslag säkerligen. Sluta smörj.
    Men ska jag inte smörja om jag har hudutslag då?
  • scrapparlotta
    Zargenta skrev 2012-11-19 21:58:42 följande:
    Om du måste smörja använd bepanthen istället
    Ok, köper jag på apoteket eller? Men tror du inte jag behöver smörja längre?
  • Ripper500

    Jag har känslig hud och får precis som du beskriver när jag smörjer mina tatueringar för mycket. Särskilt helosan.
    Du behöver inte smörja efter 3v. Om du är torr smörj 1 gång tunt efter dusch. Inget mer. Tar några dagar innan det slutar klia.
    Om som ovan, köp den andra salvan på apoteket och smörj max 1gång per dygn samt tunt tunt.

  • scrapparlotta

    Ok, jag har kanske smörjat för mycket då? Ja för när det har kliat som värst har jag smörjat lite till....hehehe...helt fel då :)  Ska försöka komma åt att köpa den andra salvan då? Men när det kliar som värst, vad gör ni för att det ska sluta klia? För just då är det skönt att smörja, kyler liksom av det lite....

  • Ripper500

    Kliar du blir det värre. Helosan är fet vilket gör att det kliar för många.
    För min del blir det bättre om jag tvättar av den. Då kliar det mindre. Ibland kan man klappa på den om det kliar.
    Men klia inte tillbaka, blir bara värre.

  • scrapparlotta

    Har inte hunnit komma iväg till apoteket än för att köpa  bepanthen, men ska göra det imorgon. Är det den salvan som tatueraren brukar föreslå? Vet hon pratade om en salva, men jag kom inte ihåg vad den hette nu. 

    Hur är det med idominsalvan?? Funkar den tro? Den tar jag alltid på min dotters händer och runt munnen när hon blir narig nu vid denna tid.....Det brukar läka fint då, skulle den funka tro?? Det kliar fan så jag tror jag snart hugger av mig armen!! Snälla, säg att det kommer gå över nångång..... 

Svar på tråden Bubblig/knottrig tatuering som KLIAR....