• Anonym

Panik, blod i avföring

Jag har panik och katastroftankar just nu
    Jag har haft trög mage till och från i några veckor, det kommer helt plötsligt i perioder

Ikväll var en sån kväll, jag försökte bajsa men fick ta i mycket utan störra framgång, torkade och såg lite rosa blod på pappret.. bara på första pappret

Sen kände jag att jag måste försöka mer, så gick på toa igen, denna gången var det även lite rosa av blod i toalettens, torkade och då var det mer blod än första gången, och mer rött!
    Men även bara där på första pappret.

Ringde 1177, som sa att det troligen var för att min mage är trög att det har spruckit i ändtarmsöppningen eller kanske hemorrojder..
    Hon rådde mig att lägga om kost, motionera mera, äta fibrer, dricka kaffe osv.

Men inte ens nu känner jag mig lugn utan har bara "det värsta" i huvudet :'( 

• Svar på tråden Panik, blod i avföring
  • Anonym

Tror att 1177 gav dig rätt råd.

• Anonym

Smörj med lite vaselin i öppningen.

• Anonym

Undra hur mycket det kan blöda av en spricka :/

Men samtidigt om det vore farligt kanske det inte hade varit blod på första pappret bara 

• Anonym

Jag har blött och de va en del på pappret efter.
    Jag får bara de när jag är förstoppad och då får jag sprickor.
    De rådet du fick av 1177 är bra tycker jag.

• Börje99

Finns det en diskrepans mellan din feces och ditt blod? Då är de vanliga hemorrojder. du får väl begära en koloskopi om du är orolig. Det gjorde jag och det var inget farligt.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-11-20 00:55:50 följande:
    Jag har blött och de va en del på pappret efter.
    Jag får bara de när jag är förstoppad och då får jag sprickor.
    De rådet du fick av 1177 är bra tycker jag.
    Nu drar jag mig ju liksom för att gå på toa mer, imorgon ska jag nog bunkra med kaffe och plommon, lite lakrits.. :/
    Så att proppen släpper så att säga 
  • Anonym
    Börje99 skrev 2012-11-20 00:56:43 följande:

Finns det en diskrepans mellan din feces och ditt blod? Då är de vanliga hemorrojder. du får väl begära en koloskopi om du är orolig. Det gjorde jag och det var inget farligt.

diskrepans mellan feces och blod??
  • Börje99
    Anonym skrev 2012-11-20 00:57:22 följande:
    diskrepans mellan feces och blod??

Skillnad mellan ditt blod och bajset? Ville bara spela lite märkvärdig med svåra ord
  • Anonym

Låter helt ofarligt. Sådär får jag också om jag är trög i magen och vet många som får det.

Svar på tråden Panik, blod i avföring