• Anonym

Livmodertappen och blödning.

Jag är gravid i vecka 12+4 och kände idag att livmodertappen är öppen. (Har aldrig känt det förut, inte ens innan jag blev gravid - men antar att den är öppen eftersom att där var ett hål - som jag aldrig känt förut). Men när jag kände på den, så kom det även lite blod. Kan det vara missfall på gång? Jag har inte ont i magen, har bara lite små ont, precis som växtvärk, i mellan åt. Och har inte blödit tidigare i graviditeten. 

• Svar på tråden Livmodertappen och blödning.
  • Anonym

VARFÖR pillar man på tappen när man är gravid?? Stor risk för infektion.....

• Findusia

Nej jag tror inte det ä missfall på gång. Slemhinnorna och speciellt livmodertappen är skör vid graviditet. Jag gjorde ett cellprov för en vecka sen (då gravid i v 11+5) och gynekologen sa så fort hon var när tappen att nu börjar det blöda lite ser jag. Så det är ingen fara.

• mamaleona

Men snälla du, varför e du där inne o pillar?????? Förstår inte alls detta kollande. Infektionrisken ökar samt att man verkligen kan peta till sig sammandragningar så att allt går snett i värsta fall. Hälsn en bm

• Jolines mamma

Min tapp var lättblödande. Sökte vård direkt och det visade sig att jag hade svåra cellförändringar. Jag var också gravid och opererades under grav.
    Sista cellprovet gjordes 2 år innan detta hände och visade inget alls, det kan alltså gå fort.
    Har du gjort cellprov nyligen? Annars tycker jag att du ska göra det faktiskt.

• Anonym

Sluta genast att pilla! Du har uppenbarligen lätt att få blödningar och det kan dels medföra infektionsrisk plus att du retar tappen och får sammandragningar!
    Ring mvc på en gång! 

• Anonym
    Findusia skrev 2012-11-20 07:48:17 följande:
    Nej jag tror inte det ä missfall på gång. Slemhinnorna och speciellt livmodertappen är skör vid graviditet. Jag gjorde ett cellprov för en vecka sen (då gravid i v 11+5) och gynekologen sa så fort hon var när tappen att nu börjar det blöda lite ser jag. Så det är ingen fara.
    Hon kan framkalla sammandragningar som leder till att hon öppnar sig om hon petar, så jo, det kan vara fara....
  • Jolines mamma

Lite dumt att säga att det inte är någon fara. Läs mitt inlägg. Jag blev opererad under grav. för att det inte gick att vänta.
    Jag hade varit glad om den var lättblödande bara pga graviditeten.

Svar på tråden Livmodertappen och blödning.