Blir aldrig gravid, börjat hata gravida?
Hejsan!
Har försökt bli gravida i lite mer än ett år, ett missfall för 7 månader sedan men ingen bebis i sikte alltså.
Under denna tiden har flera vänner blivit gravida, har även en nära vän som blev gravid samtidigt som jag och alltså snart ska få sin bebis bara några dagar efter vår skulle kommit.
Och jag hatar det. Blir så arg.
Önskar att hennes barn ska dö eller bli sjukt eller vad som hellst, bara jag slipper se och höra det.
Alla andra som blir gravida undviker jag. Lyckas inte ens se glad ut och klämma fram ett "grattis" när jag har fått det berättat för mig, säger "ok", ursäktar mig och går och avslutar all kontakt med dom.
Är väl bara en fråga tills ett av mina syskon eller sambons syskon får barn och då kommer det inte gå lika lätt att frysa bort dom?
Har aldrig varit såhär förut, alltid gillat barn men nu hatar jag dom. Fixar det som sagt verkligen inte.
Känns som att det aldrig blir vår tur och alla andra ska ha barn oavsett om dom har pengar, plats eller redan 10 barn.
Hur gör man för att inte bli såhär? Tänk om vi aldrig får barn, kommer det alltid kännas såhär?