• Anonym (förvirrad)

kan drogerna ta bort kärleken/känslorna?

jag och mitt numera ex sen några veckor tillbaka hade varit tsm i två år och han har i perioder lämnat mig för att han inte är kär säger han, men vi har på ngt sätt inte kunnat hålla oss ifrån varandra mer än någon dag eller några timmar typ.. för exakt ett år sen tog det slut "på riktigt" men vi träffades redan några dagar senare och sen har vi varit som på g igen i ett år till (träffat varandra familjer, åkt på semester etc så det har varit som att vi varit tsm) och nu tar det slut igen.. han säger att han inte är kär och aldrig har varit, utan bara stannat kvar/kommit tillbaka till mig varje gång för att han tyckt synd om mig.. men jag märker ju att han har känslor för mig, dock så är han beroende av droger (tar bl a benzo, ecstasy och röker på dagligen) och anser att kärlek ska kännas som att va hög på droger (benzo/ecstasy osv osv).. asså det är så frustrerande för jag har också provat dessa saker och aa man mår bra men det går ju inte att jämföra kärlek med att va drogad.. eller jo det säger iofs vissa men jag är verkligen KÄR i den här idioten (tyvärr) men känner så klart en annan slags eufori när jag testat droger (idiotiskt jag vet och det ska aldrig hända igen).. jag försöker säga att SLUTA BARA TA MASSA SKIT så kanske du kan bli kär sen? droger fuckar ju trots allt ens hjärna och känsloliv.. han säger att "den dagen jag blir kär slutar jag med droger".. kan han inte bara fatta att han kanske måste sluta med droger FÖR att kunna bli kär? som det är nu är han ju "falskt kär" varje dag.. fattar ni vad jag menar? och inga kommentarer om hans drogproblem för aa jag är kär i han iaf, kan inte rå för det
  • Svar på tråden kan drogerna ta bort kärleken/känslorna?
  • Anonym

Ja, eftersom droger påverkar "må bra" delen i hjärnan typ tusen gånger starkare än de normala "må bra" aktiviteterna som kärlek, sex, mat och motion, så är det ganska självklart att kärlekslivet kommer i andra hand. Drogen får honom att må bättre än du, krasst sagt.

Min råd, för din egen skull, är att försöka glömma honom så länge han är aktiv i sitt missbruk. Under den tiden kommer han ändå inte kunna ge dig det du vill ha. 

• Anonym (förvirrad)
    han tar benzo (valium, icotrovil osv), tramadol, ecstasy, MDMA, röker på osv VARJE DAG, vet inte när han inte tog ngt senast.. måste ju göra ngt med känslorna?
  • Anonym
    Anonym (förvirrad) skrev 2012-11-20 14:25:26 följande:
    han tar benzo (valium, icotrovil osv), tramadol, ecstasy, MDMA, röker på osv VARJE DAG, vet inte när han inte tog ngt senast.. måste ju göra ngt med känslorna?
    Eeeeh, ja. Hans känsloliv är nog mest bedövat dygnet runt så som du beskriver. Den person du är kär i är en konstruktion av en massa substanser. Han är förmodligen en heeeelt annan människa utan allt det där i kroppen....
  • Anonym (förvirrad)

men han har under alla dessa år med droger blivit tolerant typ, så ingen i hans omgivning (familj och vänner) märker ens att han är påverkad när han tagit massa skit.. bara jag som vet eftersom jag ser han stoppa i sig.. han fungerar konstigt nog "normalt" iaf :S

• Anonym
    Anonym (förvirrad) skrev 2012-11-20 14:25:26 följande:

Klart att det gör. har svårt att se att man tex tar sina bästa och smartaste beslut på fyllan eller drogad.Så vänta tills han är ren innan du bryr dig något mera
  • Anonym
    Anonym (förvirrad) skrev 2012-11-20 14:32:14 följande:
    men han har under alla dessa år med droger blivit tolerant typ, så ingen i hans omgivning (familj och vänner) märker ens att han är påverkad när han tagit massa skit.. bara jag som vet eftersom jag ser han stoppa i sig.. han fungerar konstigt nog "normalt" iaf :S
    Javisst har han blivit tolerant och beter sig "normalt", men det säger ju ingenting om hur det är på insidan. Om han skulle prova att vara utan drogerna/medicinen ett tag skulle han förmodligen må superdåligt ett tag och sen komma ut på andra sidan som en helt annan människa. Kanske med massor av ångest/ADHD/sorg/neuroser/osäkerhet/antisociala beteenden osv, eller som en "normal" annan person.
  • Anonym (förvirrad)
    nån som slutat med droger som kan intyga att man kan bli kär först efter?
  • Anonym
    Anonym (förvirrad) skrev 2012-11-20 14:36:26 följande:
    nån som slutat med droger som kan intyga att man kan bli kär först efter?
    Kan bli kär och kan bli kär, klart man som drogberoende kan vara kär! Frågan är huruvida man kan upprätthålla en fungerande relation till den man är kär i, utan svek, lögner osv. Oftast så är det inte den drogberoende som upplever problemen, det är partnern!
  • Anonym (förvirrad)
    men nu är det han som upplever problem: han är inte kär i mig.. han säger att han älskar mig och att jag är helt perfekt och att vårat sex är det grymmaste han nånsin haft och att han verkligen önskar att han kände samma för mig som jag känner för honom.. TÄNK OM det är drogerna som gör att han inte kan känna kärlek till mig? eller det faktum att han tror att kärlek känns som att va hög på benzo/e/tramadol.. vet ju inte förrän han har slutat och varit ren ett tag :(
  • Anonym (förvirrad)
    han är dessutom så jävla känslokall, jag ringer och gråter och säger att jag inte orkar leva och han säger bara "gå och knulla nån annan då, vi kmr inte träffas iaf".. antagligen för han har benzo/e i sig.. för bara nån vecka sen så slog han typ ner varenda kille som ens kollade åt mitt håll? nu säger han åt mig att dejta, ligga osv.. allt förändras över en timme.. på dagen hade han smsat söta sms som "baby", "gumman" osv och dagen efter är allt över. vad fan hände :'(
Svar på tråden kan drogerna ta bort kärleken/känslorna?