jag går igenom skåpen vad jag saknar. skriver sedan en lista på vad som är slut.
som pasta, ris, potatis, flingor, fil, yougurth bröd, jäst, mjöl, socker, sirap, havregryn, korv, falukorv, köttfärs, lövbiff, kyckling, taco kyckling, strimlad kyckling, tortilla bröd, kryddor, turkisk yougurth, gurka, paprika, majs, sallad, morötter lök, wok grönsaker, ärter/majs/paprika blandning. frukter, tvätt medel, skölj medel, schampo, tandkräm osv sov.
sen sätter jag mig ner med alla reklamblad och min bärbara dator och skriver listor utifrån extra priser och affärer. sen kör vi runt till dem och köper där det är billigast.
på så sätt håller jag min budget men ändå får allt jag behöver visst det kan blir typ fem varor på willys, tio på ica, fem på coop, tre på ica kvantum, två på pris extra, tvättmedel och schampo på öb och resten på city gross tex eller tvärt om, och ja det kan ta några timmar men för mig är det värt det då vi har alla dessa i gång avstånd med varandra där vi handlar på så sätt får jag ju alla extra pris som finns.