• hannapanna32

jättedum fråga men..

Jag är mammaledig, har tänkt att jobba lite extra för att spara på dagarna.

Har en fast anställning på ett företag. Dom har en arbetstopp just nu = det finns lite extratimmar för mig. dom ringde mig.

Frågan lyder: är jag bunden att göra mina timmar hos dem eller får man jobba hos något annat företag?  

Mitt jobb är ganska tungt och jag har hittat lite mindre tunga timmar. Gäller sammanlagt en månad heltid

• Svar på tråden jättedum fråga men..
  • hannapanna32

men behöver jag eg säga något alls?

• gemba

Nja. Om de säger ja är det fritt fram, men annars så har de ju beviljat tjänstledigt för att du ska vara föräldraledig. De har inte beviljat tjänstledigt för att du ska arbeta någon annastans. Upptäcker de att du har gjort så kan det bli rätt tråkigt i efterhand, så det är nog bäst att fråga arbetsgivaren.

• hannapanna32

och om jag vill dryga ut mina dagar och dom inte kan erbjuda mig några timmar så borde jag ju få söka mig vidare eller hur..

• Ankankamon

Vill du ha kvar anställningen med företaget är det nog bäst att vara ärlig med dem.

• hannapanna32
    Ankankamon skrev 2012-11-20 15:43:53 följande:
    Vill du ha kvar anställningen med företaget är det nog bäst att vara ärlig med dem.

jo det var ju så jag tänkte...fråga om det är Ok att göra så när dom inte kan erbjuda mig något.
  • Ankankamon
    hannapanna32 skrev 2012-11-20 15:55:51 följande:

jo det var ju så jag tänkte...fråga om det är Ok att göra så när dom inte kan erbjuda mig något.
    Är det inte direkt deras värsta konkurrent så tycker jag att de inte ska ha något emot att du t.ex. ringer och säger att pga av dina gravididet så är ju även några timmar hos de ganska tungt, men skulle det vara ok för de att du jobbar extra hos X?
Svar på tråden jättedum fråga men..