jag har ett par yttepyttesmå diamanter i min vigselring, som jag inte kan ha nu när jag är gravid, det är de enda diamanter jag har. Känner ingen som har så mycket mer fast de har mycket god ekonomi.
Vad gällande BLING.. så passar det inte inom det yrket jag har att ha massa bling. Ett snyggt halsband som är lite diskret är en sak, men massa diamanter och bling är inte riktigt okej och så är det inom flera yrken.
Jag tycker att det blir för mycket om någon har både ringar, halsband och örhängen som det är massa diamanter o krafs på... Det känns mer som att man har det för att visa ATT man har det mer än att det är fint, diskreta smycken är för övrigt mycket finare i mitt tycke, men det är ju en smaksak.
Har en vän som är muslim och har sjal och hon har rätt mycket diamanter på sin klocka och sina ringar.. men eftersom hon alltid är täckt och har kläder som inte visar något direkt så blir det ändå helt okej att ha båda delar trots att ringarna är EXTREMT stora och jag skulle aldrig ha sådana, det passar inte mig liksom.
Det beror ju mycket på vad man arbetar med, i vilka kretsar man rör sig i osv. Jag som pluggar och jobbar inom socialtjänsten skulle aldrig ta på mig massa svinigt dyra smycken på arbetstid- gillar inte ens dyra smycken för jag lägger hellre pengarna på vettiga saker
- eftersom jag anser att det är opassande med tanke på klienternas vardagssituation.... inte heller när jag arbetade som lärare hade jag särskilt mycket smycken. Inom vården, handel och restaurang som jag också jobbat är smycken av den kalibern inte tillåtna...