• Anonym (Bling)

Är det för mycket bling till vardags?

Tycker du att det är för mycket att ha diamanter till vardags? Om man har diamanter i ringar, halsband, örhängen och kanske på klockan t ex. Ser det för mycket ut om man bara är på jobbet eller hänger på stan en lördag?

• Svar på tråden Är det för mycket bling till vardags?
  • Anonym

tycker det är fint om man har en fin sak på sig....antingen ring el halsband el örhängen

Alltiop samtidigt är inte fint......men det är min smak 

• nozpa

Alltså, nä. Man kan aldrig få för mycket bling. :) Själv föredrar jag bara diamantringar. Örhängen o halsband får vara vid speciella tillfällen.
    Någon diamantklocka äger jag icke. 

• Anonym (Bling)
    MeNoLike skrev 2012-11-20 15:59:55 följande:
    Diamanter?? Folk runt dig måste va rika
    Eller så är jag själv rik. Tungan ute Men allvarligt vad menar du? Har ingen du känner diamanter? Dessutom var sakfrågan om ni tycker att det ser för mycket ut till vardags inte om folk omkring mig är rika?
  • Fiona M

jag tycker inte det är för snyggt med halsband, örhängen och ringar utan kombinerar helst bara två, sen känns det för matchy matchy.
    tycker inte heller diamanter på klockor är snyggt men det är ju, liksom ovanstående, min personliga smak.

bling förknippar jag f.ö med bijouterier eller hiphopstora guld/diamantsmycken.
    vad menar du?

• Ankankamon

Om det inte är väldigt diskreta saker blir det för mycket. Typ bara örhängen är fint. Bara halsband är fint. Och ringar kan man ju ha ihop med det mesta faktiskt. Att du frågar är ju liksom ett tecken på att du tänkt i samma banor ;)

Sen om du "hänger" på stan med så mycket diamanter synligt så kan de ju öka chansen att du blir rånad.

• Anonym

Det beror ju på hur stora och utmärkande smyckena är. Jag änvänder ofta själv "diamanter" i öronen ganska små, och klocka med det till vardags tycker jag absolut inte ser mycket ut.

• Anonym (Bling)
    nozpa skrev 2012-11-20 16:03:21 följande:
    Alltså, nä. Man kan aldrig få för mycket bling. :) Själv föredrar jag bara diamantringar. Örhängen o halsband får vara vid speciella tillfällen.
    Någon diamantklocka äger jag icke. 
    Om du gillar mycket bling hur kommer det sig att du inte använder allt till vardags? Förutsatt att det inte är 10 karats halsband vill säga för det kanske vore för mycket en dag på stan.
  • slemtorsk i din bralla

jag har ett par yttepyttesmå diamanter i min vigselring, som jag inte kan ha nu när jag är gravid, det är de enda diamanter jag har. Känner ingen som har så mycket mer fast de har mycket god ekonomi.

Vad gällande BLING.. så passar det inte inom det yrket jag har att ha massa bling. Ett snyggt halsband som är lite diskret är en sak, men massa diamanter och bling är inte riktigt okej och så är det inom flera yrken.

Jag tycker att det blir för mycket om någon har både ringar, halsband och örhängen som det är massa diamanter o krafs på... Det känns mer som att man har det för att visa ATT man har det mer än att det är fint, diskreta smycken är för övrigt mycket finare i mitt tycke, men det är ju en smaksak.

Har en vän som är muslim och har sjal och hon har rätt mycket diamanter på sin klocka och sina ringar.. men eftersom hon alltid är täckt och har kläder som inte visar något direkt så blir det ändå helt okej att ha båda delar trots att ringarna är EXTREMT stora och jag skulle aldrig ha sådana, det passar inte mig liksom.

Det beror ju mycket på vad man arbetar med, i vilka kretsar man rör sig i osv. Jag som pluggar och jobbar inom socialtjänsten skulle aldrig ta på mig massa svinigt dyra smycken på arbetstid- gillar inte ens dyra smycken för jag lägger hellre pengarna på vettiga saker - eftersom jag anser att det är opassande med tanke på klienternas vardagssituation.... inte heller när jag arbetade som lärare hade jag särskilt mycket smycken. Inom vården, handel och restaurang som jag också jobbat är smycken av den kalibern inte tillåtna...

• MeNoLike

Runt mig och folk där jag bor i mindre stad, jobbar i butik så ser ett par tusen folk varje dag så ser jag sällan diamanter.
    Men det är kanske vanligt.
    Ser ofta halsband armband örhängeb från hm lindex glitter osv med fake diamanter/pärlor

Svar på tråden Är det för mycket bling till vardags?