• Anonym

Har din partner fått dig gråta nån gång?

Har det varit glädjetårar eller har han sagt något elakt som har fått dig börja gråta?
    Hur beter sig din sambo när du är ledsen och gråter?

Är han en duktig tröstare?  
    Blir han arg eller förvirrad?

Många män verkar ha svårt att ta det här med gråt. Min pojkvän stirrar med sina stora ögon, blir förvirrad och lämnar mig ifred. Jag vill bara ha en kram när jag är ledsen, men han tycker det är obehagligt när jag är ledsen. Varför är det så hos de flesta killar?

Hur gör era män?
  • Svar på tråden Har din partner fått dig gråta nån gång?
  • Anonym (xx och x)

Mitt xx var underbar när jag var ledsen och grät, hände flera gånger av personliga skäl, inget han sa eller gjorde mot mig. Kramade om mig och tröstade. Han hade också lätt för att gråta när han var ledsen så det var inget konstigt med att vara det och visa det. En fin & mjuk människa och kunde prata om allt i vår relation.

Mitt x var rätt hård i sitt sätt när det gällde det mesta. När jag var ledsen grät jag ensam, han vet inte om att jag grät när han var avvisande och inte fanns där när jag behövde prata om våra problem som jag tyckte vi hade. Vi hade en ganska dålig kommunikation för övrigt. Vi var tillsammans med jag kände mig ensam ändå. Otäck känsla:(

• AirborneUnicorn

Mitt ex fick mig ofta att gråta och var väldigt bra på att trösta.
    Min nuvarande får mig aldrig att gråta och är dålig på att trösta.

Föredrar det senare. 

• Anonym (snyft)

På grund av gravidhormoner gråter jag mest varje dag nuförtiden... så min man har nog blivit lite avtrubbad. Första gången jag grät framför honom började han nästan gråta själv och tröstade väldigt fint, men då grät jag inte på grund av honom, utan nåt helt annat... hmm, tror faktiskt inte att han har fått mig att gråta nångång.. Jag saknar honom då han är bortrest, då kan jag gråta, men då har han ju inte gjort nåt.

• Anonym (oh yes)

Oooh yes! Fr.a. under våra första år ihop. Blivit sårad ett par gånger, men fr.a. berodde det på diverse missförstånd. Hände även en gång för några veckor sedan, men så har jag också ganska lätt för att börja gråta vid djupare samtal/diskussioner. Ibland låter han mig bara vara, vilket jag inte gillar. Men ofta talar vi vidare om det, eller så håller han om mig, vilket är vad jag oftast behöver då.

• Fiona M
    Anonym skrev 2012-11-20 19:20:07 följande:
    Har det varit glädjetårar eller har han sagt något elakt som har fått dig börja gråta?
    Hur beter sig din sambo när du är ledsen och gråter?
    Är han en duktig tröstare?  
    Blir han arg eller förvirrad?

Många män verkar ha svårt att ta det här med gråt. Min pojkvän stirrar med sina stora ögon, blir förvirrad och lämnar mig ifred. Jag vill bara ha en kram när jag är ledsen, men han tycker det är obehagligt när jag är ledsen. Varför är det så hos de flesta killar?

Hur gör era män?
    mer glädjetårar än ledsna eller arga, men även de har hänt.
    ja, han är duktig på att trösta, men jag vill helst vara ensam när jag är upprörd, så efter alla år har han lärt sig att läsa när han ska lämna mig ifred.

har du sagt till honom vad du vill?
    (är det så att ni grälat så kan det ju också vara svårt att helt slå om och krama den som skällt på en?)
  • Anonym

Han har fått mig att gråta och jag har fått honom att gråta. Men han är världens bästa på att göra mig glad igen, håller om mig, drar små skämt eller ger mig utrymme beroende på vad jag behöver i stunden.. Och har jag svårt att prata om det som gjort mig ledsen eller vad som helst brukar vi skriva i ett block hur vi känner för att det är lättare än att prata. :)

• Anonym
    Anonym (xx och x) skrev 2012-11-20 19:28:22 följande:
    Mitt xx var underbar när jag var ledsen och grät, hände flera gånger av personliga skäl, inget han sa eller gjorde mot mig. Kramade om mig och tröstade. Han hade också lätt för att gråta när han var ledsen så det var inget konstigt med att vara det och visa det. En fin & mjuk människa och kunde prata om allt i vår relation.

Mitt x var rätt hård i sitt sätt när det gällde det mesta. När jag var ledsen grät jag ensam, han vet inte om att jag grät när han var avvisande och inte fanns där när jag behövde prata om våra problem som jag tyckte vi hade. Vi hade en ganska dålig kommunikation för övrigt. Vi var tillsammans med jag kände mig ensam ändå. Otäck känsla:(
    Vilken skillnad.. :( när kommunikationen, tryggheten inte är bra i förhållandet så förstår jag att du fick otäck känsla om att du var ensam..USCH säger jag bara. Tror att många killar vill inte visa sina känslor, gråta inför sin flickvän eller prata om det jobbiga överhuvudtaget. 
    AirborneUnicorn skrev 2012-11-20 19:39:40 följande:
    Mitt ex fick mig ofta att gråta och var väldigt bra på att trösta.
    Min nuvarande får mig aldrig att gråta och är dålig på att trösta.

Föredrar det senare. 
    :) Tror inte att han behöver ens vara en dålig tröstare eftersom du gråter aldrig. 
    gravid skrev 2012-11-20 22:42:58 följande:
    Massor av gånger.....:(
    Nämen.. :( händer det ofta om man får fråga? Får du en kram överhuvudtaget? :(
    Fiona M skrev 2012-11-20 22:50:47 följande:
    mer glädjetårar än ledsna eller arga, men även de har hänt.
    ja, han är duktig på att trösta, men jag vill helst vara ensam när jag är upprörd, så efter alla år har han lärt sig att läsa när han ska lämna mig ifred.

har du sagt till honom vad du vill?
    (är det så att ni grälat så kan det ju också vara svårt att helt slå om och krama den som skällt på en?)
    Du ger honom väl inte mördarblickar när han läser av att du behöver vara i fred ibland.. ?Flört

Jag är inte så bra på att komma igår därefter om hur jag vill ha det när jag är ledsen, men han blir förvirrad lite arg när han ser mig gråta, när jag sen märker att det inte är någon ide att bara stå där och gråta så lämnar jag rummet. Kort därefter kommer han efter och frågor om jag vill prata, då är jag för ledsen för att några ord ska komma fram ..när jag inte svarar på hans fråga, suckar han och går därifrån. :( även om vi grälar så brukar jag faktiskt aldrig svära, skrika eller vara arg utan mest ledsen, sen så tror jag att han vill kramas men det är mina tårfyllda ögon han inte tål. 
  • Anonym

Ja oftast pga av missförstånd. Inga direkta elakheter.

• Morcheeba

Ja, ofta, men jag kan egentligen inte skylla på honom. Vi är i en riktigt jobbig fas i våra liv just nu och det är mycket runt omkring som påverkar oss negativt, tyvärr tar vi ut det på varandra ibland. Men han är fantastisk på att få mig att må bättre igen, vi går aldrig runt och är ledsna på varandra länge, vi löser det alltid.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-11-21 12:40:41 följande:
    Ja oftast pga av missförstånd. Inga direkta elakheter.
    Missförstånd är alltid det som ställer till med problem..;(
    Morcheeba skrev 2012-11-21 13:35:28 följande:
    Ja, ofta, men jag kan egentligen inte skylla på honom. Vi är i en riktigt jobbig fas i våra liv just nu och det är mycket runt omkring som påverkar oss negativt, tyvärr tar vi ut det på varandra ibland. Men han är fantastisk på att få mig att må bättre igen, vi går aldrig runt och är ledsna på varandra länge, vi löser det alltid.
    Det sista var bra! Man ska alltid försöka prata ut och lösa det på ett bra sätt. 
  • Anonym

Jag får min tjej att gråta kanske 1 gång/år, kan vara lite väl spydig iblamd.
    Jag vet att jag är bra på att trösta även om jag inte är orsaken.

• Anonym

ja jag blev kär och blev sårbar i detta, hade inte varit kär på länge, det var rena anfallet,  jag har gråtit var som helst bussar,  , pendeltåg, hemma, blev plötsligt sårbar i inledandet av en relation för en tid sedan,  känslorna blev för starka både glädje och rädsla, både osäkerhet och glädje, när han sedan visade att han tycker om mig är   förstod jag att det var ömsesidigt på något sätt.Osäkerheten är inte kvar på samma sätt, kan inte förklara hur det blev så

• Anonym

En MASSA gånger. Vi har varit tillsammans i 18 år iofs.

• Anonym (Ja)

Han fick mig att gråta en gång när vi stod på en flygplats och skulle säga hejda. Vi stod och kramades och jag kämpade mot tårarna (vi kände inte varandra så bra då), och jag märkte att han började skaka. Så jg tittade på honom och märkte att han grät jättemycket. Då kunde jag inte hålla emot mer och grät ungefär hela 10 timmars flygningen. 3 veckor senare kom han efter mig. Nu kommer jag snart gråta igen, för han fick nyss veta att han inte får stanna.

• Anonym (.........)

Min man får mig att gråta ofta, mest av frustration. Han är aldrig nånsin elak. Jag blir ofta deppig, utan hans inverkan, och då tröstar han på ett fantastiskt sätt.

Ibland bygger min frustration upp över nåt han inte gör här hemma eller nåt annat fånigt och det tycker han är lite jobbigt. Jag har lätt för att gråta.

Summa summarum, när jag gråter ledsna tårar är han underbar. När jag gråter av ilska blir han skrämd och vet inte vad han ska göra/säga.

Svar på tråden Har din partner fått dig gråta nån gång?