Anonym (xx och x) skrev 2012-11-20 19:28:22 följande:
Mitt xx var underbar när jag var ledsen och grät, hände flera gånger av personliga skäl, inget han sa eller gjorde mot mig. Kramade om mig och tröstade. Han hade också lätt för att gråta när han var ledsen så det var inget konstigt med att vara det och visa det. En fin & mjuk människa och kunde prata om allt i vår relation.
Mitt x var rätt hård i sitt sätt när det gällde det mesta. När jag var ledsen grät jag ensam, han vet inte om att jag grät när han var avvisande och inte fanns där när jag behövde prata om våra problem som jag tyckte vi hade. Vi hade en ganska dålig kommunikation för övrigt. Vi var tillsammans med jag kände mig ensam ändå. Otäck känsla:(
Vilken skillnad.. :( när kommunikationen, tryggheten inte är bra i förhållandet så förstår jag att du fick otäck känsla om att du var ensam..USCH säger jag bara. Tror att många killar vill inte visa sina känslor, gråta inför sin flickvän eller prata om det jobbiga överhuvudtaget.
AirborneUnicorn skrev 2012-11-20 19:39:40 följande:
Mitt ex fick mig ofta att gråta och var väldigt bra på att trösta.
Min nuvarande får mig aldrig att gråta och är dålig på att trösta.
Föredrar det senare.
:) Tror inte att han behöver ens vara en dålig tröstare eftersom du gråter aldrig.
gravid skrev 2012-11-20 22:42:58 följande:
Massor av gånger.....:(
Nämen.. :( händer det ofta om man får fråga? Får du en kram överhuvudtaget? :(
Fiona M skrev 2012-11-20 22:50:47 följande:
mer glädjetårar än ledsna eller arga, men även de har hänt.
ja, han är duktig på att trösta, men jag vill helst vara ensam när jag är upprörd, så efter alla år har han lärt sig att läsa när han ska lämna mig ifred.
har du sagt till honom vad du vill?
(är det så att ni grälat så kan det ju också vara svårt att helt slå om och krama den som skällt på en?)
Du ger honom väl inte mördarblickar när han läser av att du behöver vara i fred ibland.. ?
Jag är inte så bra på att komma igår därefter om hur jag vill ha det när jag är ledsen, men han blir förvirrad lite arg när han ser mig gråta, när jag sen märker att det inte är någon ide att bara stå där och gråta så lämnar jag rummet. Kort därefter kommer han efter och frågor om jag vill prata, då är jag för ledsen för att några ord ska komma fram ..när jag inte svarar på hans fråga, suckar han och går därifrån. :( även om vi grälar så brukar jag faktiskt aldrig svära, skrika eller vara arg utan mest ledsen, sen så tror jag att han vill kramas men det är mina tårfyllda ögon han inte tål.