• Lisa 147

Träna bort hängbröst?

Hej!
    Jag är en tjej på 14 år. Jag har under flera år tränat fotboll och det har lett till hängande bröst.
    Att vara bara 14 år och ha hängbröst känns inte så bra och nu undrar jag om man kan träna
    bort det med hjälp av  någon sorts styrketräning?

• Svar på tråden Träna bort hängbröst?
  • Momalicious

Nej, om brösten hänger så får man operera i så fall. Har dessutom svårt att se att fotbollen skulle göra dina bröst hängiga, det är nog snarare genetiskt i så fall. Dessutom så har de flesta kvinnor inte runda bollar till bröst utan de flesta hänger mer eller mindre.

• tessi3h

Du kan träna bröstmusklerna men tyvärr går det inte att träna bort häng. Alla kvinnor får mer eller mindre häng med tiden. Em bra bh brukar hjälpa till att forma bysten.

• Lisa 147
    Nej, om brösten hänger så får man operera i så fall. Har dessutom svårt att se att fotbollen skulle göra dina bröst hängiga, det är nog snarare genetiskt i så fall. Dessutom så har de flesta kvinnor inte runda bollar till bröst utan de flesta hänger mer eller mindre.

Det är så att jag är adopterad också, så om det är genetiskt kan jag inte ta reda på. 
  • Momalicious

Nej men det spelar ju inte så stor roll menar jag, men en 14-åring får inte hängbröst av att träna.
    Jag vet hur det känns, jag har också hängiga tuttar och nu är jag 23 och trivs inte alls. Men med en bra bh ser brösten snygga ut ändå och om du fortfarande inte trivs när du blivit vuxen så kan du göra en operation för att lyfta brösten, men då får du ärr istället.

Svar på tråden Träna bort hängbröst?