• Anonym

Ska en människa som har egna barn som har blivit omplacerade av socialen verkligen få ta hand om mitt barn?

Jag skriver här för att få svar..
    Mitt ex har träffat en ny tjej för ett tag sedan. hon har två barn sedan tidigare som socialen har omplacerat av en anledning som dom inte vill uppge för mig. Jag och mitt ex har en dotter på bara några månader som han vill ta hand om och jag skulle aldrig stå i vägen för att dom ska få en fin kontakt, men nu när han har träffat denna nya tjejen så vill han att hon också ska vara en del i detta och hon ska ta hand om vårat barn och ta hand om henne själv och vara som en plastmamma trots att hon inte får ens se hennes egna. Jag blir orolig behöver jag lämna ifrån mig min son till henne trots detta?

• Svar på tråden Ska en människa som har egna barn som har blivit omplacerade av socialen verkligen få ta hand om mitt barn?
  • Frontline

Hon kan ju ha ändrat sig och är inte samma peson längre som hon var när soc tog barnen ifrån henne.
    Men jag kan hålla med dig om att varningsklockorna skulle ringa här med...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym

Jo men vad jag uppfattat det som så är det rätt nyligen som hon har blivit av med dom

Frontline skrev 2012-11-20 23:44:57 följande:
    Hon kan ju ha ändrat sig och är inte samma peson längre som hon var när soc tog barnen ifrån henne.
    Men jag kan hålla med dig om att varningsklockorna skulle ringa här med...
  • 2tomtaro4troll
    Anonym skrev 2012-11-20 23:41:32 följande:
    Jag skriver här för att få svar..
    Mitt ex har träffat en ny tjej för ett tag sedan. hon har två barn sedan tidigare som socialen har omplacerat av en anledning som dom inte vill uppge för mig. Jag och mitt ex har en dotter på bara några månader som han vill ta hand om och jag skulle aldrig stå i vägen för att dom ska få en fin kontakt, men nu när han har träffat denna nya tjejen så vill han att hon också ska vara en del i detta och hon ska ta hand om vårat barn och ta hand om henne själv och vara som en plastmamma trots att hon inte får ens se hennes egna. Jag blir orolig behöver jag lämna ifrån mig min son till henne trots detta?
    Tyvär är det ju så att vad han gör på sin tid med barnet ska du skita i, dock hade jag i detta fall helt klart begärt att umgänget ENBART ska ske ihop med pappan, dvs bonus"mamman" ska inte ha hand om barnet själv för fem öre. Går han inte med på detta så hade jag stämt i TR och begärt att få gjort en utredning, där är dom skyldiga att kolla socialregister,polisregister på både han och hans nya kvinna!
    André-0502, Leon-0709, Bella-0903, Alvin-1008
  • Anonym
    2tomtaro4troll skrev 2012-11-20 23:48:34 följande:
    Tyvär är det ju så att vad han gör på sin tid med barnet ska du skita i, dock hade jag i detta fall helt klart begärt att umgänget ENBART ska ske ihop med pappan, dvs bonus"mamman" ska inte ha hand om barnet själv för fem öre. Går han inte med på detta så hade jag stämt i TR och begärt att få gjort en utredning, där är dom skyldiga att kolla socialregister,polisregister på både han och hans nya kvinna!

Han har träffat denna tjej i 2 veckor och säger till mig att jag ska lita på att inget ont kommer ske... Ja det ska jag absolut götra om det är nödvändigt men vill inte skapa bråk :/
  • Anonym

Innan ni dömer den här tjejen totalt så tycker jag Ts ska försöka få ett svar av sin dotters pappa, för det kan vara så att den nya tjejen fått sina barn placerade frivilligt men att de inte anser att det är Ts sak att veta just nu.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-11-20 23:54:23 följande:
    Innan ni dömer den här tjejen totalt så tycker jag Ts ska försöka få ett svar av sin dotters pappa, för det kan vara så att den nya tjejen fått sina barn placerade frivilligt men att de inte anser att det är Ts sak att veta just nu.
    Nej det var inte frivilligt, hon kämpar tydligen för att få tillbaks dom men det är svårt har mitt ex sagt
  • Anonym
    sweetbird skrev 2012-11-20 23:55:25 följande:
    Hur ska du ha det? Är det en son eller dotter du har ?

dotter ska det naturligtvis stå!!
  • Anonym
    sweetbird skrev 2012-11-20 23:55:25 följande:
    Hur ska du ha det? Är det en son eller dotter du har ?
     Undrar detsamma!
    Anonym skrev 2012-11-20 23:56:11 följande:
    Nej det var inte frivilligt, hon kämpar tydligen för att få tillbaks dom men det är svårt har mitt ex sagt
    Du har ju egentligen inte med det att göra. Så länge du inte har bevis för att ditt barn skulle fara illa av att vara där kan du inte göra så mycket. Och de har träffats i 2 veckor bara? Förvånad

• Barbamamah

Vad är det för människor?? Pappan har dejtat en kvinna två veckor och vill nu göra henne till en superdelaktig bonusmor till sitt spädbarn... Bonusmorsan nyligen fått sina barn omhändertagna (olämplig..?!?)... Stabilt.. Jag skulle också vara skeptisk om jag vore du.

Svar på tråden Ska en människa som har egna barn som har blivit omplacerade av socialen verkligen få ta hand om mitt barn?