• Anonym (Tjejen)

Flickvän vill köra med strap-on men jag vill inte

Hallå gott folk
    Jag är ett hyfsat vanlig tjej som råkar vara lesbisk. Jag är med en tjej som är väldigt butch/tomboy.
    Vi har nu varit tillsammans i 5 månader och jag är faktiskt lycklig med henne, hon är en skitgo tjej!
    Sedan kommer det till sexet..  

Vi har rätt så bra sex i att hon gör mycket för att få mig att komma, varje gång det blir lek så kommer jag
    och hon går ner på mig och gör andra underbara saker, hon kommer dock inte vilket beror på att jag inte får
    röra henne mellan benen, är en butch grej.    
    Hon gör mycket i sängkammaren och jag njuter oftast men hon gillar mest att använda strap-on på mig vilket
    jag tycker känns lite obehagligt.. fast jag vet att det är min älskling ovanpå mig så känns det ibland som att 
    det är en man (asså lite våldtäkt aktigt då för jag är sjukt oattraherad av män).
    Jag vågar inte säga emot henne för det mesta och om jag yttrar mig lite grann om det hela så
    avfärdar hon mig snabbt och det blir inte mer om saken.
    Det blir väldigt jobbigt i längden och hon tror jag njuter för jag kommer varje gång, men det är
    mest för att hon är på mina känsliga delar och är så sexig, inte för jag gillar känslan av en kropp
    som trycker in ett kukformat föremål i mig.

Jag känner mig så jävla svag och vet inte hur jag ska ta mig till väga och diskutera det.
    Jag är jätte rädd att förlora henne om jag säger skarpt till henne att sluta med det. :(
    Hjälp!      

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-26 01:29
    Jag tog till hjärtat det jag har läst här och sa till henne lugnt och sansat att jag älskar henne väldigt mycket och vill bara vara med henne men det fungerar inte för mig hur sexet går nu.
    Som förr svarade hon med saker i stil som "men om du älskar mig vill du ha mig så nära" och "jag gör ju allt för dig, kan du inte göra detta för mig?", jag försökte kompromissa men desto längre konversationen gick desto argare och mer besviken blev hon.
    Till sist sa hon bara "okej då, vi gör som du vill då" och bara gick.
    Det känns lite awkward nu, vi har inte pratat i 3 dagar och jag vet inte vad nästa steg är :(

• Svar på tråden Flickvän vill köra med strap-on men jag vill inte
  • Tom Araya

Jag förstår mig inte på någon av er och då är just er sexuella läggning för mig som är hetero-kille det som är minst problem att förstå...

Din flickvän:
    Varför får du inte röra henne mellan benen? "Butch-grej" säger du men det låter ju skitlöjligt och inget jag köper som ursäkt. Hon har ju trots allt ett kvinnligt kön med tillhörande njutningspunkter och det borde hon väl som kvinna och lesbisk acceptera, respektera och njuta av.

Vill hon knulla som en kille och knulla hetero-/bi-tjejer så får hon väl operera sig till man och sätta på hetero-/bi-tjejer istället.

Hur får hon sin sexuella tillfredsställelse? Får hon orgasm av det?

Varför respekterar hon inte när du ifrågasätter eller har önskemål om hur ni har sex?

Du/TS/'Anonym' (tjejen):
    Har du tänkt på hur motsägelsefullt det låter när du beskriver en känsla av våldtäkt och sex med en man och att du är "sjukt" oattraherad av män fast du är tillsammans med och har sex med en "butch/tomboy"?
    Rent logiskt borde en kvinna med din läggning och dina tankar om män och manlig sexualitet dras till oerhört kvinnliga flator istället.

Som kvinna (oavsett läggning men kanske än mer med din läggning) borde du ha respekt för hur du är skapt och tillåta dig själv njutning därefter. Din vagina är skapad för att ta emot och beredas njutning av en manslem.
    Alla typer av konstgjorda penisar är ju till för att kvinnor ska kunna njuta av den typen av vaginal stimulans utan en mans närvaro eller inblandning, vilket enligt all logik vore toppen för lesbiska tjejer som gillar den typen av stimulans.

Summa sumarum för er båda:
    Ni har båda issues som strider mot all logik och sunt förnuft. Rena tankefel och psykiska spärrar alltså och dessa borde ni jobba på.
    Accepterar ni inte det, anstränger er eller visar tillräckligt vilja för att ändra er så bör ni nog ta en allvarlig funderare över ert förhållande.

• Frontline

Du får väl rycka upp dig och säga ifrån, du är väl vuxen och äger din egen kropp antar jag...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (Tjejen)

@Tom Araya
    Jag tror du inte förstår dig på lesbiska och kallar det tankefel, det är inget konstigt i gay världen men jag ska försöka svara.
    *Henne*
    Hon får sin njutning av att se mig njuta helt enkelt, nu är jag inte butch så jag kan ju inte erfara hur det går ihop.. jag vill ju pilla på och bli pillad på, men nej, hon får aldrig orgasm. Sen så är det ett enormt steg från strap-on till du borde bli man istället också, hon är ju en kvinna och en stolt sådan också, ifrågasätter du hennes könsidentitet får du nog ett slag i ansiktet..
    Hon gillar heller inte att bli ifrågasatt och som jag sa, om jag säger något så avfärdar hon det snabbt, hon är väldigt bra på att få vad hon vill ha.
    *Mig*
    Som jag sa, jag är lesbisk och gillar kvinnor, kvittar om de är butch, det är ju inte män.. de har inga manslemmar och har bröst och jag blir attraherad av just det, det är ju inget konstigt med detta i gay världen.. butch flator är sexiga i mina ögon, starka kvinnor helt enkelt.
    Sen är det är kul att du tycker jag ska gilla penetrering av kukföremål men det gör ju inte jag tyvärr, du kan försöka med all logik i världen men jag gillar det fortfarande inte, sorry.  
    Jag vill bara känna hennes fingrar eller tunga i mig som mest, vilket jag får om hon är på det humöret ibland, det är liksom hon som bestämmer.

• skoladan

Nej, men vad osexigt att prutta ljudligt. Det är inget jag uppskattar från vare sig män eller kvinnor. Säg till henne att Du inte vill att hon ska prutta ljudligt. (om Du inte gillar det)
    Om Du ska respektera att Du inte får röra hennes underliv så måste hon respektera att Du inte vill bli penetrerad.
    Herre Gud. Det är väl självklart!

• Anonym (Tjejen)

Jag har inget emot pruttarna, det gör hon inte i sängrummet eller när det är allmänt olämpligt.
    Förrutom efter maten men då påpekar hon att det är hennes hem.

Men skoladan, hur tycker du jag ska gå fram till henne med det? Jag har det svårt att argumentera för min sak och så.. Jag har försökt att säga att jag inte vill förr men hon bara säger saker som.. "men du gillar ju det", "älskar du inte mig eller?" etc

• Anonym
    Anonym (Tjejen) skrev 2012-11-21 09:50:32 följande:
    Jag har inget emot pruttarna, det gör hon inte i sängrummet eller när det är allmänt olämpligt.
    Förrutom efter maten men då påpekar hon att det är hennes hem.

Men skoladan, hur tycker du jag ska gå fram till henne med det? Jag har det svårt att argumentera för min sak och så.. Jag har försökt att säga att jag inte vill förr men hon bara säger saker som.. "men du gillar ju det", "älskar du inte mig eller?" etc
    Hon låter ju som en mansgris : )
  • Kpax

Oj vad mycket "borden" du fick i de första svaren! ;)

Jag tycker absolut att du ska prata med henne. Sätt er ner och prata ordentligt, ta det inte bara i farten så att hon kan vifta bort det. Förklara hur du verkligen känner, och VARFÖR du känner så.
    Att fortsätta gå med på saker man egentligen inte vill kan bli ganska självförintande i längden, även om det inte känns som någon katastrof just när det sker.

Vad tråkigt att hon inte vill att du tar på henne, är det ofta så bland butch-tjejer? Spontant tänker jag att det inte låter så sunt, att hon är obekväm i sin kropp eller sitt kön. Men jag känner ju inte henne :)

• Anonym (tjej)

Söt bild du länkade till, TS!

Jag förstår dig även om jag är bisexuell och faktiskt gillar sex med killar också - jag skulle inte vilja använda en dildo eller så när jag har sex med en tjej. Både för att det faktiskt är oskönt med dildos - tvärtom vad en del killar tycks tro så känns det inte likadant som att ha riktigt sex med en kille - ungefär samma skillnad som att äta en jordgubbe och att stoppa in ett plastföremål i munnen som ser ut som en jordgubbe och tugga på det. Bleh!

Men det är också att när jag har sex med en tjej vill jag inte ha något penisliknande föremål inblandat - det är ju en tjej jag har sex med och då vill jag njuta av henne och hennes kroppsdelar, inget annat.

Jag tycker dock också att det låter skumt att du inte får ta på din flickvän, TS. Hur förklarar hon det förutom att det är en butchgrej? Ingen annan butch jag haft kontakt med har haft något emot att man tar på dem också... Känns som att det ligger något annat bakom. Ifall det inte är så att hon är osäker över sin könsidentitet som någon föreslog så kan det vara övergrepp eller något annat? Känns som att hon har ett väldigt behov av kontroll helt enkelt. Är hon okej med kyssar och kramar och så annars? Massage?

Just det med att hon har ett kontrollbehov kan göra att det är svårt att säga emot om hon nu vill ha med en dildo, men kan du inte bara säga något som att du inte tycker att det känns skönt och hon vill ju inte att någon använder en dildo på henne verkar det som, då borde det inte vara så svårt att förstå att du inte heller vill det. Säg att det inte har ngt att göra med dina känslor för henne, för bara för att du älskar henne så blir det ju inte automatiskt skönt med vad som helst, tex om hon skulle sticka upp en analdildo i din näsa tex.

Svar på tråden Flickvän vill köra med strap-on men jag vill inte