• anniel82

Hemorrojder - yttre hudflik HJÄLP

Hej!

Jag har de senaste tre åren haft besvär med hemorrojder som blivit mycket bättre på senare tid. Jag har nu en yttre hudflik som är stor som en ärta (sen ut som en röd ärta som kommer ut ur anus). Detta är hemskt och man skäms ju att ha sex! Jag pratade med en läkare på vårdcentralen som vägrade skicka remiss då en operation för detta bara kommer göra det värre för mig för att läkningsprocessen ska tydligen vara förjävlig. Hon sa att de väldigt många har de här yttre hudflikarna?

Vad kan jag göra?? Jag vill inte gå runt med en ärta i rumpan (får ångest bara att tänka på att ha sex med någon). Kan man trycka in den själv? Usch hur får man bort skiten?? Gråter
    Någon som haft samma problem?

• Svar på tråden Hemorrojder - yttre hudflik HJÄLP
  • Hemligkvinna

Du kan ju få den att dra ihop sig, men själva hudfliken kommer inte försvinna utan operation.

Och ja, operationen gör hemskt ont efteråt då man bara skär av den och så får den självläka. Men den veckan av ont kan vara värd men man får räkna med att vara hemma och göra ingenting och må skit. Men vad är en vecka av smärta och obehag jämfört med att hemmorojder hela livet.

Jag hade som tur mest bara inre och de togs bort med gummisnodd. Men man skulle visst inte göra det när man ammade och inte fick ta något alls mot smärtan. Det liksom krampade fruktansvärt och jag hade med mig bebisen och skulle köra bilen hem hahah.

Men det var värt det. Tror att jag måste ordna till det sista nu också. Skulle även ha fått nån spruta med något som fick de närmre hålet att dra ihop sig, men kunde inte ta det då jag ammade.

• anniel82
    Hemligkvinna skrev 2012-11-21 09:38:44 följande:
    Du kan ju få den att dra ihop sig, men själva hudfliken kommer inte försvinna utan operation.

Och ja, operationen gör hemskt ont efteråt då man bara skär av den och så får den självläka. Men den veckan av ont kan vara värd men man får räkna med att vara hemma och göra ingenting och må skit. Men vad är en vecka av smärta och obehag jämfört med att hemmorojder hela livet.

Jag hade som tur mest bara inre och de togs bort med gummisnodd. Men man skulle visst inte göra det när man ammade och inte fick ta något alls mot smärtan. Det liksom krampade fruktansvärt och jag hade med mig bebisen och skulle köra bilen hem hahah.

Men det var värt det. Tror att jag måste ordna till det sista nu också. Skulle även ha fått nån spruta med något som fick de närmre hålet att dra ihop sig, men kunde inte ta det då jag ammade.
    Hur får man den att dra ihop sig?

Läkaren totalvägrar att skicka remiss till kirurgen för att ta bort den kirurgiskt. Hon sa att jag kan få besvär och ha ont i ett år?? Hon sa att de inte längre skär bort dom för det orsakar för många komplikationer? Hon nämnde också något om att det var ett estetiskt ingrepp??? Hur kan det vara ett estetiskt ingrepp?  
  • Hemligkvinna

gå till en annan läkare. De skär visst bort de. Men de är snåla på operationer och skickar hellre hem folk.

Smörj med hemmorojd salva

• Vitaminmannen

Man kan ju göra som jag som efter 1½ lidande och har provat ALLT! hittade ett enkelt och smärtfritt sätt att bli av med mina hemorrojder på 3 dagar. Berättar gärna mer och skickar information via mejl om man vill? Så slipper man förgifta sig med kortison och gör det på mitt naturliga sätt och behöver inte varken trycka upp något i baken eller duscha kallt eller ändra kosten som om sånt ens helt skulle ta bort problemet i svåra fall permanent.
    Jag berättar mer om man mejlar mig på vitsfx@gmail.com

• Ordis
    Vitaminmannen skrev 2012-11-27 10:17:12 följande:
    Man kan ju göra som jag som efter 1½ lidande och har provat ALLT! hittade ett enkelt och smärtfritt sätt att bli av med mina hemorrojder på 3 dagar. Berättar gärna mer och skickar information via mejl om man vill? Så slipper man förgifta sig med kortison och gör det på mitt naturliga sätt och behöver inte varken trycka upp något i baken eller duscha kallt eller ändra kosten som om sånt ens helt skulle ta bort problemet i svåra fall permanent.
    Jag berättar mer om man mejlar mig på vitsfx@gmail.com
    Om du nu vet något som kan hjälpa ts problem varför svara du inte på det i tråden? Är det något sånt som att hon måste bli tagen av en oskuld i stjärten, springa tio varv runt närmaste kyrka, falla ner på knä och ge 8 ave Maria, för att sedan titta på månen och gå 1 kilometer i månens riktning och när du kommit fram ger du 10 fader vår och sedan springer du på hälarna hela vägen hem. På tredje dagen är man sedan fri.

Något sådant du hade tänkt dig? Är det du som är oskulden?
    Stava rätt är jävligt överskattat, de flesta läser i ordbilder i alla fall och förstår således vad där står.
  • Ordis

Attans! Jag glömde de 150 vitamintabletterna bestående av lite askorbinsyra, silver, magnesium, muslort, grodögon och fladdermusvinge innan analknullet, går det bra ändå? Kan jag ta dom nu istället för samma effekt?

Stava rätt är jävligt överskattat, de flesta läser i ordbilder i alla fall och förstår således vad där står.
  • södertälje

Portvakt brukar dom kallas för,jag hade en som brukade svälla och gjorde jävligt ont,fick remiss till sjukhuset.Gjorde rektoskopi då jag hade en inne också,dom satte faktiskt gummisnoddar runt hemorojderna som skrumpnade ihop och dog på några dagar 

Svar på tråden Hemorrojder - yttre hudflik HJÄLP