• Anonym (IBS)

Ni som äter Imodium, se hit!

Hej, jag har haft stora problem med min mage sen jag fick mitt första barn för tre år sedan, jag misstänker att det var järntabletterna som förstörde min mage. Så nu är jag överkänslig mot all mat..
    Så jag tänkte börja ta imodium plus dagligen för att hålla magen lung och normal och slippa gå på toa flera gånger om dagen och då även mot diarreer..

Någon fler som gör det och hur funkar det?
    Tar ni då en var morgon?

Snälla svara ni som vet :)

• Svar på tråden Ni som äter Imodium, se hit!
  • Locas

Hej!
    Jag har oxå en del problem me magen
    Jag rådfrågade vårdcentralen oxh dom sa att det är ingen fara så länge du inte tar mer än 4/dygn:)
    För mig funkade de sådär, 1 tablett gjorde ingen skillnad och 2 gjorde mig hård i magen istället :/
    Men testa på du!:)

• Anonym (hm)

Har du pratat med någon läkare om dina besvär? Annars tycker jag du ska göra det så kanske du kan få hjälp. Om inte annat kanske du skulle kunna få ett recept utskrivet på större förpackningar än de receptfria, vilket troligen skulle bli billigare i längden.

• Anonym (jag gör det)

Jag har tagit imodium i 2 år nu. ibland får jag ta 2 ggr på en dag och en om dagen i 3 dagar efter det. MEN det beror på vad jag har ätit osv. Annars så tar jag 1 när jag märker att avföringen börjar bli lite mjukare. ca var 3:e dag blir det att jag tar.

• Anonym (IBS)

Tack för svaren, ja jag har säkert kollat med tio olika läkare..

"Blir det inte bättre så får du ju ringa igen" .. låter det alltid :P

• Anonym

Åh vad jag känner igen det där. Födde barn 06 och under graviditeten åt jag järntabletter och jag är oxå helt övertygad om att de förstörde min mage för jag har haft ett helvete. 2011 blev jag gravid och jag blev så gott som frisk, mådde så bra inga problem med magen, kunde äta ute på restaurang som jag inte vpågat på flera år. Jag vägrade att äta järntabletter och när bebisen föddes var jag oxå okej i magen, inga akuta toabesök osv ända fram tills nu. Har varit frisk i tre år och nu har magan börjat krångla igen. Tur att immodium finns........

• Anonym (IBS)

ja, dessa järntabletter förstår inte varför man ger dom överhuvudtaget. Bara förstör.. Under andra grav så tog jag heller inga, MEN jag tog blutsaft för att det skulle vara skonsammare mot magen. Det var det inte!

Man behöver faktiskt inte järntabletterna, barnet tar så mycket järn det behöver. plus att jag är vegetarian.. :)

Svar på tråden Ni som äter Imodium, se hit!