• XcsM

Råd kring löparvagn.

Jag älskar löpning och kan knappt bärga mig tills jag får sätta igång igen när bebis är ute.
    Har tittat på ett par olika löparbarnvagnar, men har svårt att bestämma mig för vilken jag skall köpa. 

De jag har tittat på är "Summit XC" som är en ren löparvagn, samt "Nordic Cab". Nordic Cab är en vagn som man lätt kan bygga om till cykelkärra, hundkärra eller skidvagn. Då drar man den efter sig när man kör, och det här skulle vara fint då vi även åker mycket skidor och gärna skulle vilja ta med oss våran bebis på en skidtur.

Jag undrar om någon har testat de här och hur ni i så fall upplever dem? 
    Vad är bra/ Vad är dåligt?
    Ni som testat Nordic Cab- den ser ganska stor ut, är den tung att skjuta framför sig när man springer?

• Svar på tråden Råd kring löparvagn.
  • gusb

Vi har en chariot cx, och den har samma funktioner som den sista vagnen du nämnde. Är ute och springer med den några gånger i veckan och det går hur bra som helst! Den väger nästan ingenting och har bra dämpning så man kan springa även på väg med massa ojämnheter.

• JBack

Jag har Nordic Cabvagnen sedan snart två år och använt den för löpning, cykel och skidåkning väldigt mycket. Vill man ha möjlighet till alla dessa funktioner kan jag rekommendera den. Funkar bra till allt och är varken speciellt tung att springa eller cykla med. Kan iofs inte jämföra med något annat.

Det som gjorde att vi köpte den var att den blev kompaktare än tex Chariot när man fällde ihop den så vi kunde ta med den på semester. 

Om du bara är ute efter löpning, satsa på en ren löpvagn, de är bättre för det, speciellt om man har ett långt löpsteg. Om du vill ha en cykel och löpvagn kan jag rekommendera att även titta på BabyJoggers variant. Såg att XXL har den i några butiker.

Finns NC för bara ett barn? Vi har den för två och det funkar att springa med alla tre barn i men det blir lite jobbigare uppför. Nerför är det bara att sträcka ut... ;) 

Svar på tråden Råd kring löparvagn.