hur mkt mat?
jag har en schabrador på 12 v. vet inte vad hon väger. hon verkar aldrig bli mätt. hon får nu 6-7 dl om dagen trots detta verkar hon inte nöjd.
hur mycket brukar en 12 v mellanstor valp äta???
tacksam för alla svar.
jag har en schabrador på 12 v. vet inte vad hon väger. hon verkar aldrig bli mätt. hon får nu 6-7 dl om dagen trots detta verkar hon inte nöjd.
hur mycket brukar en 12 v mellanstor valp äta???
tacksam för alla svar.
Fick du ingen utfodringslista av uppfödaren? Annars får du väga valpen och gå efter tabellen på fodersäcken. Beroende på kvalitet på foder så kan det variera en del, bättre foder ger oftast bättre mättnadskänsla .
En valp ska ha mat 4 ggr/dag och är valpen hungrig kan du ge ett mål med välling extra.
nej det fick jag inte, har tid till vacination nästa v och skall väga henne då, har ingen våg hemma.
Jag har en labradorblandning hemma, hon är visserligen inte valp längre men mätt blir hon (nästan) aldrig
Som Dexter dot com skriver, så kan det bero mycket på fodersorten!
Vad får hunden för foder?
Hur ofta får hunden mat? Hur fördelar du portionerna?
Var hunden avmaskad/vaccinerad vid köpet? Det kan också spela in.
Rivna morötter brukar jag fylla ut maten med vissa dagar, det kan ge en viss bukfyllnad, och är inte farligt på något sätt för hunden och kommer ut den naturliga vägen sen.
royalcanin.se/hund/foder-butik/maxi-junior/
Kollade lite snabbt på RC och deras valpfoder. En hund som kommer väga 35 som vuxen ska då äta 334g per dag alltså 7-8 dl när den är 12v.
så det kan ligga lite i rasen??? jag hade en schabrador/border innan men han åt nästan aldrig, så detta är nytt för mig! [/quote]
Så har jag tolkat det. Ni andra labradorägare får gärna säga emot, hade varit skoj om motsatsen kunde bevisas