• tahira

    Svenska kyrkans julmarknad i London?

    Är det någon som varit på svenska kyrkans julmarknad i London något år? Är det värt ett besök? Vad är det för typ av marknad?


    Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: tahira-faye.blogspot.co.uk/
  • Svar på tråden Svenska kyrkans julmarknad i London?
  • SuzR

    Var där för flera år sedan. Det var mysigt!! Glögg, pepparkakor, kunde köpa allt möjligt!

  • Muminmamman

    Jag har varit en gång men det var väldigt länge sedan och det enda jag kommer ihåg är att det var otroligt packat med folk - inte speciellt mysigt tyckte jag, men jag gillar inte att trängas heller! Tror man ska undvika att gå på helgen om man kan (de öppnar imorgon).

    Själv tänker jag antagligen istället gå på den danska julmarknaden i Hampstead i helgen http://www.kfuk.co.uk/arrangementer/christmas-bazaar-2012/

    Eller, om jag orkar, till The Scandinavian Christmas Market http://www.scanevents.co.uk/christmasmarket/stallholders.html     

  • glenda

    Jag var dar idag for forsta gangen, for mkt folk for mig. Och vilket folk sen! Det forsta som hande var att en kvinna klev precis over barnvagnen for att hon skulle forbi mig, "Ursakta" sa hon, "Jo fast vad hade hant om du hade snubblat till nar du var precis pa mitt barn?" fragade jag, men fick inget svar. I hissen pa vag upp till cafe var det ett aldre par som ville att vi (tva gravida, en barnvagn) skulle ga ut ur hissen pa vaning 1 sa att dom skulle kunna aka upp till vaning 2 innan oss, dom suckade nar vi fortsatte upp anda. Pa cafeet anvandes en av tre barnstolar att samla skrap i av en grupp svenskar. Men kaffet var jattegott! Glad

    Om jag skulle vara har over julen skulle jag kanske vilja kopa juldekorationer, men det kostar ju en del, och min budget ar mer IKEA och pyssla sjalv. Mat kan man ju bestalla billigare fran svenska affaren.

    ...men kaffet var alltsa valdigt gott.    

  • Muminmamman

    Om det var mycket folk igår blir det inte mindre i helgen. 

    Angående mat kan man ju numera köpa en hel del från Ocado - jag har redan köpt sill att lägga in och sirap för att göra knäck till exempel :) 

  • YokohamaNr2
    glenda skrev 2012-11-22 21:28:19 följande:
    Jag var dar idag for forsta gangen, for mkt folk for mig. Och vilket folk sen! Det forsta som hande var att en kvinna klev precis over barnvagnen for att hon skulle forbi mig, "Ursakta" sa hon, "Jo fast vad hade hant om du hade snubblat till nar du var precis pa mitt barn?" fragade jag, men fick inget svar. I hissen pa vag upp till cafe var det ett aldre par som ville att vi (tva gravida, en barnvagn) skulle ga ut ur hissen pa vaning 1 sa att dom skulle kunna aka upp till vaning 2 innan oss, dom suckade nar vi fortsatte upp anda. Pa cafeet anvandes en av tre barnstolar att samla skrap i av en grupp svenskar. Men kaffet var jattegott! Glad

    Om jag skulle vara har over julen skulle jag kanske vilja kopa juldekorationer, men det kostar ju en del, och min budget ar mer IKEA och pyssla sjalv. Mat kan man ju bestalla billigare fran svenska affaren.

    ...men kaffet var alltsa valdigt gott.    
    Usch precis så kommer jag ihåg att det var när jag var där för en massa år sedan, men då fick man inte ta med barnvagn så då blev det inte att vi gick sen på ett par år

    Däremot var jag ofta på barntimmarna som var på torsdagar när min äldste var yngre, som en öppen förskola och det var riktigt bra med jättegoda kanelbullar
  • tahira

    Tack för era svar. Vi bestämde oss för att strunta i det.

    Det var mest för stämningen jag ville gå, mat och pynt hittar vi på andra ställen  

    Men om det är trångt och bökigt så blir det nog inte så stämningsfullt med en sexåring  


    Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: tahira-faye.blogspot.co.uk/
Svar på tråden Svenska kyrkans julmarknad i London?