• Dr to be

Vad kan era 8-månaders?

Hej! Av ren nyfikenhet: vad kan/kunde era 8-månaders? I vår föräldragrupp bla är spannet på vad barnen gör/kan stort (precis som det ska vara då inget barn är det andra likt) Vår dotter blev 8 månader igår och sitter stadigt, kryper supersnabbt, reser sig mot allt hon kommer åt, klättrar på allt, säger "nene", "mama", "papa", "dada" mm, tar några steg med lära-gå-vagn, låter som en indian (slår handen mot munnen samtidigt som hon låter om ni förstår vad jag menar). Vår dotter är enligt bvc tidig men hon har det i generna. Hennes far var också tidig.

• Svar på tråden Vad kan era 8-månaders?
  • Whitetrash86

sitter, kryper, går längst möbler, kryper/klättrar över saker. "Visslar" (han suger in luft) och säger "ohh" och "bababa"

Nu vid 9 månader han har börjat säga "mama" 

Dotter var likadan vid 7/8 månader. 

• MammanJulia

Vår först dotter tog sitt första steg när hon var 8 månader, satt själv, klappade händerna och vinkade hej/hejdå. Hon kunde säga mamma, pappa, titta och där och förstod en hel del ord:) Vår minsta dotter kunde åla, sitta med stöd i matstolen och började reagera på sitt namn. Hon sa mest aaaa, oooo och sånt tjusigt. Väldigt olika och väldigt underbara:)

• Bebisnummertvå

Oj va era barn kan :)
    Mina tjejer är 8 månader o dom kan sitta (vickar omkull ibland) ålar bakåt (lite & sakta) rullar runt... säger babababa båda två... dom är nog lite sena mina skrothönor :)

Svar på tråden Vad kan era 8-månaders?