• DesJoh
    Äldre 21 Nov 15:31
    3403 visningar
    6 svar
    6
    3403

    Tjäna pengar till klasskassan

    Blir så trött på en del föräldrar & elever..........jag & min man är klassföräldrar i våra barns klasser (dotter 3:an & son 6:an).

    Alla föräldrar är överens om att klassen ska ha en klasskassa men ingen kan hjälpa till.......alla elever är överens om att de ska arbeta för att tjäna pengar till klassen så att de kan göra ngt kul men ändå är det bara halva klassen & deras föräldrar som hjälper till och det är alltid samma varje ggn. 

  • Svar på tråden Tjäna pengar till klasskassan
  • Äldre 26 Nov 18:17
    #1

    Kolla vad jag precis skrev i denna tråd...

    www.familjeliv.se/Forum-3-281/m65726989.html

    du är inte ensam... :)

  • Margar­etaLen­a
    Äldre 25 Feb 07:34
    #2

    Det svår är ju att ingen i klassen, varken barn eller föräldrar kan tvingas att vara med och samla pengar till klassresan. Jag tror att det bästa är att besöka klassen och få med dom på en försäljning för att tjäna pengar och sedan gå till föräldrarna. Det kommer alltid vara föräldrar som är emot en försäljning, MEN väljer ni rätt koncept för insamlingen brukar flertalet "neggpåsar" bli dom som säljer bäst, det har jag upplevt flera gånger och det är fantastiskt kul. En del företag som hjälper klasser att tjäna pengar har egna filmer som kan visas för klassen och inspirera, kanske kan vara något? Kolla på www.delikatesskungen.se

  • Äldre 7 Mar 09:48
    #3

    Det är sant, bra lättsålda produkter underlättar för många att bli motiverade. Jag tror på motivering, inte tvång för jag minns själv hur tråkigt det var att sälja bullar. Det finns även ett annat företag med bra produkt, med TeamSales kan skolklasser sälja populära Twix & Snickers.
    www.teamsales.se/ 

  • Äldre 10 Mar 23:55
    #4

    Och jag blir så trött på dessa föräldrar som inte tycks ha något eget liv, utan måste fylla tiden med en massa onödigt, som tex att "samla pengar till klasskassan". De flesta prioriterar inte det, utan vill hellre välja vad de vill lägga sin tid på - sin familj, sina fritidsaktiviteter osv. Inte konstigt att skilsmässostatistiken är skyhög i Sverige, och att våra barn halkar efter kunskapsmässigt, när det hela tiden finns dessa  "kärring motvalls" som vill tvinga sig på andra personer och vad de gör med sin tid. Det blir stressigt tillslut.

    I våran familj prioriterar vi varandra, våra fritidsaktiviteter, skolarbetet och vi lägger tid och pengar till resor med familjen. Det är många jag känner som inte är ett dugg intresserade av dessa "klassresor" och påtvingade försäljningar, det verkar som att folk inte kan tänka själva, utan bara följer strömmen, "man ska väl åka på klassresa..." Nej, det måste man inte. Roligare att lägga tid och pengar på det man själv valt. 

  • Mon 15 Jun 2020 19:43
    #6

    Hej! Såg den här tråden och insåg att den inte längre är aktiv eller har varit det på väldigt länge. Tänker att jag ändå försöker bidra lite ifall det är så att någon hittar tråden i nutid och behöver råd.

    Du skriver om att inte alla är villiga att hjälpa till att tjäna pengar till klassen. Detta är såklart frustrerande men idag finns många bra verktyg som kan göra denna process så enkel som möjligt. 

    Det finns många olika företag och produkter man kan välja mellan när man ska tjäna pengar till klassen. Jag hade rekommenderat Ravelli. Dem har ett väldigt brett sortiment och där finns något för alla att köpa. Allt från underkläder till miljövänliga städmedel. 

    Hos Ravelli finns det även möjlighet att skapa sin egna webbshop där du får en länk som du kan dela med alla som vill handla av dig och på så sätt kan slutkunden köpa produkter direkt via hemsidan istället för att barnen behöver gå runt med broschyrer. Detta gör insamlingen mycket enklare och underlättar även om inte alla är villiga att hjälpa till.

    Här läser ni mer om hur ni kan Tjäna pengar till klassen

Svar på tråden Tjäna pengar till klasskassan