• Shagwell

Är jag den enda omföderskan som INTE tagit reda på könet?

Vi väntar vårt tredje barn (BF 29 nov) och vi har även denna gången valt att inte ta reda på könet. Jag gillar överraskningar Folk får gissa bäst de vill, och vi likaså. Vi har en av var sedan innan och vilket som är välkommet.

Men när vi vart och handlat vagn osv osv så möts vi av många förvånade säljare som säger att vi är ensamna om att inte ta reda på könet, särskilt när det inte är första barnet.
    Varför är det så? Varför ville ni tvunget veta vad det var för kön ni väntade?  

Mvh

• Svar på tråden Är jag den enda omföderskan som INTE tagit reda på könet?
  • TessaLove

Vi har tagit reda på kön av ren nyfikenhet! Dock är vi nästan de enda i vår bekantskapskrets som gjort det.

• Vendelsö

Vi fick tredje barnet för en vecka sen och har aldrig tagit reda på det. Gillar också överraskningar. Men jag håller med ts, det är många som tycker det är viktigt att veta.

• Lindsey Egot the only one

Jag har inte kollat någon gång av de fem barn vi fått. Det är ju mysigt att få en överraskning. Sedan här där vi bor får man inte göra köns ul förrän i v26 och då är det ju inte så lång väntan kvar så då kan det ju skippa!

• DragonWoman

Nej då du är inte ensam. Har inte kollat någon av barnen och väntar nr 3 nu. Är roligare att se om ens känsla stämmer

Svininfluensavaccinet gör dig dum......
  • Leea2012

Nope! Väntar oxå 3:an och vi vill inte veta innan även om vi är SJUKT nyfikna, ska på ett extra UL i v.24 och vem vet, det kanske syns jättetydligt då, men vi ska verkligen inte fråga. Läkaren som utförde vårat sista UL sa att hon såg vad det var och hon kollade bebisen för han hela tiden varpå sambon tyckte sig se en snopp, medan jag säger tjej och har gjort det hela tiden, vi får väl se vem som får rätt Flört

• Lindsey Egot the only one

När vi väntade trean sa bm under ultraljudet HAN och hör ser man HANS ..... Min man sa det blir en pojk men jag fattade inte.
    När vi väntade femman frågade jag om könet men läkaren sa att de inte säger nåt men HAN mår bra där i magen. Jag fattade inte då heller då jag själv alltid sagt han om barnen i magen oavsett kön. Men min man va observant och det blev pojkar när de sa han under ultraljudet.

• Flickan och kråkan

Väntar tredje barnet i sommar. Tog inte reda på könet med ettan, inte med tvåan och kommer inte att göra det med trean heller.

• Joso

Vi är oxå gravida med tredje barnet.. Vi har inte heller tagit reda på könet!! Inte på något av våra barn. Har oxå en av varje, så vad som är välkommet!

?Sara 2003 & Noel 2007 & bebis 2013? blogg- www.hannsan.wordpress.com
  • AnnaGreta 378

Jag har inte tagit reda på könet på något av mina fem barn.

Däremot har jag "vetat" könet varje gång.Jag har varit stensäker fem gånger....och haft fel fem gånger. Vad är oddsen för det? Skrattande

• Dolphingirl

Väntar andra barnet och har inte tagit reda på könet. Mannen ville inte det så då fick det vara. Kvittade för min del om vi tog reda på det eller inte.

Gabriel 080804 + BF April 2013
  • tezz87

första gången ville vi inte ta reda på könet men då jag åkte in på extra ul i v35 då min mage slutade växa och bebis var icke aktiv i magen så gick det inte å missa, såg själv direkt pungen å snoppen på ul å visste därför könet 3v innan lillkillen kom helt frisk trotts avstämningen i växten. Andra gången så kollade vi då pappa ville beställa rockkläder från USA till bebis om d ha en kille. Vilket det ha. Denna gång vill jag verkligen veta då jag längtar otroligt efter en dotter men vill ändå att det skall bli en överraskning. Så tror inte vi kommer kolla denna gången även om jag själv hela tiden kollar könskrock och jämndör grav med pojkarna. Är otroligt nyfiken men kommer bli glad oavsett kön! Det viktigaste är ju att bebis mår bra!

• Leilon

Vi väntar också tredje barnet och har inte tagit reda på könet.
    Dock gjorde vi det med tvåan.

• Alaura

Det handlar bara om att man e nyfiken tror jag :) har inte ngt att göra med att man känner att det är ett måste. Bara kul!

• Lena666

Vi kommer inte att fråga då det är helt oväsentligt vilket könsorgan barnet har.

• hannis

Det var inte "tvunget" för oss. Inte ens speciellt viktigt. Men BM kunde väldigt lätt se och vi har inget emot att veta könet innan barnet föds. Vi tycker att könet spelar ganska liten roll och att den stora överraskningen består av annat än just kön, tex hur barnet ser ut och vilken personlighet han/hon har.

Svar på tråden Är jag den enda omföderskan som INTE tagit reda på könet?