Regarerar på Neocate, fler?
Hej!
Finns det någon här som har erfarenhet av barn som reagerar på Neocate? Vad har de fått för ersättning istället? Det verkar vara väldigt ovanligt att reagera på Neocate...
Hej!
Finns det någon här som har erfarenhet av barn som reagerar på Neocate? Vad har de fått för ersättning istället? Det verkar vara väldigt ovanligt att reagera på Neocate...
Hejsan! Jag har en vän vars barn ENDAST tålde Nutramigen AA. Reagerade till och med på Neocate. Kanske värt att prova?
Hej! Oj vad intressant. Nutramigen AA & Neocate LCP är såvitt jag vet de ersättningar som finns med fria aminosyror. Om jag kommer ihåg siffrorna rätt; Nutramigen AA innehåller 46% (!) glukossirap av majs medan LCP innehåller 40% därför känns det spontant som större chans att tåla NEOCATE men inte Nutran....
Vet du om det barnet reagerade på saker baserade på majs, typ maltodextrin, glukossirap?
Han är 11mån. Reaktion kommer smygande, hudproblem med klåda mage/bröst, irritation (klåda?) i munnen -> matvägran/dålig aptit, kräks, lös mage.
Nu hade han backat i vikt på vägning idag....