dottern vaken 1-2h varje natt.....varför??
znark.... för det mesta. ( IDAG är jag dock utvilad när dottern sov från 19.20 till 06.00! med några korta uppvak bara, som hon somnade om genast på )
men annars är det ju typ VARJE natt. mellan 00-02 nångång vaknar hon plötsligt och är .. bara klarvaken. inte hungrig. inte ledsen. bara... vaken! och så är hon mellan 1,5-2,5h!! (för att sedan vakna vid 06 igen)
hon sover en gång mitt på dagen.
hört att aktivitet ska göra att dem sover bättre, men det är då full rulle varje dag - speciellt de 3 dagar i veckan hon är på dagis förstås, och inte gör det nån skillnad.
och visst att det är mycket som händer i hennes lilla huvud så att det kan störa sömnen nu när hon började dagis för 1,5 månad sen - men det har varit såhär så länge jag kan minnas(nåja, det var väl från o med 5-6månaders ålder som hon började sova "hela" nätter då hon slutade amma) .
det kommer i perioder. sen kan de gå nån vecka utan att hon vaknar på natten, för att sen vakna varje natt i minst 2v till... varför undrar jag?
det är svalt och mörkt där hon sover.
senaste 2-3 veckorna har vi dessutom flyttat in hennes säng i vårt sovrum för att jag inte orkar sitta uppe med henne i sitt rum i timtal på nätterna när hon vaknar - nu när hon vaknar lägger jag henne bredvid mig i vår säng istället, så får jag iaf en smula mer vila trots att vi båda ändå är vakna i en 2h...
visst det "bara är så". "det blir bättre". Ja, men när ska hon sluta vakna på nätterna? o varför gör hon det?
vet inte vad jag begär att nån ska svara, finns väl inga svar då alla är olika. men det är ju något frustrerande detta!
hon är idag 14 månader.