• Anonym (Kanman?)

Kan man fråga chefen på praktikplats om jobb?

Jag är i början av min utbildning och gör just nu min första praktik inom vård och omsorg. Jag trivs som fisken i vattnet och har fått väldigt väldigt väldigt fina ord av min handledare och annan personal.

Jag slutar min praktik där i nästa vecka och undrar om jag kan prata med chefen om extrajobb / timanställning.

Kan man göra det eller verkar man helt dum som frågar det i början av utbildningen till undersköterska?

• Svar på tråden Kan man fråga chefen på praktikplats om jobb?
  • Clotilda

Det tycker jag absolut. Säg att du vill jobba extra och att du söker extrajobb men att du trivs så bra hos dem att du helst skulle vilja arbeta där. Det är alltid bra att visa att man är intresserad.

• Mariohn

Nej du verkar inte dum i huvudet om du lägger fram det på rätt sätt. Du verkar intresserad och engagerad och det är bara positivt. Säg som det är rakt ut. Att du trivts superbra där och att de gärna får höra av sig till dig om det finns någon möjlighet för dig att få komma tillbaka och hjälpa till, skaffa lite erfarenhet och hålla kontakten! Lycka till. 

• Anonym (Kanman?)

Åh tack för era svar. Då ska jag göra det. Ska jag göra det redan nu eller borde jag vänta tills praktiken är helt slut?

• Mariohn
    Anonym (Kanman?) skrev 2012-11-22 10:57:00 följande:
    Åh tack för era svar. Då ska jag göra det. Ska jag göra det redan nu eller borde jag vänta tills praktiken är helt slut?
    Hur lång är praktiken? För bästa chans kan det ju vara bra att vänta tills den närmar sig sitt slut och du har haft chansen att ge ett riktigt gott intryck och visa vad du går för?
  • Hannah76

Klart du ska säga att du vill arbeta extra hos dom! Berätta att du har trivts och att det är en bra arbetsplats/lag/osv.
    Det är ju så man får jobb  Flört

Svar på tråden Kan man fråga chefen på praktikplats om jobb?