Intermistisk enskild vårdnad, fick som jag ville!!!, direkt efter: fadern till barnen övergav dom!!
Jag stämde mina barns far på ensam vårdnad, och fick igenom det intermistiskt pga äldsta dotterns särskilda behov, med resten av helhetsbilden. Han är olämplig att dela vårdnad med, oansvarig, opålitlig, oberäknelig, lögnaktig och mer därtill!!! Barnen älskar honom och understryker att jag tycker umgänget med fadern är jätteviktig!! Men på mina primisser pga dåligt omdöme från fadern, och han är lite av en periodare, kriminalitet, allkohol/droger osv. Umgås med typ zigenarfolkslag, och totalt påverkad av sitt umgänge. Dessutom saknar han principer, moral och återigen omdöme! Snäll i grunden, men på senare år utvecklat en fruktansvärd personlighet. Hans ögon har blivit alltmindre snälla och hans självkärlek växer, bla sätter sig och sina känslor framför barnens (och resten av världens), sätter andra före när han känner för det. MAO inte alls vuxen.
Nu till min oro ----- han skiter i barnen!:( From det datum som intermistiska beslutet gäller, fick han plötslig magsjuka, och i efterhand fick jag inside info att han i själva verket flytt långt bort i form av ca 90 mil och på så sätt övergett barnen!?? Min advokat befarade detta.. men jag hade inget annat val. Han kunde verkligen inte samarbeta gällande barnen, på något vis. Ljög, betedde sig olämpligt, oansvarig, skrek i de flesta diskussioner, gjorde sig oanträffbar, helt oengagerad i barnens vardag men ändå skulle styra o ställa bara för att osv. Nu sitter han och tycker synd om sig själv med nersupen skalle, och barnen spelar honom ingen roll..... Jag har inte gjort fel, snarare att detta stärker mitt beslut ännu mer, visar de oförstående "told u so". Så skönt nu att jag har intermistiskt, och hoppas verkligen på laga kraft efter vårdnadsutredningen. Men vad händer nu med allt???
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-22 11:55
UNDANNBER NÅGRA SOM HELST PÅHOPP AV MINA ORDVAL OSV. MED ZIGENARFOLKSLAG MENAS DET RESANDE FOLKET(FAKTA), OCH NU MED DET KLARGJORT SÅ VILL JAG HA RÅD!!! INTE PÅHOPP!! HÅLL ER TILL TRÅDENS ÄMNE!! TACK PÅ FÖRHAND!