• Anonym (orolig)

Intermistisk enskild vårdnad, fick som jag ville!!!, direkt efter: fadern till barnen övergav dom!!

Jag stämde mina barns far på ensam vårdnad, och fick igenom det intermistiskt pga äldsta dotterns särskilda behov, med resten av helhetsbilden. Han är olämplig att dela vårdnad med, oansvarig, opålitlig, oberäknelig, lögnaktig och mer därtill!!! Barnen älskar honom och understryker att jag tycker umgänget med fadern är jätteviktig!! Men på mina primisser pga dåligt omdöme från fadern, och han är lite av en periodare, kriminalitet, allkohol/droger osv. Umgås med typ zigenarfolkslag, och totalt påverkad av sitt umgänge. Dessutom saknar han principer, moral och återigen omdöme! Snäll i grunden, men på senare år utvecklat en fruktansvärd personlighet. Hans ögon har blivit alltmindre snälla och hans självkärlek växer, bla sätter sig och sina känslor framför barnens (och resten av världens), sätter andra före när han känner för det. MAO inte alls vuxen.
    Nu till min oro ----- han skiter i barnen!:( From det datum som intermistiska beslutet gäller, fick han plötslig magsjuka, och i efterhand fick jag inside info att han i själva verket flytt långt bort i form av ca 90 mil och på så sätt övergett barnen!?? Min advokat befarade detta.. men jag hade inget annat val. Han kunde verkligen inte samarbeta gällande barnen, på något vis. Ljög, betedde sig olämpligt, oansvarig, skrek i de flesta diskussioner, gjorde sig oanträffbar, helt oengagerad i barnens vardag men ändå skulle styra o ställa bara för att osv. Nu sitter han och tycker synd om sig själv med nersupen skalle, och barnen spelar honom ingen roll..... Jag har inte gjort fel, snarare att detta stärker mitt beslut ännu mer, visar de oförstående "told u so". Så skönt nu att jag har intermistiskt, och hoppas verkligen på laga kraft efter vårdnadsutredningen. Men vad händer nu med allt???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-22 11:55
    UNDANNBER NÅGRA SOM HELST PÅHOPP AV MINA ORDVAL OSV. MED ZIGENARFOLKSLAG MENAS DET RESANDE FOLKET(FAKTA), OCH NU MED DET KLARGJORT SÅ VILL JAG HA RÅD!!! INTE PÅHOPP!! HÅLL ER TILL TRÅDENS ÄMNE!! TACK PÅ FÖRHAND!

• Svar på tråden Intermistisk enskild vårdnad, fick som jag ville!!!, direkt efter: fadern till barnen övergav dom!!
  • Anonym

Men han var bra nog när du beslutade dig för att välja honom som pappa till barn? Flera gånger?

Hans reaktion är inte så jättekonstig. Att förlora vårdnaden om sina barn är ett stotslag för de flesta. Du tycker han är en värdelösförälder och nu har han även fått papper på det. 

• Anonym

Det blir ändå en huvudförhandling och där kan allt ändras. Sen tycker inte jag att personer är olämpliga som föräldrar för att de umgås med (vad du kallar) "zigenarfolkslag"....

• Anonym (orolig)
    Anonym skrev 2012-11-22 11:30:02 följande:
    Men han var bra nog när du beslutade dig för att välja honom som pappa till barn? Flera gånger?

Hans reaktion är inte så jättekonstig. Att förlora vårdnaden om sina barn är ett stotslag för de flesta. Du tycker han är en värdelösförälder och nu har han även fått papper på det. 
    Vad vinner du på att kommentera med sådana ord undrar jag.
  • Anonym
    Anonym (orolig) skrev 2012-11-22 11:32:19 följande:
    Vad vinner du på att kommentera med sådana ord undrar jag.

Hur menar du?

Du har inte tänkt att det är ett stort slag för honom att förlora vårdnaden om sina barn?
  • Anonym (orolig)
    Anonym skrev 2012-11-22 11:36:13 följande:

Hur menar du?

Du har inte tänkt att det är ett stort slag för honom att förlora vårdnaden om sina barn?
    Jo såklart det, men när han inte kan samarbeta och flyr i perioder och jag inte ens kan ta några som helst beslut utan hans medgivanden!? Och det vet hann om och spelar på... dessutom "jag har gemensam vårdnad jag gör vad jag vill med mina barn" i form av att köra dom på en moped under hämtning/lämning i 6 mil!! OSV. O du vet folk kan förändras, det man vet idag, hade man inte kunskap om igår. Det stämmer faktiskt. Vi träffades som riktigt unga, och man förändras med åren och påhopp som att jag skaffat barn med honom osv. lägger du ner på en gång och klarar du  inte av det, så slutar du helt enkelt bara att diskutera med mig. Enkelt med ömsesidig respekt:)
  • Anonym (orolig)

Dessutom är ju det här bara intermistiskt, blir man inte tvärtom då och kämpar för det rätta, tar sig i kragen? Ist för att visa alla att jag haft rätt hela tiden... Jag hoppades han kunde visa mig tvärtemot.

• Anonym
    Anonym (orolig) skrev 2012-11-22 11:41:04 följande:
    Jo såklart det, men när han inte kan samarbeta och flyr i perioder och jag inte ens kan ta några som helst beslut utan hans medgivanden!? Och det vet hann om och spelar på... dessutom "jag har gemensam vårdnad jag gör vad jag vill med mina barn" i form av att köra dom på en moped under hämtning/lämning i 6 mil!! OSV. O du vet folk kan förändras, det man vet idag, hade man inte kunskap om igår. Det stämmer faktiskt. Vi träffades som riktigt unga, och man förändras med åren och påhopp som att jag skaffat barn med honom osv. lägger du ner på en gång och klarar du  inte av det, så slutar du helt enkelt bara att diskutera med mig. Enkelt med ömsesidig respekt:)
    Men han kanske ändå måste få låta det sjunka in? Få sörja lite?
    Och det jag syftade på var att du en gång måste ha tyckt att han var en bra person? Är allt det borta? 
  • Anonym
    Anonym (orolig) skrev 2012-11-22 11:43:28 följande:
    Dessutom är ju det här bara intermistiskt, blir man inte tvärtom då och kämpar för det rätta, tar sig i kragen? Ist för att visa alla att jag haft rätt hela tiden... Jag hoppades han kunde visa mig tvärtemot.

Kanske orkar han inte det? Alla får inte kämpar glöd av att få höra från flera håll hur värdelösa de är.
  • Anonym (***)

Jag brukar inte reagerar men just nu gör jag det. Först vill jag säga, jag tycker att baserat på hans sätt att vara du har gjort helt rätt i att kräva enskild vårdnad.

MEN - att du med negativa ord ger dig på ett helt folkslag - det har jag jäkligt svårt att förstå. Jag är själv inte zigenare men verkar som om jag vet mer om dessa än du!

Vet du att dom inte tillåter att pojkar och flickor umgås utan "förkläde" innan dom gift sig? Vet du att flickor inte får gå ut själva utan vänner? Vet du att dom är förbannat nog med när barnen kommer hem och ve dom om dom inte är hemma när så är bestämt? Vet du att det är mannen i familjen som är försörjaren och kvinnan som har hand om hemmet? Vet du - att dom har seder som är bra mycket hårdare än våra "svenska" seder?

Kanske var ordvalet olyckligt från din sida men jag tycker det är taskigt att använda ett uttryck som gäller en hel etnisk grupp av människor där MÅNGA är hederliga arbetare!

• Anonym (orolig)
    Anonym skrev 2012-11-22 11:45:15 följande:
    Men han kanske ändå måste få låta det sjunka in? Få sörja lite?
    Och det jag syftade på var att du en gång måste ha tyckt att han var en bra person? Är allt det borta? 
    Ja så kan det va. Det hoppas jag på! Isåfall tar jagg det. Jo absolut, han var världens snälllaste en gång i tiden men det känns genom alla hans perioder och dåliga umgänge med kriminella osv. att det är som förstört:( Hoppas han kan hitta det och skärpa till sig.
    Men vad händer nu när han inte och om han inte håller rättsliga beslutet??
Svar på tråden Intermistisk enskild vårdnad, fick som jag ville!!!, direkt efter: fadern till barnen övergav dom!!