Ont i händerna???
Jag har ont i mina händer. Det gör liksom ont i lederna när jag sträcker ut fingrarna. Värst är det när jag vaknar på morgonen.
Nån som vet om det är normalt och vad det beror på?
Jag har ont i mina händer. Det gör liksom ont i lederna när jag sträcker ut fingrarna. Värst är det när jag vaknar på morgonen.
Nån som vet om det är normalt och vad det beror på?
du kasnke samlar på vatten jag har oxå ont å svullna fingrar
Men fingrarna är inte svullna. Det är bara fötterna som svullnar när det är varmt eller jag suttit länge men fingrarna är som vanligt...
jaha ..allmänt ont i leder kan man juh oxå ha
Jag har också ont i händerna när jag vaknar. Speciellt svullna är de inte men jag kan inte knyta dem för det värker så. Lite konstiga känns de hela dagarna men det är värst på morgonen.
De kan vara Karpaltunnel syndrom ni har fått. Jag har fått de i mina händer och leder. De samlas vatten i lederna och de gör då väldigt ont att röra händerna och händerna kan även somna och de kan sticka i dem. Fråga bara bm om de så e dom hjälpsamma.
De e inget farligt och brukar ofta försvinna ett tag efter förlossningen. Man får linda handlederna så att dom får stöd och ni får nummer te en arbetsterapeut. Hoppas de blir bättre för er snart.
Prata med er BM för det kan som ovan sade vara carpaltunnelsyndrom och då är det viktigt att ni får hjälp så att det inte blir värre....
Binis, v 39+4
japp det låter som Karpaltunnel syndrom.
Jag har det i båda handlederna och väntar på operation....
börjar snart bli desperat då jag ska föda om 83 dagar enligt beräkning och jag måste hinna opereras innan dess om jag ska kunna ta hand om lillan. Har ingen känsel i händerna (eller jo, en jävulusisk smärta emellanåt och värk) De domnar hela tiden suck!!!