• fair

Ska jag klippa lugg eller inte?

Jag har, så länge jag kan minnas, haft snedlugg och relativt långt hår.
    Om en vecka ska jag åka och klippa mig och jag kan inte bestämma mig för om jag ska klippa lugg eller inte.
    I dagsläget har jag sned, låååång lugg och låååångt hår som räcker nedanför skulderbladen.
    Det som håller mig tillbaka är det praktiska; hur underhåller jag den, och hur får jag bort håret från ansiktet till vardags (som det är nu går jag med håret uppsatt i knut när jag är hemma)
    Så vad tycker ni?

(Jag har mörkare hår nu än på bilden och jag har egentligen helt rakt hår, men i och med att jag har det i knut så blir det vågigt)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ska jag klippa lugg eller inte?
  • BinaBurner

Det beror ju lite på frisyren i helhet och hur luggen klipps också. Klipp en tjock lugg som inte går för långt åt sidorna och gör det långa håret lite "busigt" genom uppklippning, det tror jag skulle passa dig.

• CeeJay

Kul att variera lite så jag röstar på LUGG (även om du är fin i långlugg/sidbena)

• Pudding

Så länge du behåller lite längd på resten av håret går det ju bra att fortsätta sätta upp håret för att hålla det borta, bara inte själva luggen. Fundera på om du kan leva med att ha luggen i ansiktet hela tiden. Och om du har någon virvel som kan ställa till problem med luggen.

Bortsett från det tror jag att du skulle passa i lugg. Omväxling är trevligt. Och du ser ung ut, ångrar du dig hinner du spara ut luggen igen medan du fortfarande är ung.

• Flisan79

En liten varning. Kolla så att du inte råkar ha en virvel eller att håret enbart vill ligga åt något håll just i luggen. Klippte själv lugg och det visade sig att jag har en liten virvel mitt fram vilket gjorde det omöjligt för luggen att ligga framåt. Oavsett hur jag gjorde, fönade, plattade och slet

• Voluptuous Shalimar

Lugg gör ju att ett långt hår blir mer frisyr och mindre "långt hängande ostylat nånting". Min frissa övertalade mig att klippa några slingor runt ansiktet ungefär i käkhöjd för att få liv i frisyren (har också långt hår) och jag trivs jättebra. Jag passar tyvärr inte i lugg (tyckte inte hon heller) men det här känns kvinnligt och fint.

• bellan

Om du aldrig haft lugg tidigare kan du ju testa? Om du har lättskött hår vill säga. Jag har väldigt lockigt hår och skulle behöva fixa luggen varje morgon i minst 10 min för att få den snygg. Vilket i sin tur gör att jag då bara sätter upp den med hårnålar. Dessutom känns det som om de flesta tröttnar snabbt på lugg. Men vi är ju alla olika :) Testat mittbena? Bara det kan göra en stor förändring!!

Fast nu läste jag att du har rakt hår.. då kanske du inte behöver göra mer än att föna med en rund borste? Beror ju helt på vad du tänkt för lugg också? :) 

• anja

Jag har lugg och långt hår sen en tid tillbaka och det fungerar fint, du ser ut att ha ganska hög panna som jag så proportionerna kommer nog att bli kanon =).

Det du kan ta med i beräkningen är att du får toppa luggen med jämna mellanrum, vilket du trligtvis kan be frisören att visa hur du kan göra, om inte annat finns youtube. Det är inte så svårt och så får du alltid en nyklippt och fräsch frisyr i oc med att du piffar till luggen lite då och då.

Annars så tror jag frisörer erbjuder ett lägre pris för tillfixning av luggen, du kan ju höra dig för innan du bestämmer dig helt om det.

Svar på tråden Ska jag klippa lugg eller inte?