• Tovenaeve

hur nattar ni er 2månaders bebis?

Hejsan! Jag undrar hur ni nattar era 2 månaders bebisar? Min lille får på sin pyjamas runt 17-18.00 runt 20.00 varannan dag så badar hon o efter de så sätter vi inte på henne pyjamasen(om hon inte badar så tar vi av henne pyjamasen vid 21.00) vid 21.00 så byter vi sista blöjjan o smörjer in henne med babyolja o sen liggammar jag henne till söms. Skulle va kul o höra hur ni gör ? :)

• Svar på tråden hur nattar ni er 2månaders bebis?
  • Ejin

Alva somnade nog mest i famnen vid den åldern vad jag kan minnas.. Sen ibland låg hon kvar i min famn tills jag la mej.. Eller om de gick fick hon ligg i vagnen...
    Men oftast var de nog famnen som gällde... 

• Tovenaeve
    Ejin skrev 2012-11-22 17:26:02 följande:
    Alva somnade nog mest i famnen vid den åldern vad jag kan minnas.. Sen ibland låg hon kvar i min famn tills jag la mej.. Eller om de gick fick hon ligg i vagnen...
    Men oftast var de nog famnen som gällde... 

Okej ! Så va det med Wilma förut, men nu lyckas jag amma henne till söms , på dagarna så får jag lägga henne på mage i knät o skaka lite försiktigt o klappa henne lite lätt på stjärten så somnar hon :)
  • Ejin
    Tovenaeve skrev 2012-11-22 17:31:28 följande:

Okej ! Så va det med Wilma förut, men nu lyckas jag amma henne till söms , på dagarna så får jag lägga henne på mage i knät o skaka lite försiktigt o klappa henne lite lätt på stjärten så somnar hon :)
    sådär har jag sövt Alva på dagarna också många gånger..
    Men sen kom vi på att om man kör vagnen över en tröskel på ett lite våldsamt vis hahah så somnar hon på tre röda...
    så slipper man ha bebisen i famnen hela tiden... 
  • Bling1975

När hon var så liten så nattade vi inte utan hon somnade bara lite hur som helst. På kvällen låg hon mellan oss i soffan när vi åt middag och kanske tittade på en film på datorn, oftast somnade hon där. När vi gick och la oss bar vi bara med henne till sängen.

Det var först runt 3-4 månader när hon började sova hela nätter som vi började med rutiner för pyjamas och blöjbyte innan natten. Men vi hängde fortfarande bara med i hennes tider då hon visade tydligt när det var dags att sova.

• Tovenaeve
    Ejin skrev 2012-11-22 17:40:01 följande:
    sådär har jag sövt Alva på dagarna också många gånger..
    Men sen kom vi på att om man kör vagnen över en tröskel på ett lite våldsamt vis hahah så somnar hon på tre röda...
    så slipper man ha bebisen i famnen hela tiden...

haha aa de har jag försökt med, men hon hatar o ligga i vagnen inne, men hon 'älskar o åka vagn ute. då sover hon hela tiden :) jag brukar bara flytta henne från mitt knä till ett täcke på soffan . men då får man ändå hålla mkt koll när hon ligger på mage .
  • Tovenaeve
    Bling1975 skrev 2012-11-22 17:49:11 följande:
    När hon var så liten så nattade vi inte utan hon somnade bara lite hur som helst. På kvällen låg hon mellan oss i soffan när vi åt middag och kanske tittade på en film på datorn, oftast somnade hon där. När vi gick och la oss bar vi bara med henne till sängen.

Det var först runt 3-4 månader när hon började sova hela nätter som vi började med rutiner för pyjamas och blöjbyte innan natten. Men vi hängde fortfarande bara med i hennes tider då hon visade tydligt när det var dags att sova.

okej !
    Aa wilma brukar få sova på soffan på kvällarna ifall jag vill vara uppe längre en nio :)
  • SandraMariaH

Lova brukar ligga i min eller sambons famn medans vi sitter i soffan, hon brukar äta en skvätt runt 19tiden (hon dricker ersättning på flaska) sedan knölar hon i famnen och vill hitta hennes "sovställning" då lägger jag henne i spjälsängen och hon sover oftast direkt. När jag lägger mig ca 21-22 ger jag henne ytterligare en flaska, oftas medians hon sover och så sover hon vidare för ett eller två nattmål. Storasyster somnade på mitt bröst fram tills hon var 6månader, hon samsov med oss i sängen medans lillan sovit i egen säng i 3veckor nu :)

• annox

Jag lägger vår 9veckors i sin vagga vid kl 21, efter ett mål mat. Han ligger och kikar och donar i upp till en timme. Väldigt nöjd. Sedan somnar han och sover till 4-5, mat och sover till 7. Det har han gjort sedan dag ett.

• Bella2012

Min dotter är nu 4månader men endå sen hon var typ 3veckor har hon sovit själv i sängen.
    Äter vid 7tiden och sen byter vi blöja och tar på pyjamas då är kl kanske halv 8 och lägger henne i sängen
    sätter på musikmobilen och hon somnar själv.

Men ibland  tar det längre tid och man får vagga henne i famnen till sömns

• nile10

Varför tar du av pyjamasen?
    Min son är nu 4 månader.
    Tvättlapps tvättar honom runt 18,30.
    Luftas, smörjs med miniderm, på med blöja och pyjamas. Badar 1-2 gånger i veckan. Får följa med in och lyssna på saga som jag läser för storasyster om pappa jobbar.
    Äter runt 19.30-20.00 sen får han lägga sig.

• GissellaStar

Min dotter blir idag 3 månader <3...Jag brukar byta blöja på henne runt 21 tiden, ge mat 22 och gå runt lite med henne bärandes med svag musik i bakgrunden tills jag märker att ögonlocken blir tyngre och tyngre...när hon e en millimeters från att somna lägger jag henne i sin babynest som ligger i våran säng så att hon fixar (somnar) sista biten själv :).

• Tovenaeve
    nile10 skrev 2012-11-23 01:36:12 följande:
    Varför tar du av pyjamasen? Min son är nu 4 månader. Tvättlapps tvättar honom runt 18,30. Luftas, smörjs med miniderm, på med blöja och pyjamas. Badar 1-2 gånger i veckan. Får följa med in och lyssna på saga som jag läser för storasyster om pappa jobbar. Äter runt 19.30-20.00 sen får han lägga sig.

ibland skiter vi i o ta på pyjamas då blir det baara blöjja. fö tycker de ät mysigare utan o hon älskar att bara ha blöja eller vara helt naken ;)
  • Takex

Min son är 8 veckor idag, 2 månader om 4 dagar. Han ammas till sömns.

Kl 21 badar vi (bor utomlands och här badas barnen dagligen) och myser på skötbordet med att göra rent, torka, "borsta tänderna" och pratar lugnt.

22:00 Påbörjar jag mitt dagliga lönlösa försök att få honom i säng för natten. Mörkt rum, amma lite, myser, spelar hans sjöhäst. Fungerar aldrig, han vilar en timma max på sin höjd.

22:45 Någon gång så ammar jag om han vill annars myser vi alla tre i sängen, pratar och så. Han kan också ibland sova sin sista en timmars vila som på dagen.

00:30 Börjar jag försök nummer två och innan 1:30 sover han alltid.

Hoppas det inte är långt kvar tills han börjar sova tidigare.

Svar på tråden hur nattar ni er 2månaders bebis?