• Äldre 22 Nov 17:49
    4218 visningar
    4 svar
    4
    4218

    Söker någon med Lowe´s eller Dent`s Syndrom

    Har en liten runt halvåret som fått Lowes syndrom diagnotiserat. Det är väldigt ovanlig och sällsynt syndrom.
    Finns bara ca tio personer med detta syndrom diagnotiserat i Sverige enligt läkaren. Just därför vill jag gärna komma i kontakt med någon som har ett barn/släkting eller känner till någon med antigen Lowe`s eller Dent`s syndrom, mestadels för att prata ut om det ena och det andra...!

    Nämner även Dents här då jag vet att Lowes och Dents har någon typ av koppling till varandra ...är som syskonsyndrom eller nått...och väldigt lika...

    Fanns en person här på familjeliv som skrev anonymt i tråden "Ovanliga Diagnoser" att hennes son hade Dent´s syndrom. Detta var år 2007! Så om du finns kvar här och läser detta så vill jag gärna komma i kontakt med dig..!

  • Svar på tråden Söker någon med Lowe´s eller Dent`s Syndrom
  • Äldre 19 Dec 14:02
    #1

    Hej!
    Min son är född 2007 och har diagnosen Lowes Syndrom. Hör gärna av dig för mer frågor :)

  • Äldre 28 Dec 17:33
    #2

    Har nu mejlat dig :)

  • Äldre 23 Aug 22:32
    #3

    Hej, jag är barnläkare och söker en förälder till barn med Lowes syndrom för att kunna förmedla kontakt med en familj med ett litet barn som fått samma diagnos. Maila mig gärna.

  • Tue 12 May 2020 10:54
    #4

    Vi vill komma i kontakt med någon som har fått diagnosen Lowes Syndrom då vårt bebis har det han är född 2017

Svar på tråden Söker någon med Lowe´s eller Dent`s Syndrom