• Anonym (Tveksam)

Finns den rätta? Obs, wall of text

Jag: kärleksfull, ser bra ut, naturligt feminin utan att vara "fjollig", rätt liten, (161), känslig och stark på olika sätt, otroligt lojal, trogen, har mycket humor och visar stor uppskattning för min partner, mycket fysisk.
    Genomsnittligt svartsjuk (är alltså inte befriad från svartsjuka och dålig självkänsla men heller ingen dominerande, kontrollerande typ)
    Jag är tekniskt sett bisexuell eftersom min kropp kan bli attraherad av både kvinnor och män men är i praktiken lesbisk, sen jag började ha förhållande med och träffa tjejer är det ingen som helst tvekan, jag har bara varit kär i tjejer och föredrar på alla sätt en relation med en annan kvinna.

Nu till problemet. Jag har haft en både dålig och underbar lång relation med en jämnårig kvinna. Jag gjorde tillslut slut eftersom hon ljög för mig under flera år om olika saker, hade ett drogberoende (hon var aldrig påverkad med mig men kunde försvinna perioder då hon tog droger med andra) hon träffade tjejer bakom min rygg. Jag vet fortfarande inte om hon "var otrogen" med dom men de träffades utan min vetskap och sov även tillsammans, detta gjorde hon även med killar. För mig kändes det som otrohet oavsett om de hade sex eller inte ens var fysiska med varandra pga hon gjorde detta i hemlighet, speciellt dom som hon tidigare haft sexuella relationer med innan vi blev tillsammans.

På flera sätt var hon alltså helt fel för mig (lögner, otrohet, beroende) men på andra sätt var hon helt perfekt för mig och jag undrar om jag kommer vilja vara singel resten av livet eller om "den rätta" finns.
    Jag var så attraherad av henne, hon var varken "femme" eller "butch", hon hade en kvinnlig men ändå naturligt stark kropp, långt hår men inte långa naglar, smink och handväskor etc.
    (Jag är alltså varken intresserad av de som odlar den ena eller andra sidan så som femme-butch eller överhuvudtaget är för fixerad vid sitt utseende/image.)
    Hon matchade min personlighet (jag är kreativ och känslig, hon var jordnära och praktisk)
    Hon tillät mig att ha både feminina och maskulina sidor.
    Och det är något som varit ett problem för mig i andra relationer. Mina pojkvänner gillade bara det absolut mest feminina hos mig och jag kände mig "tvungen" att vara som en Barbie för att få kärlek. Det var inte attraktivt när jag var stark, osminkad, hade kort hår osv.
    Med min fd flickvän fick jag vara allt och blev älskad för alla mina sidor.
    Innan jag träffade henne kände jag mig pushad att bara visa det andra spektrat för andra tjejer.
    Jag var iofs yngre men de flesta tjejer jag kom i kontakt med som var lesbiska eller bisexuella gillade främst androgyna eller butchiga tjejer, det var viktigt med pondus och jag kände det som att jag verkligen inte var deras "ultimata" typ.
    Men det gjorde det med mitt ex och jag undrar om det var unikt för oss.

Det finns oerhört dominanta tjejer som jag träffat som inte intresserar mig för att de är för dominanta och okänsliga, påminner för mycket om män i sina personligheter helt enkelt.
    Sen finns det jättesnälla, mjuka kvinnor som jag tror att jag absolut skulle kunna lita på men där är det helt enkelt för mjukt för att jag ska kunna bli attraherad och känna någon kemi.

Jag undrar om jag ska kunna lita på någon igen, otrohet verkar vara väldigt vanligt och jag vill inte ha en till människa i mitt liv som jag släpper in i mitt hjärta som kommer systematiskt ljuga för mig.

Jag tror mitt dilemma är; Jag har antingen träffat lite mer butchigt lagda tjejer som behandlat mig ganska illa eller väldigt feminina tjejer som helt enkelt varit för mjuka och väna för att jag ska fastna för dom.
    Jag har aldrig varit speciellt delaktig i gayvärlden, jag flyttade från stora städer innan jag började träffa tjejer och innan jag träffade mitt ex som jag hade ett långt monogamt förhållande med, hon och jag kände enstaka bisexuella tjejer och killar men var aldrig med i nåt större sammanhang.
    Min känsla med mitt ex var hela tiden "Hon är den enda kvinna som tycker att jag är perfekt, att jag verkligen är hennes typ, hon vill inte ha en bimbo och hon vill inte ha en androgyn tjej eller nån hårding"

Massa tankar och svammel, feel free att svara eller skriva i tråden.

Svar på tråden Finns den rätta? Obs, wall of text