• Anonym

Hon tar avstånd från mig...

Hej!

Jag vet inte riktigt hur jag ska göra, kan ta det hela lite kort.
    Jag blev förälskad i min kompis flickvän för ett tag sen, känslorna för henne hade jag haft väldigt länge. Säkert 2 år. När jag va hemma hos dom vid ett tillfälle i april så slutade det med att min kompis gick å la sig och jag och hon va kvar uppe. Det hände lite saker mellan oss, vi hamnade i underkläderna i deras soffa...
    Jag va väldigt ledsen efter detta och visste inte vad jag skulle göra.. Jag sa till henne att jag verkligen inte skulle göra nånting sånt om jag inte va säker på vad jag ville... Hon skrev ett mail till mig det som hände kommer aldrig hända igen å så... Men helgen efter hände det igen.. Detta slutade i ett jäkla velande hela sommaren från hennes sida.. Jag stod mittemellan henne och hennes sambo, ena stunden ville hon ha mig andra stunden honom. Dom hade ett ganska knackit förhållande och en son på 4 år.. Det hela slutade i att dom separerade, hon började träffa mig mer, sov hos mig varje barnfri helg, flera dagar i veckan också. Allt va jättebra mellan oss, hon sa att hon aldrig skulle gå tillbaka till honom. Hon kunde inte se sig själv i framtiden med honom. Vi berättade för varandra hur mycket vi tyckte om varandra, gick hand i hand på stan, tog i på hotell, gick på restauranger... Hade det verkligt bra.. Jag känner henne väl sen innan och jag kan nog säga att jag älskar henne.. Det visste jag nog hela tiden, jag hade ju aldrig gjort nått sånt här annars..
    Men det gick ett par månader...helt plötsligt, från ingenstans väljer hon att gå tillbaka till honom...?? Och nu sitter jag här och undrar vad som hände liksom.. Vi smsade samma dag och allt va bra, hon sov hos mig 3 dagar tidigare... Känns ju inte så jättekul... Min kompis vet inte om nånting, jag träffar honom ofta, men nu vill hon ta avstånd helt från mig.. Hon vill inte ens ses om jag skulle komma dit på besök för att hälsa på min kompis och deras son... Jag vill ju kunna träffa dom, jag vill kunna "gå tillbaka" till va det va innan allt hände om det ska vara som det är nu.. Jag känner fortfarande lika stark för henne och jag vill inte släppa det på nått sätt..
    Hur ska jag göra?? 

• Svar på tråden Hon tar avstånd från mig...
  • Sarilariz

Oj du, det där lät inte alls kul. Banden till den man har barn med är starka, och hon vill nog ge det en chans till både för sin och för barnets skull. Men hon har inte skött det snyggt alls. Anledningen till att hon vill ta avstånd från dig är nog att hon hr känslor fr dig och för sin sambo på samma gång. Om hon skall ha en chans med honom måste nog du vara ute ur bilden.

Tycker väldigt synd om dig. Rynkar på näsan 

• Barbamamah

Om hon har valt att gå tillbaka till sitt ex och inte vill ha nån kontakt med dig så finns det inget du kan göra tyvärr.

• Anonym

Ja, hon borde ju ha känslor kvar för mig... Det har gått 3 veckor sen hon gick tillbaka..
    Men jag vill inte "hålla mig undan" för hennes skull. Jag vill ju kunna träffa min kompis och deras son... Vi har vart kompisar i 20 år.. Sen vi va små. Det jag gjorde mot honom när allt hände första gången är ju inte så shysst, jag vet... Men han och jag är ju fortfarande kompisar, han vet ju inte vad som har hänt...

Nej, jag vet att jag inte kan göra så mycket åt det... Jag känner mig bara sårad...hon borde ha vart mer säker eller så, innan.. Jag va ju ändå hennes sambos bästa vän, och gudfar till deras barn... Iom att hon höll på att vela hela sommaren, typ 2 månader.. trodde jag ju att hon hade bestämt sig när dom separerade och hon valde att träffa mig, och vara med mig...  

• Barbamamah
    Anonym skrev 2012-11-22 19:39:21 följande:
    Ja, hon borde ju ha känslor kvar för mig... Det har gått 3 veckor sen hon gick tillbaka.. Men jag vill inte "hålla mig undan" för hennes skull. Jag vill ju kunna träffa min kompis och deras son... Vi har vart kompisar i 20 år.. Sen vi va små. Det jag gjorde mot honom när allt hände första gången är ju inte så shysst, jag vet... Men han och jag är ju fortfarande kompisar, han vet ju inte vad som har hänt... Nej, jag vet att jag inte kan göra så mycket åt det... Jag känner mig bara sårad...hon borde ha vart mer säker eller så, innan.. Jag va ju ändå hennes sambos bästa vän, och gudfar till deras barn... Iom att hon höll på att vela hela sommaren, typ 2 månader.. trodde jag ju att hon hade bestämt sig när dom separerade och hon valde att träffa mig, och vara med mig...  

Tråkigt att det inte funkade men ta det som en man. Du säger att du fortfarande vill umgås med din kompis.. Men tror du att han skulle vilja umgås med dig om han visste om att du legat med hans tjej och mamman till hans barn? Hur kan du se honom i ögonen, umgås med honom och låtsas som ingenting?
  • Anonym

Vad ska jag göra då? Ska jag helt plötsligt bara skita i honom och deras son? Kan ju verka lite misstänkt också, sålänge han inte vet vad som har hänt..jag vill ju inte dom nånting illa, det har jag aldrig velat, jag kände ju vad jag kände, annars hade inget hänt.. Hon har sagt att hon har haft känslor för mig väldigt länge också. Utan att veta om det. Det slog henne. Det är ofta hon som har sagt till sin sambo att ringa dit mig när dom inte haft nånting att göra och så och när jag sitter hemma typ.. Jag och hon var väldigt bra kompisar innan också... Det hela handlar nog om att jag inte pallar vara den som förlorar allt pga henne.. Jag skulle ju kunna tänka mig att försöka reparera det vi alla har haft länge, en bra och rolig kompisrelation.. Och jag ser det så att om hon inte kan träffa mig utan att känna att hon kanske vill vara med mig och så...då kanske det inte är så shysst mot sin sambo heller, man ska ju ändå följa sitt hjärta och göra lite som det säger, även om man vill ha trygghet..

• Barbamamah
    Anonym skrev 2012-11-22 21:46:32 följande:
    Vad ska jag göra då? Ska jag helt plötsligt bara skita i honom och deras son? Kan ju verka lite misstänkt också, sålänge han inte vet vad som har hänt..jag vill ju inte dom nånting illa, det har jag aldrig velat, jag kände ju vad jag kände, annars hade inget hänt.. Hon har sagt att hon har haft känslor för mig väldigt länge också. Utan att veta om det. Det slog henne. Det är ofta hon som har sagt till sin sambo att ringa dit mig när dom inte haft nånting att göra och så och när jag sitter hemma typ.. Jag och hon var väldigt bra kompisar innan också... Det hela handlar nog om att jag inte pallar vara den som förlorar allt pga henne.. Jag skulle ju kunna tänka mig att försöka reparera det vi alla har haft länge, en bra och rolig kompisrelation.. Och jag ser det så att om hon inte kan träffa mig utan att känna att hon kanske vill vara med mig och så...då kanske det inte är så shysst mot sin sambo heller, man ska ju ändå följa sitt hjärta och göra lite som det säger, även om man vill ha trygghet..

Eller så vill hon inte träffa dig för att hon har för dåligt samvete över vad hon utsatt sin sambo för. Något du också borde ha kan man tycka. Du har svikit din vän som du haft 20 år..!!.. DU vill fortsätta er vänskap som om ingenting hade hänt bara för att DU vill ha kvar honom som vän. Har du tänkt på vad han skulle vilja om han visste vad som hänt?
  • Anonym

Nej, jag va beredd att riskera våran vänskap...för henne.. Kanske låter jävligt dumt, men så är det.. Det här är ingenting som jag har gjort med mening eller av att jag är elak på nått sätt...
    Ja, jag vill berätta för honom... Han förtjänar att få veta på ett sätt.. Men det känns som att jag kan sabba allt mellan dom då.. Och jag är inte ute efter å sabba nånting, inte för nån...bara mig själv som det ser ut nu... Han vill ju vara vän med mig pga att han inte vet vad som har hänt.. 

• Med Lem

min bestämda åsikt är att du bör berätta för honom för att förklara varför du slutar umgås.

din situation är totalt ohållbar annars.

detta kan sen leda till att han säjer att det visste han redan. och det kan nog bli ok. eller att han får veta ffg och risar ihop och kastar ut henne och dig genom varsitt fönster.

men alternativet är värre för honom.

Svar på tråden Hon tar avstånd från mig...