• Zunrose

Hur blir man mer pedagogisk som förälder?

Jag behöver lite uppfostringstips till min 2,5 åring!
    jag har en tendes att skälla för mycket istället för att vara pedagogisk ,men har mina ljusa stunder också där jag förklarar saker och det tar hon till sig så betydligt mer men jag känner att jag behöver lära mig vara mer pedagogisk sätt för att kunna vara en så pass bra förälder som möjligt.
    Tips tack :) 

Jag är ensamstående så har ingen farsa att bolla med så sträcker mig ut till andra föräldrar :)

• Svar på tråden Hur blir man mer pedagogisk som förälder?
  • Liverithe

Jag gillar Martin Forsters bok, " fem gånger mer kärlek" jättemycket. Där får man bra och konkreta tips både hur man undviker konflikter och hur man bäst hanterar dem. Förstår att det är tufft att inte ha någon att bolla med, barnuppfostran är himla svårt ibland.

• FOA

"Trotsboken" ger mig styrka då det är jobbigt.

• Zunrose

Tack för superbra tips  har skrivit upp båda böckerna och ska på bibblan  imorgon :D

• Busflickan

För mig har det hjälpt att försöka tänka: varför agerar mitt barn såhär? Mitt barn är givetvis en smart unge så av någon anledning tycker hon att det här är det bästa i den här situationen. Varför då? Vad vill hon säga med sitt agerande? Vad är det som jag inte förstår?

Räkna till 10 är alltid bra.

Viktigt är att hålla jämt blodsocker samt sova regelbundet.

• daimstrut

Ingegerd Gavelins bok tycker jag är bra. Att möta sitt barn och sig själv tror jag den heter. Men det är också bra att komma ihåg att det inte är lätt att ha en 2,5 åring, det är inte mer än mänskligt att bli stressad och skälla ibland Men självklart vill vi alla bli mer pedagogiska!

Svar på tråden Hur blir man mer pedagogisk som förälder?