Varma mackor!
Jag gillar varma mackor och vi äter det emellanåt. Vet ju hur vi brukar göra våra.
Men hur gör du/ni era?
Vad har ni på? Gör ni dom i ugn el mack-grill. Vad har ni till??
Skriv och berätta!
Jag gillar varma mackor och vi äter det emellanåt. Vet ju hur vi brukar göra våra.
Men hur gör du/ni era?
Vad har ni på? Gör ni dom i ugn el mack-grill. Vad har ni till??
Skriv och berätta!
jag har crème fraiche med dijonsenap , skinka rödlök, tomat och lite ost och dessa gör jag i ugnen med en liten grönsallad bredvid
Jag brukar göra pizzamackor - tomatpuré/ketchup med basilika i, skinka, svamp, ost (om jag vill ha det extra lyxigt tar jag mozarella) och så in i ugnen :) Och så sallad till
Något jag älskar är kantarellstuvning på en skiva vitt bröd med 2-3 ostskivor och så in i ugnen tills det fått lite färg
Bästa fredagsmyset enligt mig !
Såhär :
Källa på bild : Google
Om jag har ätit köttfärssås dagen innan så brukar jag ta det som blir över och ha på mina mackor sen en tomatskiva, lite oregano och en ostskiva. :)
Jag vill bara ha skinka, tomater o ost på.
Vitt bröd med Smör, championstuvning, skinka, tomat & ost. Supergott =)
Jag har smör på utsidan av brödet mot grillen, sen i mackan har jag vitlöksost (färskost), skinka, tomat och aromat. Mums!0
Vad gott allt lät.
Vi gör oftast med vitt bröd, Johnnys grovkorniga senap, skinka, ost och oregano.
Ibland gör vi med skink/champinjonstuvning och ost.
Brukar ha toastmackor med ost, kalkon, tomat och organo.
De små barnen gillar med skivad banan eller ananas, curry och med osttäcke .
Gör i ugnen med:
Tonfisk, ananas, curry och ost
eller
Skinka, banan, curry och ost
Serverar med sallad till.
Om ni har ett mack-järn kan jag rekommendera att doppa brödet i vispat ägg med lite mjölk i. Det blir verkligen supergott.
Favoriten är "Klassisk Varm Macka":
tekaka eller toast, smör. En skiva rökt skinka, ett par skivor tomat, ibland en ananasring. Oregano, svartpeppar vitlökssalt. Och förstås OST!
Gräddas i ugn.
Vi har en smörgåsgrill också, men jag tyckert inte alls det blir lika gott.
Vitt bröd toppad med räkstuvning med smak av curry o cayenne. Toppa med stark ost och in i ugnen! bästa maten ever!
Variant 1.
smör, skinka, senap, ananas, ost.
variant 2.
1 burk tonfisk, mkt purjolök, dill, cremefraiche och riven ost blandas klickas över varje smörgås. (först tomatpure eller ajvar)