• trollizz

Varma mackor!

Jag gillar varma mackor och vi äter det emellanåt. Vet ju hur vi brukar göra våra.

Men hur gör du/ni era?

Vad har ni på? Gör ni dom i ugn el mack-grill. Vad har ni till??

Skriv och berätta! Glad       

• Svar på tråden Varma mackor!
  • Fridiz86

jag har  crème fraiche med dijonsenap , skinka rödlök, tomat och lite ost och dessa gör jag i ugnen med en liten grönsallad bredvid

• LarcEnCiel

Jag brukar göra pizzamackor - tomatpuré/ketchup med basilika i, skinka, svamp, ost (om jag vill ha det extra lyxigt tar jag mozarella) och så in i ugnen :) Och så sallad till

• LillaEmlaan

Något jag älskar är kantarellstuvning på en skiva vitt bröd med 2-3 ostskivor och så in i ugnen tills det fått lite färgDrömmer

Bästa fredagsmyset enligt mig !

• LillaEmlaan

Såhär : http://2.bp.blogspot.com/-ty0pp3mTiD0/T7poI5dpWDI/AAAAAAAAB9g/LLxgt3jDZdM/s1600/002.JPG

Källa på bild : Google

• Leja26

Om jag har ätit köttfärssås dagen innan så brukar jag ta det som blir över och ha på mina mackor sen en tomatskiva, lite oregano och en ostskiva. :)

• La Lola

Jag vill bara ha skinka, tomater o ost på.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Sarah84

Vitt bröd med Smör, championstuvning, skinka, tomat & ost. Supergott =)

*Agnes 2007-05-14 * Gustav 2009-08-19*
  • Koppkaka

Jag har smör på utsidan av brödet mot grillen, sen i mackan har jag vitlöksost (färskost), skinka, tomat och aromat. Mums!0

• AMC80

Vad gott allt lät.
    Vi gör oftast med vitt bröd, Johnnys grovkorniga senap, skinka, ost och oregano.

Ibland gör vi med skink/champinjonstuvning och ost.

• UmmAli

Brukar ha toastmackor med ost, kalkon, tomat och organo.
    De små barnen gillar med skivad banan eller ananas, curry och med osttäcke . 

• bumse2

Gör i ugnen med:
    Tonfisk, ananas, curry och ost
    eller
    Skinka, banan, curry och ost

Serverar med sallad till.    

Emma 020123, Linus 080917
  • Morcheeba

Om ni har ett mack-järn kan jag rekommendera att doppa brödet i vispat ägg med lite mjölk i. Det blir verkligen supergott. 

• annca

Favoriten är "Klassisk Varm Macka":
    tekaka eller toast, smör. En skiva rökt skinka, ett par skivor tomat, ibland en ananasring. Oregano, svartpeppar vitlökssalt. Och förstås OST!
    Gräddas i ugn.

Vi har en smörgåsgrill också, men jag tyckert inte alls det blir lika gott.

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • phillipha

Vitt bröd toppad med räkstuvning med smak av curry o cayenne. Toppa med stark ost och in i ugnen! bästa maten ever!

• tro  hopp  kärlek

Variant 1.
    smör, skinka, senap, ananas, ost.

variant 2.
    1 burk tonfisk, mkt purjolök, dill, cremefraiche och riven ost blandas  klickas över varje smörgås. (först tomatpure eller ajvar)

Svar på tråden Varma mackor!