• HEARM

läggdags för 3åring?

vilken tid på kvällen anser du att en 2-3åring bör somna/lägga sig om h*n ska upp till förskolan dagen efter. Och då måste h*n gå upp senast 6:30

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-22 22:39
    jag menar SENAST lägga sig. och det ska vara som rutin inte engångsgrejer ifall det händer något.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden läggdags för 3åring?
  • La Lola

Det beror ju på barnet......
    Hedda lägger sig allt mellan 20-21 och vaknar runt 06.30-07.00 på morronen.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • La Lola
    frankrike skrev 2012-11-22 22:38:17 följande:
    19 eller absolut sova senast 20. För både barnet och föräldrarnas skull.
    Föräldrarnas skull?
  • Hannah76

Går jag efter mitt yngsta barn så har hon i regel sovit 12 timmar per natt sen den ålder o gör det fortfarande (hon är 6 år), så jag röstade på 18.30.

Men mitt äldre barn har haft  mycket mindre sömnbehov. Det har ökar först nu när hon kommit in ordentligt i puberteten Skrattande

• HEARM

min son somnar mellan 21 o 23 om han sover mer än fem minuter på dagen just nu och det är på tok försent. Om han inte sover på dagen så somnar han runt 19.

Enklet det vore med rådet Låt han inte sova på dagen. Men nu har förskolan bestämnt att han ska sova på dagen om han somnar där. Och det gör han.   

• Hannah76
    HEARM skrev 2012-11-22 22:42:42 följande:
    min son somnar mellan 21 o 23 om han sover mer än fem minuter på dagen just nu och det är på tok försent. Om han inte sover på dagen så somnar han runt 19.

Enklet det vore med rådet Låt han inte sova på dagen. Men nu har förskolan bestämnt att han ska sova på dagen om han somnar där. Och det gör han.   
    Har han långa dagar på förskolan?
    Sover han på dagen när han är ledig? 
  • HEARM
    La Lola skrev 2012-11-22 22:39:16 följande:
    Föräldrarnas skull?

Ja för föräldranras skull. De behöver väl oxå vila. Eller behöver man inte vila när man har blivit förälder?
  • La Lola
    HEARM skrev 2012-11-22 22:42:42 följande:

Har förskolan bestämt det? Sånt bestämmer ni föräldrar.
  • HEARM
    Hannah76 skrev 2012-11-22 22:44:16 följande:
    Har han långa dagar på förskolan?
    Sover han på dagen när han är ledig? 

han har ganska långa dagar. Låånga dagar om man ser till vad som är normalt här. jag hämtar runt 16 varje dag
  • HEARM
    La Lola skrev 2012-11-22 22:44:36 följande:
    Har förskolan bestämt det? Sånt bestämmer ni föräldrar.
    mmm jag försöker men det är inte så lätt att bestämma vad andra sak göra. och tyvärr står det ju itne i några lagar att jag kan bestämma hur deras rutiner ska se ut
Svar på tråden läggdags för 3åring?